Gå til innhold

Sprenge fiendens artilleri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... akkurat det så jeg også for meg. to venner joiner en server en spec ops og en engineer på hvert sitt lag, så sprenger og reparerer de annenhver gang og sanker poeng som faen.

vil legge til at i virkeligheten ville uansett ikke artillerikanonene vært plassert på slagmarken.

Usmc ville vel hatt sine på en krysser langt ute på havet ellernoe, og kina/mec ville hatt dem langt innover i landet!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vil legge til at i virkeligheten ville uansett ikke artillerikanonene vært plassert på slagmarken.

vil legge til at i virkeligheten er ikke bf2 virkeligheten :D

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål... Klarer ikke mer enn 1024x768 oppløsning når jeg spiller bf2. Er det noen der ute som kan si meg hvordan jeg skal få opp oppløsningen. Har sett på options og video. Der er 1024x768 maks. Jeg har leadtek 6600gt og dell 2005fpw (20")

Får håpe at noen kan hjelpe meg med det takk :blush:

Skrevet

vil legge til at i virkeligheten er ikke bf2 virkeligheten :D

Lol! :!:

Men det er likevel den mest realistiske krigs-sim til dags dato.

Skrevet (endret)

I virkeligheten ville artilleri enheten ligge 10-20km unna de stridende områdene, bevoktet av iallefall 1 inf. kompani eller mer.

Eller ved art. raid, panzer støtte, så nei, ikke særlig virkelighetsnært.

Artilleri på en båt? nøyaktigheten blir lik null...iallefall til CFS (close fire support)

(jeg veit at amerikanerene evakurere områder på størrelsen av Delaware når de har øvelser med live fire artilleri, så deres nøyaktighet står i tvil uansett.. Observatørene deres ble iallefall paff da de fikk vite at art. jegerene våre lå inntill 500m fra nedslagsfeltet under øvelser hos oss...)

Vt-iversen: :lol: beste jeg har hørt i dag... Er fast overbevist om at Operation Flashpoint er og blir den beste, mest realistiske krigssimulatoren til dags dato... :) (muligesn VBS1 but same shit)

Endret av MrLee
Skrevet
trenger bare et sted å hente flere C4 da, har man ikke bare 5pakker eller no sånn?

Vær squad leader, da kan du be om supplies. Be om supplies, legg ut alle C4, så sprenger du, refuel så du kan sette en til på siste kanon. Med en gang du begynner å sprenge artilleri, så får commanderen på andre laget beskjed om det. så best å sprenge mest mulig på en gang.

Får håpe de gir poeng for det i framtiden, og at det får tilbakevirkende kraft. Da vanker det mye poeng :p

og fikse sånn at man ikke kan ta supply drop

er så irriterende

Skrevet

Det jeg vanligvis gjør for å unngå at det fortsetter er enten at jeg finner fyren og slipper en supply crate på han, eller at jeg tar meg av han som vanlig soldat

Skrevet
I virkeligheten ville artilleri enheten ligge 10-20km unna de stridende områdene, bevoktet av iallefall 1 inf. kompani eller mer.

Eller ved art. raid, panzer støtte, så nei, ikke særlig virkelighetsnært.

Artilleri på en båt? nøyaktigheten blir lik null...iallefall til CFS (close fire support)

(jeg veit at amerikanerene evakurere områder på størrelsen av Delaware når de har øvelser med live fire artilleri, så deres nøyaktighet står i tvil uansett.. Observatørene deres ble iallefall paff da de fikk vite at art. jegerene våre lå inntill 500m fra nedslagsfeltet under øvelser hos oss...)

Vt-iversen: :lol: beste jeg har hørt i dag... Er fast overbevist om at Operation Flashpoint er og blir den beste, mest realistiske krigssimulatoren til dags dato... :) (muligesn VBS1 but same shit)

:w00t: :w00t: LENGE LEVE OPERATION FLASHPOINT!!!! :w00t::w00t:

EDIT: Admin plis dont ban me

Skrevet
Nope du får ikke det.

Jeg mener at du burde få Teamwork poeng for det på lik linje med at support får for å gi ammo, engineers for å fixe og medics for å heale...Å nekte fiendlig commander tilgang til UAV, sat scan og art. strikes er ganske så teamwork basert...

Forresten, er det bare jeg som reagerer på at det tar 28(!) shells fra en M1A2 Abrams tank å denge en artilleri enhet?

28 f. shells FFS!!! Veit du hvor lenge det tar å skyte 28 shells mot 1 pokkers art. plassering? Skal man lissom overleve å gjøre det?

teamwork teamwork. like å gå solo :p legge meg ned på tak å skyte alle ned. d e morro det

Skrevet (endret)

Ok Mr.Lee... jeg bytter ut ordene med "mest realistisk" til "mest altomfattende"

Funker det for deg? :p

Men hvor i HÆLVETTE mener du Amerikanske styrker skulle hatt sine artillerikanoner når de er invasjonsstyrken i et fremmed land?

Og hvordan tror du tilstandene ville blitt dersom topic her ble poengbelagt?

Endret av Vt-iversen
Skrevet
Champ' date='15/07/2005 : 19:45'] Hei !

nei desverre så er det ikke lagt opp slikt at du får poeng fro denne jobben , det skulle vært slik men det har de nok oversett , så det er en krevende jobb man ikke får noe igjen for

Jeg vil si det er ganske så feil å hevde at man ikke får noe igjen for å ta ut artilleri, radar osv. Det vil hjelpe TEAMET betraktelig å fjerne fiendens 'øyne' og TEAMET får bedre mulighet til å ta over checkpoints og får dermed også masse poeng.

At man personlig ikke får 2-3 poeng for å sprenge noe i lufta bør ikke være til hinder for å gjøre det. Det vitner bare om at man tenker kun på egen vinning og ikke det faktum at BF2 er et spill beregnet for SAMARBEID.

Skrevet (endret)
Ok Mr.Lee... jeg bytter ut ordene med "mest realistisk" til "mest altomfattende"

Funker det for deg?  :p

Men hvor i HÆLVETTE mener du Amerikanske styrker skulle hatt sine artillerikanoner når de er invasjonsstyrken i et fremmed land?

Og hvordan tror du tilstandene ville blitt dersom topic her ble poengbelagt?

Hvis å sprenge artilleri ble poengbelagt, så tror jeg at flere ville tatt seg tid til å gjøre det. I disse dager er det nesten ett unntak at noen gidder å ta seg tid til å gå å sprenge art. o.l. hvis de ikke er rutinerte spillere.

De kan jo fikses også, så jeg ser ikke helt problemet. Det er bare "urettferdig" at engineers, medics og support folk skal få store "bonuser" for ting de gjør for laget, mens en spec ops kis som bruker hele runden sin på å nekte FI adgang til artilleri ikke får en dritt (utenom de engineers han må slakte da :p ) Spesiellt ettersom det i praksis omtrent bare er spec ops folk som kan utføre den oppgaven... (se over ang. 29 shells fra en tanks for å denge 1 artilleri..)

Offtopic:

Tja, ved en invasjon så ville nok marinen "myket opp" beachhead området ganske kraftig før Marines kom i land. Det er ikke akkurat snakk om å ha artilleri med seg ved storming av strendene heller da :) Istedet for artilleri som Fire support, så ville de nok basert seg på Hornets og Cobra's til CFS støtte når de går i land. Båtene ville nok fortsette å pepre innlandet med shells for å prøve å forhindre FI i å gjøre motangrep, men det kan neppe klassifiseres som CFS.

Når beachhead er etablert og sikret vil panzer og selvdrevent artilleri (ikke sånne kanoner du ser i spillet, men Paladins og sånnt :) komme i land og begynne sine oppgaver. paladin4.jpg

Hvis de angriper fra land, så vil artilleri naturligvis holde seg sammen med resten av styrkene der de samler seg for å invadere... (da er det mer muligheter for litt mer avanserte taktikker, som artillery raids og sånnt (Ett artilleri batteri eller mer drar inn mot fronten, bevoktet av Mec. Inf og Panzer, skyter langt over FI's linjer for å ta ut forsyningslinjer og identifiserte kommando poster, også stikker tilbake langt bak egne linjer så fort beltene tar dem :=) ))

Endret av MrLee
Skrevet

Enig. Er ganske så urealistisk at USA bare har 1 skip på mappet, i virkeligheten ville de sikkert hatt:

1 stk hangarskip

1 stk cruiser

2 stk ubåter (minst)

1 stk destroyer

minst 4 stk fregatter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...