Gå til innhold

Alkoholfritt øl og bilkjøring.


perpyro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg fått svar på mitt spørsmål. :thumbup:

Litt betenkelig at 0,6% øl selges som alkoholfritt men det var det dette jeg trodde selv også.

 

Og tusen takk til FunC og alle de andre. :yes:

Det er vel pga at alkoholinnholdet er så lavt at det "forbrennes" med det samme når det er under 0.7%

Man må altså som sagt få i seg Mengder på en gang og kontunierlig fylle på for å klare å opparbeide no promille.

Lenke til kommentar

jeg jobber i butikk, og når jeg biper inn en øl, kommer det opp en advarsel om at jeg må sjekke legimitasjon til kjøper... (veldig irriterendes)

Men; når jeg selger lettøl eller munkholm, kommer ikke denne advarselen opp, så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å slege denne typen øl til personer under 18.

Vet ikke hvorfor jeg kommer med denne informasjonen... :p

Lenke til kommentar
jeg jobber i butikk, og når jeg biper inn en øl, kommer det opp en advarsel om at jeg må sjekke legimitasjon til kjøper... (veldig irriterendes)

Men; når jeg selger lettøl eller munkholm, kommer ikke denne advarselen opp, så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å slege denne typen øl til personer under 18.

Vet ikke hvorfor jeg kommer med denne informasjonen... :p

Jeg kan vel ikke kjøpe lettøl?

 

16 åring?

Lenke til kommentar
jeg jobber i butikk, og når jeg biper inn en øl, kommer det opp en advarsel om at jeg må sjekke legimitasjon til kjøper... (veldig irriterendes)

Men; når jeg selger lettøl eller munkholm, kommer ikke denne advarselen opp, så jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å slege denne typen øl til personer under 18.

Vet ikke hvorfor jeg kommer med denne informasjonen... :p

Jeg kan vel ikke kjøpe lettøl?

 

16 åring?

Nei, der står det på flaska at det er alkohol i(høyere prosent enn 1,2%, så bryggeriet må opplyse om det). Få noen til å kjøpe for deg :thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...