Gå til innhold

Hva er det beste flyspillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes mange gode flysimulatorer. Nå er jeg ikke lengre en skyjock, så jeg er ikke oppdatert helt på hva som finnes.

 

Combat Flight Simulator 2 fra MicroSoft har fått gode kritikker og kan nok være interessant, men har ikke teste det selv. F-22 Lightning 3 skal visstnok også være ganske brukbar.

 

Selv har jeg gått over til helikoptersims, og kan ikke vente på at Comanche 4 skal komme ut. =)

 

fH

Lenke til kommentar

Crimson Skies er et fett skyteflyspill der du er en "luftpirat" i 1930-årene eller rundt den tiden.

 

Det e ingen simulator men d e utrolig gøy å lage sitt eget fly med gammeldagse motorer og våpen + at grafikken og realitetsfølelsen er på topp.

 

Kan ikkje slå den følelsen eg får når eg skyter ned en arrogant drittslengende flyger, og rett før eg krasjer i fjellet han fløy mot i 300 Mph, tar en rå sving som sender meg igjennom en tynn sprekk i fjellet og ut på andre siden...

 

I nesten alle missionene blir du sluppet fra et luftskip, men mange missions er det EKSTREMT vanskelige manøvre du må utføre for å klare missionen...

 

Prøv spillet, d e adrenalin rush deluxe :-]

Lenke til kommentar

Har kommet minimalt med jagerspill på markedet siste året. Sitter selv å venter med lengsel på noe nytt.

 

Som nevnt over, MS Combat Flightsimulator er et bra spill. Men dette er fly fra 2. verdenskrig. Dvs at du kun har gunner og bomber, ikke raketter og antirakettsystemer.

 

Blant jagerspill syns jeg det er 3 spill som skiller seg positivt ut.

1. Falcon4. Til dags dato det mest realistiske spillet. Begynner å bli gammelt

2. Janes F/A 18. Den siste flightsim som er kommet (er nå faktisk over et år siden). Veldig bra.

3. Janes USAF. Det morsomste spillet i multiplayer (grunnet et lite snev av Arkadepreg som må til for at mange skal ha det moro samtidig). Blir det for realistisk vil kun noen få i multiplayer mestre dette. Veldig bra grafikk. Må prøves!

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

x-plane er det beste og mest realistiske flyspillet jeg noengang har spilt. Det er ikke så mange som har hørt om dette for jeg tror ikke det blir solgt i norge.

 

Det er veldig realistisk, du kan DESIGNE! egne fly og se om det flyr.

Og NASA bruker det til å teste design på nye fly..

http://www.x-plane.com http://www.x-plane.no

tror grafikken i flightsimulator 2002 er litt bedre enn i x-plane, men x-plane har hatt alt som det skrytes av i fs2002 en stund allerede. Trafikk i lufta, ATC, automatisk generert hus,trær osv..

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Får se om CFS3 er like bra IL-2. Skal litt til for å slå IL-2 og den støtten den får ifra de som lager den. De har jo lagt til et halvt dusin nye fly in gratis updates siden det kom ut, og det kommer 26 nye fly/versjoner i add-onen som kommer snart.

 

Hva CFS3 har på sin side er Mosquito. Vil fly Mossie!

 

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...