Gå til innhold

Forbanna bot/exploits har kommet til WoW!


Anbefalte innlegg

Fant nylig ut at "rpg/mmo ruinerer nummer 1 har kommet til WoW", nemlig BOTS! Det var omtrent det jeg frykta mest når det gjelder exploits.

 

Slike bots fungerer ved at et bakgrunns programm eller "bot" styrer din character uten at du selv må gjøre noe... Enklere forklart betyr dette at du kan dra til skolen, komme tilbake å du er halvveis opp til neste lvl å har masse nye items og penger i ditt inventory etc.

 

Slike bots er det som ødelegger for generelt alle RPG og MMO spill... Dessuten er dette svært vanskelig å tracke for blizzard osv. De fleste som bruker slike exploits bruker det som regel midt på natta eller på hverdager i jobb/skole tider.

 

Link til film som beviser bruk av disse typer exploits

 

Er usikker om jeg hadde lyst å legge ut den første linken, men tar sjangsen at INGEN på dette forumet benytter seg av den.

 

Edit: fjernet link

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke et nytt fenomen i WoW heller om noen skulle tro det. Allerede i beta var boter fullt fungerende. Noe de fortsatt er. MEN Blizzard har ikke store problemer med å stoppe dem. Har for eksempel allerede fått stoppet Blizzhacks-siden én gang.

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Etter alt som har dukket opp av 3rd party apps/mods så er dette det minst uventede som har skjedd etter min mening.

 

Disse forbanna programmene og Blizzards tvilsome håndtering av dette er det som til slutt kan ødelegge mest for spillet. Etter å ha sett Asheron's Call 1 og hvordan det ble rett og slett ødelagt av denne typen programmer så frykter ihvertfall jeg det verste.

 

Og dette med at Blizzard kan søke etter spesielle bevegelsesmønstre...tror ikke det er så lett gitt. Timingen vil være forskjellig på grunn av spawn-mønster/tid, derfor blir det ikke en perfekt repeterende sekvens ut av dette.

Lenke til kommentar

Bots har vært ute siden starten. Og blizzard har fjernet hundrevis av spillere akkurat for dette. Tror ikke dette er noe og bekymre seg for i det hele tatt. Det var et problem i starten på servern jeg spiller på men det er ikke noe du legger merke til lengre.

Lenke til kommentar

Bots er ikke noe nytt nei, og de fleste er bygd opp relativt enkelt. F.eks. programmere en figur til å løpe rundt i en ring med stadig økende radius. Hver gang man kommer i combat så hamrer boten inn f.eks. "2" på tastaturet, som igjen kunne vært sinister strike.

 

Det skal vistnok også være en funksjon som sjekker om man har monsteret foran seg.

 

Det finnes også teleporthacks men disse er stort sett veldig enkle å oppdage.

 

De mer kompliserte er sprinthack. Du kan sette opp hastigheten på figuren din med opptil 8000%, men setter du den til f.eks. 150% når det ikke er folk i nærheten blir det nok ikke oppdaget.

 

Vet også om noen hacks som viser folk på radararen (samme som hunter har evne til å se humanoids/beasts osv). Tror også at denne er vanskelig å oppdage, da den kun sniffer/sjekker pakkene som blir sendt fra serveren.

 

Dette er vel de vanligste verktøyene som jeg kom på i farta.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Det finnes også teleporthacks men disse er stort sett veldig enkle å oppdage.

 

De mer kompliserte er sprinthack. Du kan sette opp hastigheten på figuren din med opptil 8000%, men setter du den til f.eks. 150% når det ikke er folk i nærheten blir det nok ikke oppdaget.

 

Vet også om noen hacks som viser folk på radararen (samme som hunter har evne til å se humanoids/beasts osv). Tror også at denne er vanskelig å oppdage, da den kun sniffer/sjekker pakkene som blir sendt fra serveren.

Høres da merkelig ut.. får klienten tilgang til å utføre ting som dette? Burde vel kontrolleres fra serveren? Jaja.. teit uansett.

Lenke til kommentar
Vet også om noen hacks som viser folk på radararen (samme som hunter har evne til å se humanoids/beasts osv). Tror også at denne er vanskelig å oppdage, da den kun sniffer/sjekker pakkene som blir sendt fra serveren.

Tror det er noen på serveren jeg spiller på, som har den :thumbdown:

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hacks vil nok alltid være et problem på online-spill, men Blizzard har vel vært rimelig flinke til å hindre slike ting før. En ting er jo at folk faktisk ofrer hele kontoen sin på å drive med sånt, dvs. 400 spenn for spillet og latterlig masse spilletid.

 

Jeg fatter ikke hvorfor folk gidder å cheate i online-spill, det er jo veien til lvl 60 som er gøy :)

Lenke til kommentar
Det finnes også teleporthacks men disse er stort sett veldig enkle å oppdage.

 

De mer kompliserte er sprinthack. Du kan sette opp hastigheten på figuren din med opptil 8000%, men setter du den til f.eks. 150% når det ikke er folk i nærheten blir det nok ikke oppdaget.

 

Vet også om noen hacks som viser folk på radararen (samme som hunter har evne til å se humanoids/beasts osv). Tror også at denne er vanskelig å oppdage, da den kun sniffer/sjekker pakkene som blir sendt fra serveren.

Høres da merkelig ut.. får klienten tilgang til å utføre ting som dette? Burde vel kontrolleres fra serveren? Jaja.. teit uansett.

All behandling skjer lokalt, så lastes det opp.

Lenke til kommentar

Ikke kom her å si at botting ikke skjer på egen risiko, folk som ser botter pleier som regel å be gamemasters om å sjekke det, og de kan sjekke om folk løper rundt etter et mønster osv.

 

Eneste måten man kan botte på uten å bli busta er å bruke en bot som er 100% random...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...