Gå til innhold

restarter seg hele tiden omtrent


Anbefalte innlegg

Hei dere...jeg har en pc som restarter seg etter en liten stund etter at dataen har skrudd seg på...vet noen av dere feilen?

Hardwaren min er:

Hovedkort: MSI MS-6330

CPU: AMD Athlon XP 2600+

Skjermkort: Asus 9600SE

PSU: BZerk 500w

Cdromer: en cd-brenner og en cd-spiller

Harddisker: en ny Maxtor 80gb og en gammal på 60gb av ukjent merke...

også har jeg 3 vifter + CPU-vifte + 2 på PSU...

er det noen som da vet feilen? problemet kom etter at jeg instalerte windows på den nye harddisken(windowsen måtte jeg instalere på en annen data..) :cry: jeg er desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte du harddisken i en annen maskin for å innstallere windows på den, for så å sette den i en annen maskin?

Hvordan er harddiskene koblet opp, og stilt inn? (med tanke på master/ slave/ cable select)

 

Et forslag er å bruke windows cd`en, og velge alternativet "reparer"

 

Hvis du har innstallert windowsen i en annen maskin, skjønner ikke windows stort når den plutselig har et annet hovedkort enn ved innstallasjonen.

Lenke til kommentar

grunnen til at windows ble installert på en annen maskin er at jeg gjorde en liten feil og fucke opp alt så jeg måtte installere i en annen maskin..men funker ikke det skikkelig så reinstallerer jeg windows...takker for hjelpen..!

 

EDIT: 110 post..:p yippi!

Endret av Data_Smurfen
Lenke til kommentar

i går kveld prøvde jeg å komme inn på windows cd'en mens pcen boota men det gikk ikke...(trur det er en feil med harddisken..) men da jeg kom inn i windows så gikk jeg inn på windows cd'en der og valgte å installere windows og da valgte jeg oppgradering... og nå har pc'en stått på i hele natt og lasta ned musikk og den har ikke restarta seg en gang...så jeg trur jeg fikk fjerna den verste feilen...jeg takker alle sammen kjempemye for svar...takk!:D:D

Lenke til kommentar
i går kveld prøvde jeg å komme inn på windows cd'en mens pcen boota men det gikk ikke...(trur det er en feil med harddisken..) men da jeg kom inn i windows så gikk jeg inn på windows cd'en der og valgte å installere windows og da valgte jeg oppgradering... og nå har pc'en stått på i hele natt og lasta ned musikk og den har ikke restarta seg en gang...så jeg trur jeg fikk fjerna den verste feilen...jeg takker alle sammen kjempemye for svar...takk!:D:D

d er kansje harddisken

Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen kan være at maskinen ikke er satt opp til å boote fra cd.

Dette stiller man om på i bios.

Det kan og skje hvis filene på harddisken er korrupte. Virus og lignende.

Da må harddisken evt. formatteres i en annen maskin, eller via en boot- diskett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...