Gå til innhold

Hvorfor velge Telenor, fremfor andre operatører?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg leste nettopp en artikkel i Aftenposten.no, hvor Telenor sin kundeservice på 05000 får forholdsvis dårlig kritikk pga lang ventetid.

 

Det jeg lurer på er hva som er poenget med å bruke Telenor etter hvert, for å sette ting på spissen. Ja, de har god dekning men du kan få den samme dekningen via Chess (foreløpig) og Tele2. Videre så hadde jeg inntrykk av en særdeles god kundeservice som ett viktig poeng for å betale dyrt (sjekk hvor Telenor ender opp på Telepriser.no) for abbonement og tjenester til Telenor.

 

Men hvis ikke kundeservicen er på topp, hva er det som gjør at folk betaler det jeg føler er overpris på en tjeneste man kan kjøpe hos andre leverandører. Utenom hvis man da er ute etter å kjøpe mobil med binding. Det eneste attraktive abbonementet Telenor har i mine øyne er for dem som snakker svært lite i telefonen og sms'er og mms'er for harde livet, nemlig djuice nonstop. For det er merkelig at ikke Telenor innser at lik pris til alle andre operatører og på alle døgnets tider etter hvert er blitt en standard, siden det er utrolig tungvint og vanskelig å forutse sin mobilregning når det f.eks. koster 0,59 mer pr. min å ringe til Netcom-kunder o.l. Særlig i dag når man kan beholde nummer når man bytter operatør.

 

Har selv ikke hatt Telenor på svært mange år, så jeg kan ikke si jeg snakker av erfaring i min negativitet til dem. Da jeg hadde Netcom i over fire år var jeg fornøyd med kundeservicen og tjenesten, men ikke med dekningen deres. Så gikk jeg over til Chess med Telenor-dekning og der var jeg ikke helt fornøyd med kundeservicen. Hos Tele2 som jeg har nå har jeg kun opplevd kundeservicen positivt, i sterk kontrast til en del jeg har hørt og lest om Tele2 ellers.

 

Forøvrig skylder Telenor på tekniske problemer da Aftenposten måtte vente lenge på svar hos 05000.

 

Vil gjerne høre fra dere som har Telenor og er fornøyd, om hva som gjør at det er verd de ekstra pengene. Det finnes kanskje grunner for å velge Telenor jeg ikke helt ser. Og selvfølgelig fra alle går for lavere priser hos andre operatører, på bekostning av X i forhold til Telenor?

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er det som gjør at folk betaler det jeg føler er overpris på en tjeneste man kan kjøpe hos andre leverandører.

Feks gamle folk har hatt telenor som telefon i alle år så de er sikkert så trygge på dem at de kjøper det.

 

--

 

Har selv telenor og er IKKE fornøyd. Det er dyrt, men ikke spesielt ustabilt.

 

Start.no 4mbit/512 til 468 here i come

Lenke til kommentar

Nei, det blandes ikke, men Aftenposten må rote med telefonnumrene i artikkelen deres.

 

Utdrag fra artikkelen:

" Vi ringte til Telenors kundesenter for å fortelle dem en gladnyhet. Vi vurderte å bytte mobilabonnement fra en av deres største konkurrenter og over til Telenor. Det tok adskillig lengre tid enn planlagt, så vi ombestemte oss. "

" Etter 14 minutter begynte tålmodigheten å ta slutt, men noen sekunder senere fikk vi endelig svar. Kundebehandleren var hyggelig og kunne anbefale et rimelig abonnement med 100 gratis SMS hver måned og flere tilleggstjenester uten ekstra kostnader. "

 

Legg merke til at det eksplisitt blir nevnt "mobilabonnement" og bl.a. SMS i artikkelen, så det må handle om mobil! At Aftenposten har ringt feil nummer eller oppgitt feil nummer får stå for deres regning da, men uansett så er hovedspørsmålet mitt: Hvorfor velge Telenor fremfor andre operatører?

Lenke til kommentar

- Er mange som ikke gidder ta seg bryet med å bytte operatør.

 

- Mange bedrifter er storkunder hos Telenor og deres ansatte får da gode dealer gjennom arbeidsgiver.

 

- Mange liker tryggheten ved å være hos den største operatøren som alltid har vært der.

 

- Mulighet for binding.

 

- Døgnåpen KS.

 

- Mulighet for å gå til en forhandler om du har spørsmål eller trenger hjelp, samt få f.eks. nytt SIM-kort med en gang.

Lenke til kommentar

Grunn til å velge Telenor:

 

1. 3G

2. Stabilt nett

3. Online adminitrasjon av abonnement

4. Mitt ringemønster kommer meget bra ut på telepriser.no

5. Suveren dekning

6. Aldri feil eller nedetid

7. WAP maks 150 øre dagen.

8. Sending av SMS/MMS fra PC

9. Kundeservice svarer nesten umiddelbart på 09000 (hvis man ikke stiller seg i kø på 05000 sammen med de som har problemer med PC'n)

10. Billige mobiltelefoner

11. Døgnåpen kundeservice

 

( de få gangene jeg har ringt så har jeg fått svar på spørmål fra noen meget kompetente og hyggelige mennesker)

 

+ en haug med ned nyttige og unyttige tjenester og tilbud som kommer godt med i løpet av året.

 

Var det jeg kom på for øyeblikket!

 

 

Er jeg fornøyd!?, ja jeg tror nok det!!

 

retro....

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar

4. Mitt ringemønster kommer meget bra ut på telepriser.no

Jeg trodde ikke det var mulig å ha et ringemønster som kom gunstig ut hos TNM.

Mitt ringemønster er ihvertfall 5000 kr dyrere hos TNM enn mitt ChessKing ab. er idag.

Jeg kommer forøvrig til å bytte til Tele2 Champion dersom Chess får NetCom-dekning.

Lenke til kommentar

Telenor er størst

Telenor har døgnåpent

Telenor har et rikt utvalg av tjenester

Telenor kan ikke være billigst (se forrige punkt + at de er netteiere + et sinnsykt høyt markedsføringsbudsjett)

Telenor sponser mobiler (og får/beholder selvsagt masse kunder på grunn av det)

Telenor er innarbeidet, og ikke en døgnflue

Telenor vil alltid ligge lagt fremme i tilbud og utvikling av tjenester

 

Det Telenor gjør tåpelig, er at de har et vanvittig sammensurium av rabattordninger, ikke minst på fasttelefoni. Dette er jo for å lokke kundene, men de tjener ikke mye på det. Dessuten burde Telenor gått for enkle, faste priser, ikke minst på mobiltelefoni.

 

Telenor bruker sinnsyke summer på markedsføring. Dette kunne vært redusert for å gi kundene billigere produkter. Chess fikk i børjan masse nye kunder med lite markedsføring, fordi de kjørte på lavpris, og slik spredte seg fort.

 

Telenor har utnyttet sitt monopol og sin sterke markedsandel, men ville ikke andre gjort det i samme situasjon? NetCom var lenge en utfordrer til Telenor, men er nå blitt mer sedate fordi de er en god nr 2. De er vel så dyre som Telenor. Nå når de har kjøpt Chess/Sense skal det bli spennede å se hva de finner på.

 

 

Jeg skulle gjerne gitt Telenor fyken, men deres tjenester passer meg perfekt. Og med min mobilbruk sparer jeg ikke så mye at det er nødvendig å skifte leverandør. Har heller ikke noe usnakket med Telenor, og har vært fornøyd med dem de gangene jeg har henvendt meg med spørsmål om hjelp.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Retroboy:

 

WAP maks 150 øre dagen er tidsbegrenset. Gjelder "i sommer".

 

Dersom man wapper mye er prisene til Mobyson og One(mobile) meget gustige. Hele året.

 

 

Dersom man baserer bruken på ringing, sms, mms og wap er de to nevnte selskapene, samt flere, langt å foretrekke foran Telenor og NetCom. Da blir det billigere så det monner.

 

Men som et klokt hode på forumet har antydet, drives det oppkjøp av små selskap som gjør det godt. Det siste er jo oppkjøpet av Chess. Chess kjøpte opp Sense i sin tid. Kjøpte Sense opp Yippii? Mobyson ble oppkjøpt av Noextras. Osv...

 

Nye selskap vil komme til, men en del av dem vil kjøpes opp, eller gå dukken. De to store består, i hvert fall Telenor. Kanskje NetCom også, hvis de ikke kjøpes opp av f.eks Vodafone.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Nettopp. De små selskapene går enten dukken, eller kjøpes opp. Det er veldig synd for markedet og oss forbrukere. Det gjør at tjenestene blir dyrere pga mindre konkurranse.

Derfor håper jeg inderlig at kjøpet av Chess gir klare føringer til kjøperen når det gjelder bl.a. pris etc av Konkurransetilsynet.

Hvis ikke blir vi den store taperen, og Konkurransetilsynet kan legges ned!

Lenke til kommentar
Telenor har døgnåpent

Hva er egentlig behovet for det? Er det virkelig så mange som til stadighet må snakke med kundeservice? Vet ikke om det er kunden selv eller operatøren som er problemet, men jeg har i alle fall ikke vært i kontakt med kundeservice de siste 3 årene... Om det en eller annen gang skulle bli et problem, så klarer jeg utmerket å vente en halv dag.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Så skal det jo også nevnes at Tele2 har kommet helt ekstremt dårlig ut i den eneste testen jeg har lest som omhandlet ventetiden på kundeservicen, mens Telenor kommer iblandt de desidert høyeste i listen.

 

Finner ikke testen jeg tenkte å referere til :ermm:.

 

 

Genialt at de har døgnåpent, for min del. Jeg har ringt de på natten før, jeg :yes:. Når jeg får problemer, hvorfor ikke fikse det med en gang?

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt en del negativt om Tele2 sin kundeservice, men da jeg kontaktet dem fikk jeg raskt svar og problemene mine ble løst knirkefritt! Kanskje jeg har vært heldig da..

 

Er enig i at det er greit at en operatør har døgnåpen kundeservice, for jeg har også benyttet med av bl.a. Netcom sin kundeservice om natten da jeg hadde ett problem som jeg måtte få en løsning på raskest mulig.

Lenke til kommentar
Grunn til å velge Telenor:

 

4. Mitt ringemønster kommer meget bra ut på telepriser.no

 

Jeg må som en annen i denne tråden spørre deg Retroboy om du kan fortelle oss litt om ringemønsteret ditt da jeg som de fleste andre ikke har opplevd å se Telenor komme bra ut på telepriser.no!

 

Unntatt hvis man tilnærmet ikke ringer i det hele tatt, men kun sms- og mms'er for harde livet. Da kan jeg tenke meg djuice nonstop kommer bra ut!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner heller ikke at det er så mange som velger Telenor Mobil. De fleste grunnene dere ramser opp her er jo bare tull. Chess/Tele2 har samme nett som Telenor så dekningen er den samme. Jeg har aldri opplevd tekniske problemer med Chess unntatt på nyttårsaften, men det gjelder vel alle.

 

At telenor har høyt markedsføringsbudsjett er jo ikke en grunn til å velge dem, tvert i mot.

 

Dette med at Telenor er trygge og "alltid vil bestå" er heller ingen grunn til å velge dem. Om Chess blir slått sammen med Netcom (noe jeg ikke tror vil skje med det første) så kan jeg vel bare bytte til en annen operatør. Det er ikke styr å bytte operatør, et par klikk på nettet er alt som skal til. Så lenge det finnes alternativer er det bare å bruke dem, selv om de kanskje forsvinner om 4 år.

 

Kundeservicen til Chess har jeg heller ikke noe å utsette på. Har alltid svart med en gang på telefon de få gangene jeg har ringt. Hva skal man med kundeservice om natten? Sperring av abbonement kan man gjøre hele døgnet hos Chess også.

 

Syns det virker veldig rart at noen kan få et Telenor-abbonement til å komme bra ut på telepriser.no. Med mitt forbruk kommer øverste Telenor-abbonement på 21. plass. Sponsing av telefon ville bare dekke en liten del av de tusenlappene jeg sparer på å velge Chess fremfor Telenor. Jeg tror endel av de som kjøper subsidiert telefon tenker veldig kortsiktig og kunne kommet mye bedre ut ved å kjøpe en telefon uten abbonemt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg oro2 i de fleste av dine antagelser, og det er som du sier svært merkelig at noen kan få ett abbonement hos Telenor kan komme høyt på www.telepriser.no, da jeg enda ikke har opplevd det en eneste gang jeg har prøvd ut forskjellige brukermønstre der! Og å kjøpe telefon med binding kan i blant være som å skyte seg selv i foten, det ville lønnet seg å betale fullpris og velge ett mye gunstigere abbonement. Men hvis man ikke har pengene til den mobilen man har lyst på der og da, så kan det være eneste alternativ til å få den, og da må du noen ganger bite i det sure eplet og leve med ett dyrere abbonement i 12 mnd.

 

Jeg har vært litt uheldig med kundeservicen til Chess, så jeg kan ikke lovprise den da jeg hadde abbonementet mitt hos dem. Men dekningen til Telenor er det for min del ingen som slår, så nå er jeg kunde hos Tele2. Merket det da jeg og to kamerater var på fisketur, og jeg hadde dekningen stort sett hele tiden, mens han slet skikkelig med å få sendt meldinger og ringt, da Netcom åpenbart ikke prioriterte det området vi var på dekningskartet sitt!

 

Det kan være greit med kundeservice om natten, jeg hadde en gang ett problem med at gprs plutselig var deaktivert/ute av drift på abbonementet mitt (brukte Netcom på denne tiden), og jeg hadde ganske stort behov å komme meg på nett med bærbaren på hytten. Da var det bare å ta en telefon til kundeservice, slå av og på telefonen og gprs var igjen på plass! Hadde jeg da hatt eksempelvis Chess så ville jeg ikke kommet noen vei.. Men dette eksempelet hører til unntaket, kan ikke huske en annen gang jeg har hatt behov for kundeservice nattestid!

Lenke til kommentar

Jeg har selv TalkMore nå, men etterhvert som det kanskje blir aktuelt med flere tjenester i sammenheng med jobb eller andre ting blir det jo mere naturlig å velge Telenor siden de tilbyr flest tjenester og ikke 8-16 kundeservice, men døgnåpen!

Kan man f.eks. ha tvillingabo. med TalkMore eller Mobyson, eller hva med bedriftsdealer? Billige telefoner?

Lenke til kommentar
Det kan være greit med kundeservice om natten, jeg hadde en gang ett problem med at gprs plutselig var deaktivert/ute av drift på abbonementet mitt (brukte Netcom på denne tiden), og jeg hadde ganske stort behov å komme meg på nett med bærbaren på hytten. Da var det bare å ta en telefon til kundeservice, slå av og på telefonen og gprs var igjen på plass! Hadde jeg da hatt eksempelvis Chess så ville jeg ikke kommet noen vei.. Men dette eksempelet hører til unntaket, kan ikke huske en annen gang jeg har hatt behov for kundeservice nattestid!

Ja, det er nok enkelte spesielle tilfeller der det kan være behov for kundeservice om natten. Spørsmålet er da: Er det verdt de 6000 kronene jeg må betale mer for Privat+ på et år? For meg blir svaret helt klart nei, for en hel del andre ser det ut til å være ja...

Lenke til kommentar
Det kan være greit med kundeservice om natten, jeg hadde en gang ett problem med at gprs plutselig var deaktivert/ute av drift på abbonementet mitt (brukte Netcom på denne tiden), og jeg hadde ganske stort behov å komme meg på nett med bærbaren på hytten. Da var det bare å ta en telefon til kundeservice, slå av og på telefonen og gprs var igjen på plass! Hadde jeg da hatt eksempelvis Chess så ville jeg ikke kommet noen vei.. Men dette eksempelet hører til unntaket, kan ikke huske en annen gang jeg har hatt behov for kundeservice nattestid!

Ja, det er nok enkelte spesielle tilfeller der det kan være behov for kundeservice om natten. Spørsmålet er da: Er det verdt de 6000 kronene jeg må betale mer for Privat+ på et år? For meg blir svaret helt klart nei, for en hel del andre ser det ut til å være ja...

Nå er det ofte eldre, de som ikke har peiling eller de som trenger de ekstra tingene som velger Telenor da; derfor jeg har TalkMore (enda...)

Lenke til kommentar
Nå er det ofte eldre, de som ikke har peiling eller de som trenger de ekstra tingene som velger Telenor da; derfor jeg har TalkMore (enda...)

Det er ikke bare gamle som har Telenor nei. Jeg selger daglig Telenor-subsidierte telefoner med binding, og det er minst like mange unge som gamle.

Jeg tror det hovedsaklig er 3 grunner til at folk velger telenor.

 

1) De vet ikke at det finnes billigere alternativ, hvilket det gjør.

2) De tror Telenor er så mye tryggere enn andre, noe de ikke er.

3) De tenker kortsiktig når de kjøper ny subsidiert mobil.

 

I tillegg kommer de med bedriftsavtaler og de som av en eller annen grunn har behov spesielle tjenester som ikke andre tilbyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...