Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen restartet seg selv da jeg spilte CS:S


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Satt akkuratt og spilte Counter Strike Source, og pluteselig restartet hele pcen seg.. Jeg kom ikke borti no restart knapp heller... Jeg har toppdekselet av på kabinettet, sånn at varm luft kan stige opp, og ut... Jeg kjente på psuen, og den var ganske varm... Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Gold PFC Strømforsyning for PIII/AMD/P4, Dual Fan er psuen.....

 

Utstyret :

 

Gainward GeForce 6800 GT 256MB Agp, golden sample.

 

Sony DVD-brenner DWU10A IDE Bulk Sort DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort (GDR-8162RBB)

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED, Med denne kjøleren : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1838

 

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

 

- Kan noen hjelpe meg med dette? Noe ala dette har skjedd før, da frøys hele pcen, og jeg måtte restarte... Når jeg sier frøys, mener jeg at ingenting funket...

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

øhm... takk skal du ha ang. rå pc ;)

 

 

 

Den første gangen begynte vel på søndag.... har ikke hatt no problemer etter det... før nå.... Minne og hk støtter hverandre godt vil jeg si... Har hatt pcen siden september i fjor.... Ingenting galt før nå :hmm:

 

Edit, har dette kabinettet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300357&cks=PRL

 

Men har fått meg plexi glass + ei vifte i sidedøra...

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar

Gjorde som du sa Ratleto, satt ei bordvifte til å blåse inn...

 

Bestilte akkuratt Mist 500 w fra Microplex + noe annet stæsj... Håper den "lettvinte" løsningen der funker bra... Men takk for tips :thumbup:

 

 

Skal også ta en vask før jeg får tingene :blush:

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar

Sitter og lurer på om jeg skal avbestille Misten, fordi det ble jo stabilt når jeg hadde bordvifta til å blåse inn i kabinettet... Men hva kan jeg gjøre for å få systemet til å være stabilt uten å ha bordvifta til å stå å blåse?

 

Nytt kabinett?

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke avbestilt den Misten....du kan ikke ha det oppsettet du har og en qtec psu til å drive det :p

 

Hva med kabinett vifter? skaff deg noen greie stillegående kab vifter, så bør det holde....En i front som blåser inn og en bak som blåser ut !! :w00t:

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke avbestilt den Misten....du kan ikke ha det oppsettet du har og en qtec psu til å drive det :p

 

Hva med kabinett vifter? skaff deg noen greie stillegående kab vifter, så bør det holde....En i front som blåser inn og en bak som blåser ut !! :w00t:

Det funka jo hos ham før varmen kom, så han MÅ jo ikke ha ny PSU.

 

Godt forslag med et par kabinett-vifter. Men da KAN det jo hende at han likevel trenger ny PSU. :!:

Lenke til kommentar

Takk for tips :thumbup:

 

Ang vifter så har jeg 3 stykker, EN som suger luft inn foran, en som suger ut ( en mist 14-26 db ) og en i sidedøren som suger ut ( mist 14-26 db ) der også... Og alle viftene står på fullt... Har også topplokket på kabinettet av... så jeg vet ikke hva som "feiler" pcen ;)

Lenke til kommentar

Det er vel det at luftgjennomstrømningen ikke er bra nok når det blir varmt ute... at noe blokkerer for god luftgjennomstrømning. Det kan være alt fra IDE-kabler (vanlige, flate) til for lite kabinett der ting står for tett sammen.

 

 

Edit:Skriveleif

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Har nok av kabler i kabinettet... Bestilte kabelstrømper sammen med ny kjøler til skjerkortet og psuen så får håpe det går bedre da! Men har tenkt å kjøpe Stacker når undertegnede får penger til å handle for... syns kabinettet jeg har nå, er en smule for lite... Men takk for god respons :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...