Dark Lord Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Hei! Har ett lite problem med Red Alert 2 på nettverk. Vi er 2 stk som skal spille også får vi ikke til å gå inn på hverandres "games". Vi ser hverandres nicke, men kan ikke snakke eller "joine" hverandre. har sjekka nettverks innstillinger og greier på pcen og i Red Alert 2 så langt vi har peiling. Så nå spør jeg dere, noen som vet hvordan vi kan løse det? Takker for alle svar
Zeph Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Huff...har stressa mange timer med det samme sjølv. Eit par punkter eg hugsar i farten: Er IPX-kontroller innstallert på begge maskiner? Har du prøvd å endre nettverkskort (om mulig) i nettverksinnstillinger? Bruker de forskjellig CD-Key?
Xecuter Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Har dere samme versjon av spillet? de aller fleste spill må være i samme versjon for å kunne spille multiplayer. hvis du ikke vet om det er samme versjon står det som regel når spillet startes. hvis det ikke står kan du alltids oppdatere spillet fra spillets sider, eller reinstallere hvis du ikke har nett. Savegames fungerer som regel heller ikke i en annen versjon en det spillet var lagret i.. Lykke til!
Dark Lord Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Jepp,begge har IPX kontroller installert. Visste om det fra før av så la inn det i starten. Begge har samme versjon, brukte samme patch til å oppdatere med. Vi fikk det til å funke helt greit før,men ikke nå lenger. En av oss bruker trådløst da, kan det by på problemer?
Bear^ Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Huff hvor jeg slet med dette problemet selv. Fant ut at da jeg og kameraten hadde samme IPX number så gikk det. Dette stilte vi inn i options menyen til RA2.
Dark Lord Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Skrevet 7. juli 2005 Huff hvor jeg slet med dette problemet selv. Fant ut at da jeg og kameraten hadde samme IPX number så gikk det. Dette stilte vi inn i options menyen til RA2. Hvor finner man ut det? holdt på en stund med network card innstillingene i Red Alert 2.
Bear^ Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Nå husker jeg ikke hvor i options menyen du gikk sånn helt presist men mener det var på options og network. Har desverre ikke innstallert spillet så er ikke mye til hjelp der
Deosl Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 (endret) Må dere ikke være koblet på samme switch evt.? Endret 8. juli 2005 av Deosl
Dark Lord Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 Vi er på samme switch og har tenkt og prøve kablet nettverk nå. De eneste innstillingene vi skjønner sånn halvveis av er network card innstillingene som sannsynligvis har noe med nettverkskortene og gjøre. Men ut ifra det har vi ikke peiling på hva som er galt.
ovle Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Har en av dere trådløst nettverkskort? isåfall, koble ut dette, og spill over kablet nettverk:D
mushi Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 legg in win98 på en av pcene så funker det med engang, ra2 er ikke så glad i xp. hadde selv dette problemet med 2 xp maskiner, hadde oxo 98 installert på ene maskinen, bootet opp i xp, starta ra2 og da funket det. Tror det var win98 maskinen som skulle være host, husker ikke, men det er bare å prøve.
Xecuter Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 prøv å skru av brannmurer på begge maskiner. brannmurene har ødelagt mye for meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå