Gå til innhold

Dynamisk avatar til BF2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott å se at mange har testet ut avataren! :thumbup:

 

Holder på med et utkast til versjon 2. Målet vil være å få med mer informasjon og kanskje få til tilpassing av avataren. (Dynamisk tekst eller endring av farger). Hvor skal vi i såfall få plass til dynamisk tekst?

 

Her har jeg hentet ut noen iconer fra spillet og byttet ut litt av informasjonen.

 

Rank og Nick

Score

Teamwork poeng

Kills

Deaths

 

Forslag til farger, mer/annet innhold, layout m.m. ønskes. Kom gjerne med ditt eget komplette designforslag hvis du ønsker.

 

PS: Når avataren er ferdig vil den få forskjellig URL fra den gamle, slik at de som vil beholde den gamle kan gjøre det.

Mindre skrift, så det blir plass til større tall. Kill/Death kunne stått på en linje? gjerne bare en ratio ? Og commander score må være med ! :yes:

Hvor tar du statsen fra forresten?

Lenke til kommentar
Mindre skrift, så det blir plass til større tall. Kill/Death kunne stått på en linje? gjerne bare en ratio ? Og commander score må være med !  :yes:

Hvor tar du statsen fra forresten?

Henter statsen fra BF2Web.gamespy.com (samme som brukes i spillet).

Tror kills/deaths må være på egen linje, da jeg har lagt til litt ekstra informasjon (Kill streak og Death Streak). ;)

 

Når det gjelder skriften så tror jeg at vi må ha omlag denne størrelsen, da mindre skrift blir vanskeligere å lese.

 

Hvor skal vi få plass til commander score? Skrive vertikalt til høyre?

 

Her er siste utkast (ferdig kodet). Det er mulig å endre border, bakgrunnsfarge, skygge på iconene og tekstfarge.

post-171-1121100444_thumb.ibf

Lenke til kommentar
Hvor skal vi få plass til commander score? Skrive vertikalt til høyre?

Ble lite plass til commander score ja. Kunne kanskje valgt hvilken score en ville ha, men det er kanskje å ta litt av :p Men en negativ ting med den nye: kontrast mellom skrift og bakgrunn er litt liten. Kan være vanskelig å se på mørke skjermer eller for folk med dårlig syn. Folk kan jo selv forandre det, men antar det er default instillingen ? verktøy for fargesjekk

Ellers var den nye :thumbup:

Lenke til kommentar
Ble lite plass til commander score ja. Kunne kanskje valgt hvilken score en ville ha, men det er kanskje å ta litt av :p  Men en negativ ting med den nye: kontrast mellom skrift og bakgrunn er litt liten. Kan være vanskelig å se på mørke skjermer eller for folk med dårlig syn. Folk kan jo selv forandre det, men antar det er default instillingen ? verktøy for fargesjekk

Ellers var den nye  :thumbup:

Blir litt mye koding hvis man skal få velge hvilken type score man vil ha, da må man jo til med ulike symboler etc.

 

Kontrasten er vel ikke på topp nei, men dette er ikke standard-instillingen (prøvde litt krigsfarger eller noe i den duren :whistle: ). Må kanskje mekke en liten GUI, slik at folk kan få eksperimentere litt! Deretter kan vi jo få forslagene inn på forumet.

 

Ellers så må jeg skrive noe ny mod_rewrite kode, slik at jeg kan få sendt inn alle parametrene! I tillegg må jeg skrive om cachen litt, slik at den fungerer bedre med den nye funksjonaliteten.

Lenke til kommentar
Jeg fåkke generert en.. får bare "http://www.lofotenlink.com/BF2_rank/avatar/.png" lissom.. men jeg starta å spille for en 6\7 timer siden.. kanskje jeg ikke har kommet til registeret.. (begynte å spille på ranked servere med en gang, ja.)

Det er pga. du ikke er kommet inn på den globale rankinglista hvor jeg henter ut PID. (oppdateres daglig)

 

Eller så har det vært trøbbel med Gamespy i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...