Gå til innhold

Bli kvitt sensetiv informasjon på HD


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her, da jeg fikk i oppdrag å kaste en gammel data som har tilhørt en større norsk hjelpe organisasjon. Dataen har stått lagret i flere år, men data og opplysninger som finnes på hardisken er ikke til "almenn skue" :p .

 

Pcen som er en IBM 1989 model, har to STORE hardisker... større en dagens standard strømforsyninger :dontgetit: Disse sitter bom fast. Er litt synd å kaste/ødlegge en slik data men da den veier 20kg og er tilsvarende av størrelse.. har jeg bestem meg for å bli kvitt hele skiten. Men før jeg hiver den så ville de at jeg ødla hardisken for godt... ANY IDEAS :devil: ??

 

Tenkte siden jeg ikke fikk ut hardiskene, så kunne jeg slenge den på bålet.. eller.. lage bål av den. Varmen å flamene må vel deformere de "tynne" lagreskivene (eller hva de kalles)... ? :hmm:

 

Noen andre idiort sikre måter å sikre at dataene blir "lost" til evig tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor Hull I diskene, så heller du litt syre inn i hullene om du har mulighet til det, eventuelt fyller opp med bensin og tenner på. Forsiktig da bensin sier poff!

 

Å bruke programvare på diskene er en annen løsning men det kan være vanskelig å få ordnet om de er veldig gamle.

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her, da jeg fikk i oppdrag å kaste en gammel data som har tilhørt en større norsk hjelpe organisasjon. Dataen har stått lagret i flere år, men data og opplysninger som finnes på hardisken er ikke til "almenn skue" :p .

 

Pcen som er en IBM 1989 model, har to STORE hardisker... større en dagens standard strømforsyninger :dontgetit: Disse sitter bom fast. Er litt synd å kaste/ødlegge en slik data men da den veier 20kg og er tilsvarende av størrelse.. har jeg bestem meg for å bli kvitt hele skiten. Men før jeg hiver den så ville de at jeg ødla hardisken for godt... ANY IDEAS :devil: ??

 

Tenkte siden jeg ikke fikk ut hardiskene, så kunne jeg slenge den på bålet.. eller.. lage bål av den. Varmen å flamene må vel deformere de "tynne" lagreskivene (eller hva de kalles)... ? :hmm:

 

Noen andre idiort sikre måter å sikre at dataene blir "lost" til evig tid?

Du må for all del ikke brenne maskinen, da den inneholder bromerte flammehemmere

og sikkert også andre miljøgifter. Hva mener du med at diskene sitter bom fast? Får du

ikke skrudd dem ut, eller roterer de ikke? Den gamle metoden for helt sikker sletting

av harddisker var å skru ut platene og løse dem opp i (svovel?)syre. Ettersom det

sikkert ikke er opplysninger som noen gidder legge mye tid og penger i å bringe fram

igjen kan du sikkert klare deg med noe enklere, f.eks. bore hull gjennom diskene, eller

knuse dem med slegge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...