Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni og lydkvalitet.


Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på hvilken kategori jeg skulle putte denne i, men nettverk virket som det beste alternativet.

 

Uansett: Jeg har hatt ip-telefoni fra NGT det siste året, og den har vært såpass ELENDIG at jeg knapt har giddet å bruke telefonen. Med elendig mener jeg at man knapt hører hva som blir sagt i røret, det hakker osv osv.

 

Det jeg lurer på er om det er andre som har gode erfaringer med andre leverandører? Spesielt interessert i erfaringer med Bluecoms løsning.

 

Hadde helst håpet jeg kunne finne ei annen løsning enn å gå tilbake til vanlig fasttelefoni ...

 

EDIT: Har lest litt rundt på nettet og sett at nextgentels løsning får skryt satt opp mot f.eks. Telios løsning, og da begynner jeg å fryse på ryggen. Jeg har jo 2mbit SHDSL, og ved null belasning på linja er det susing, hakking hvert femte sekund og lavt lavt volum. Høres rett og slett ikke ut som IP-telefoni er tingen riktig ennå. Får vel gå for vanlig fasttelefoni til det dukker opp en forbedret løsning.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er om det er andre som har gode erfaringer med andre leverandører? Spesielt interessert i erfaringer med Bluecoms løsning.

Både Bluecom og Telio fungerer utmerket, vet om flere som bruker telefon i næring som bruker BlueCom som absolutt ville ha klaget hadde det ikke fungert 100%

Lenke til kommentar
Mulig jeg har laber kvalitet på kobberet her jeg bor.

Er ikke halve meningen at samtalen blir overført digitalt.. Har du dårlig kobber så det merkes på iptelefonien, burde nok det merkastnår du surfer på nettet og laster ned filer også...

 

Kan jo også være noe gale med adapteret/telefonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...