Gå til innhold

3-4 skjermer på ei maskin


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å benytte meg av 3-4 skjermer på ei og samme maskin...

 

Jeg kjører fortiden med..

Hovedkort MSI K8N Neo (MS-7030)

Skjermkort nVIDIA GeForce FX 5900 XT

..med to 17" LCD skjermer. Komponentene er vel ikke akkurat "up to date", men det funker fett :)

 

Nå ønsker jeg å utvide til 3-4 skjermer. Så da lurer jeg på om det finnest hovedkort som støtter to skjermkort ?

Eller skjermkort med 4 utganger ?

For å gjøre prislappen litt finere, kan vel det lønne seg å beholde det gamle skjermkortet ?

Jeg trenger ikke noe grenseløs grafikk egenskaper på kortet, men det trenger ikke å være noe dårligere enn det jeg har nå ;)

Hovedkortet må ikke ha noe mindre tilkoblingsmuligheter (som bl sat, minne, osv)

 

Jeg svumet rundt og kunne ikke finne en slik "bålse" artikkel av sant slag på forumet, så jeg tok friheten til å poste et lite innlegg :)

Håper på god respons :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken mode skal du kjøre skjermene i da? clone, dualview, eller blir vel firedobbelt view :p:thumbup: horizotal span(er det ikke det, det heter.)

Skal du spille, trenger kortet ha god grafisk ytelse i 3d applikasjoner?

 

kom med litt mer info.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er enormt avhengig av ytelse, så er vel en billig løsning PCI kort?

 

Litt dyrere, og kanskje en nedgradering av D3D & OGL ytelse er å byte til Parhelia? Da får du ihvertfall tre skjermer på ett kort.

 

Mente at SLI ikke støttet mer enn to skjermer? Eller får man brukt alle fire utgangene på de to skjermkortene som står i SLI? Trodde det var en av restriksjonene man bare kunne bruke maks to skjermer "i" SLI.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Hvis du ikke er enormt avhengig av ytelse, så er vel en billig løsning PCI kort?

:thumbup:

 

Dette er antagelig det du er ute etter.. fungerer bra, antallet skjermer er nesten bare begrenset av PCI-spor.. Du får selvfølgelig begrenset 3d ytelse på pci-kortene, men til "desktop"-bruk fungerer det ypperlig :D

Lenke til kommentar

Skal du kjøre 4 skjermer bør de se på kort basert på nvidia quadro 400. Meget gode drivere og mange muligheter. Kortene koster men de er bra. Vi har standarisert på nvs280 som er dual kort, men vi har også noen 400 kort.

 

http://www.cray.no/catalog/product_info.php?products_id=6113

 

Vi gikk over til nvidia fra matrox pga nvidia driverne er bedre.

 

Løp og kjøp! :)

Endret av joachimsandvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...