Gå til innhold

Skal til London, og jeg har tenkt til å kjøpe hw


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planlagt en tur med familien til London i August. Noen som vet om hvor man kan fikse seg et godt kjøp for et hovedkort og en prosessor?

 

Tenkte på kanskje og finne en ordentlig butikk og handle derifra, eller kjøpe fra en webshop og bestille til hotellet (vis det går ann?)

 

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et søk på google førte til dette

 

Det øverste var en god oversikt over sjapper som selger hardware. Men ser ingen internettadresser ved noen av dem da.. Så det blir vanskelig å sjekke utvalget før man drar dit liksom..

 

Hadde vært kult å kunne tatt en tur over dit, for å finne en vannblokk jeg sliter med å finne her til lands.. Danger-Den A8N-SLI chipset-blokk.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis (eller dessverre?) lenge siden det var noen vits i å handle elektronikk i Sverige eller resten av Europa for den del.

 

Jeg var i Spania nylig, og prisene både der og flyplassene ellers var OVER det jeg kan kjøpe det for på web i Norge!

 

Så glem utenlandskjøp. og nyt ferien din :D

 

God tur!

Lenke til kommentar

Sist jeg var i london og handlet elektronikk kjøpte jeg det i et svært kjent område som heter Tottenham Court. Der finner du alt av elektronikk. Et raskt søk på google gav meg denne. Finnes helt sikkert noe bedre eller like bra, men det kan jo være vært å sjekke ut. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har bodd i London i et år, og jeg kan fortelle deg at det er dyrere å handle deler til pcen i butikk i london, enn det er å handle i Norge. Det eneste du kan spare litt penger på er å handle komplette pcer eller laptoper. De har også en del mer å velge i når det gjelder ferdige HTPC'er i London

Lenke til kommentar

Du får tvilsomt bestilt til ditt hotell fra en nettbutikk, de er veldig kresne på betalingen og det er få nettbutikker som godtar norske kredittkort. Det hadde jo dessuten vært kjipt om du ikke rekker å få varene før du drar fra hotellet.

 

Når det gjelder pris er det ikke så mye å spare med mindre du kjøper større ting, f.eks laptops. På enkelte varer kan du nok spare 10-15%.

 

Komplett.co.uk og Komplett.no er en dårlig sammenligning da det er samme selskapet, Komplett har heller ikke samme utvalget her nede som i Norge.

 

Men det kan godt hende du kommer over noen gode tilbud i en av Londons mange databutikker.

Lenke til kommentar
"og det er få nettbutikker som godtar norske kredittkort."

Hva mener du med dette? Finnes vel ingen norske kredittkort? Alt er jo enten Visa, Mastercard, American Express og noen flere, og det er vel ikke akkurat norske selskaper?

Uansett, har aldri hørt om noen som ikke godtar kredittkort som kommer fra en norsk bank. Snakker du om noe helt annet nå, eller?

Lenke til kommentar

Jeg tok utgangspunkt i et MSI K8N Diamond hovedkort og en AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''.

 

På disse to delene kan du spare ca. 700-800 kroner, dette er priser fra små websjapper som bl.a. annonserer på ebay.co.uk, men hvis du er så uheldig og ender opp med et defekt hovedkort, så kommer du nok til å angre på at du kjøpte det i utlandet.

Slå heller til på tilbuds-/kampanje varer her i Norge.

Lenke til kommentar
"og det er få nettbutikker som godtar norske kredittkort."

Hva mener du med dette? Finnes vel ingen norske kredittkort? Alt er jo enten Visa, Mastercard, American Express og noen flere, og det er vel ikke akkurat norske selskaper?

Uansett, har aldri hørt om noen som ikke godtar kredittkort som kommer fra en norsk bank. Snakker du om noe helt annet nå, eller?

Jeg snakker om kredittkort som er registrert på adresser i Norge. Normal policy hos de fleste nettbutikker i Storbritannia er at kortadresse og adressen det sendes til er den samme, og at den er i Storbritannia.

 

Komplett derimot har ikke slike rutiner. Men andre store selskaper som f.eks Dell tar ikke imot bestillinger med utenlandske kredittkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...