Dahl Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Micron offentliggjorde nylig to nye lavprofil-minnemoduler, beregnet for servere. Modulene er 62 prosent fysisk mindre enn eldre versjoner. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg skjønte ikke helt det med "muliggjør vertikal plassering". Kan man ikke la vanlig ram stå vertikalt allerede? Selv i U1-servere? Eller er det bladservere de er beregnet for? Lenke til kommentar
hce Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Jeg skjønte ikke helt det med "muliggjør vertikal plassering". Kan man ikke la vanlig ram stå vertikalt allerede? Selv i U1-servere? Eller er det bladservere de er beregnet for? Vanlig RAM kan ikke stå vertikalt i 1U-servere, du får f.eks. spesialbygde hovedkort med vinklede RAM-slotter for 1U-kabinetter. Edit: f.eks. Tyan lager slike hovedkort. Husk du har totalt ca. 4 cm høyde i 1U-kabinetter. Da skal du ofte ha avstandsstykker til hovedkortet, hovedkort osv. I tillegg vil man ha god luftflyt. Herlig at de klarer å lage lavprofils-RAM på 1GB. Endret 3. juli 2005 av hce Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Hadde vært perfekt til carputeren min, men så koster de sikkert "litt". Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2005 Kanskje gjør den mindre overflaten at de gir fra seg varme noe dårligere enn "vanlig" høyde. Hvis de skal ligge inntil hovedkortet så er vel "heatspreader" uaktuellt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå