Gå til innhold

CNC Vannblokk mkI [FERDIG MED DESIGN/TEST]


Anbefalte innlegg

Snakket med en kar som hadde kjøpt 2 CNC-freser, 30k for hver brukt. Men de virket ikke når han fikk dem, men han skulle fikse den ene, og ha den andre som delefres. Ny hadde en sånn kostet 800k. Kjøp brukt, og du kan få en ganske billig.

 

Han hadde et ganske stort mekanisk verksted. Han kjøper brukt, og lager det han kan.

Endret av Vågebu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket med en kar som hadde kjøpt 2 CNC-freser, 30k for hver brukt. Men de virket ikke når han fikk dem, men han skulle fikse den ene, og ha den andre som delefres. Ny hadde en sånn kostet 800k. Kjøp brukt, og du kan få en ganske billig.

 

Han hadde et ganske stort mekanisk verksted. Han kjøper brukt, og lager det han kan.

Heisann!

 

Jeg driver å reparerer CNC maskiner.. freser, dreibenker og sager.

Du kan sikkert få kjøpt brukte som ikke virker til 30k men må da regne med å koste på de 100-150k for å få de til å gå.

Bare ett styrekort til en akse koster 20-40 lapper :cry:

 

Jeg lager også endel Køståm deler til folk men det koster som regel ganske mye mer i forhold til å kjøpe ferdig. Timepris i en fres ligger på rundt 800,- og så kommer tegning og programmering i tillegg.

Lenke til kommentar
Man kommer jo langt med en overfres også ja, men CNC er og blir kongen! :thumbup:

 

Men det maskineriet er vel ikke ditt, animal?

nei men det er min på jobben min :D

 

men skal kjøpe meg en fres jeg kan ha hjemme.

kansje en kombi fres\dreiibenk.

 

angerer på at jeg ikke gikk på Tinius Olsens som mekanikker hele vegen for de har CNC som fag der oppe( eller nede for dere som bor over kongsberg)

Endret av the animal
Lenke til kommentar

Har vel snart finni ut hva slags design som er best og mest gunstig med tanke på maskinering, testa enda en blokk i aluminium i dag, med følgende resultat:

 

test4.jpg

 

test4-2.jpg

 

Ribbene er ~0.5mm på det tynneste, bunnen er også 0.5mm tykk.

Ble en del grader i bunnen der, men skal fikse det ved å la fresen gå litt annerledes. Ble litt stygg finish da jeg pussa bort gradene som var der.

 

-gaardern

Lenke til kommentar

Nååå begynner det virkelig å ta form her! :thumbup:

 

Skal jeg våge meg på et bittelite forslag til forbedring, så skulle kanskje "trekanten" ved utløpet vært redusert litt?

Men strengt tatt tror jeg ikke det spiller så stor rolle. Tanken bak var bare å redusere vannvolumet i blokka litt, men det funker sikkert bra som det er også.

 

Hvor høye er ribbene? 3mm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...