Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

vel... synes at du burde tatt av tilhengerfestet! leppe brude du å få deg! :p men ellers er den pen...

 

EDIT: er den senket my?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Update;

Var på storservice idag med den, 3749 spenn borte vekk. Men da er alt av filter byttet, tennplugger, bremseveske, osv..

 

Skal inn igjen på tirsdag igjen og bytte noen foringer på bakakselen, samt girkasseolje. Får vel også ny viskerarm bak samtidig. Koster hest det også.

 

Leppe driver jeg og ser etter. Verkstedet jeg bruker samarbeidet med de fleste, så vi så på noen på nettet der, blant annet Norsk Bildelsenter. Prisen ligger vel på rundt 12-1400 kroner, pluss en 7-800 kroner i lakkering. Bør ha lakkert leppe, siden alt annet er lakkert helt ned.

 

Av stereo er 4 høyttalere bestilt, samt en forsterker, så kan bli morsomt å se om jeg får til det, og om kablene som ligger der i det hele tatt fungerer.

 

Når det gjelder hengerfeste, så har jeg ikke bestemt meg enda. Noe prioritet har det vertfall ikke. Ganske greit å ha om jeg skulle rygge på noe.. :p

 

Så nå er jeg fattig. Takk gud for at jeg jobber litt, samt får 16.000 av Lånekassen i august..

 

Når det gjelder senkingen, så vet jeg ikke eksakt hvor mye den er senka, men nok vertfall. Spesielt bak er den lav.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ny oppdatering..

 

Da har det skjedd litt av hvert her, og noen nye (og dårlige) bilder er på plass..

 

» Hovedservice er tatt

» Fått bakvisker

» Nye bakakselforinger

» Godkjenning på Eibach senkefjærer

» Godkjenning på alternativ dekkdimensjon (205/40R17 ET35)

» Ekstra stereo-komponenter er montert

» VR6-frontleppe satt på

 

De to sistnevnte ble gjort idag, litt greit å få det godkjent i tilfelle. Fant TUV-dokument på Eibach sine egne sider, så da var det bare å se på fjærene for kontrolløren.

Felg/dekk hadde jeg ikke dokumentasjon på, men var oppført i en ellerannen regelbok, så da ruller jeg fint på mine 1000 Miglia-felger.. :)

 

Når det gjelder stereo, så er det montert en 500W forsterker på bakseteryggen, samt en 6,5" høyttaler i hver dør. Både forsterker og høyttalere fra Sony. Så da ble det litt mer lyd, sammen med de 2 originale høyttalerne i dashbordet, og Pioneer CD-spiller som kilde.

 

Frontleppe tilhørende GTI/VR6-utgavene er montert, etter at Møller klarte å få ut fingern og bestille rett del til slutt. Vurderer å lakkere den i bilens farge, men uansett svart eller lakka, bedre ble det vertfall.

 

Bilder..

 

Hele bilen med leppe..

golf_10.jpg

 

Annen vinkel..

golf_11.jpg

 

Bakdør med høyttaler..

golf_12.jpg

 

Bagasjerom med div innhold (har ikke montert deksel på høyttalerne. Har ekstra skiltsett baki der som jeg bruker når jeg kjører fort.. :p )

golf_13.jpg

 

Front, fra godkjenning av senking/dekk..

golf_14.jpg

 

Her sjekkes fjærene (neste gang skal jeg ha meg hevesett og lage Golf III Country)..

golf_15.jpg

 

Annet bilde fra kontrollen..

golf_16.jpg

 

Litt annen vinkel..

golf_17.jpg

 

Noen etterlyste interiørbilde (ja, det er dårlig :p )

golf_18.jpg

 

Et dårlig bilde fra Lærdalstunellen på vei til Stavanger (det er uklart fordi jeg ikke klarte å sitte rolig, da jeg satt ganske nær kjørebanen og nesten ble nedkjørt opptil flere ganger)..

golf_19.jpg

 

Et til fra Lærdalstunellen..

golf_20.jpg

 

På vei hjem fra Stavanger med 3stk i bilen, samt jævli mye bagasje. Den ble farlig lav syns jeg.. :p

golf_21.jpg

 

Så, da var jeg på nytt blakk (nesten vertfall), får se hva neste plan blir. Har lyst å gjøre noe med alle lakkskadene, men sliter med uvitenhet på området.. :p

Lenke til kommentar
Veldig bra :)

 

Liker den Golfen din (hvis noen spør, så var jeg drita når jeg skreiv det :p ) hehe

 

Ville sparkla og lakka leppa da ;)

Lakkering vurderer jeg, men som med alt annet, så koster det penger.. :p

 

Sparkling er jeg usikker på.. Leppa er jo 2-delt, så tviler på at det er praktisk dersom den skulle av en gang i tiden..

Lenke til kommentar
Sparkling er jeg usikker på.. Leppa er jo 2-delt, så tviler på at det er praktisk dersom den skulle av en gang i tiden..

Sparkel bør du holde langt unna leppa.

 

Den er laget av myk PP-plast noe som sparkel sitter dårlig på, og som du sier så kan det være greit å ha muligheten til å ta den av. :dremel:

Lenke til kommentar
Sparkling er jeg usikker på.. Leppa er jo 2-delt, så tviler på at det er praktisk dersom den skulle av en gang i tiden..

Sparkel bør du holde langt unna leppa.

 

Den er laget av myk PP-plast noe som sparkel sitter dårlig på, og som du sier så kan det være greit å ha muligheten til å ta den av. :dremel:

Jepp, godt poeng.. :)

 

Lakkering av den er forøvrig ikke prioritet enda, vil heller se på lakkskadene på den.

Har forøvrig bestilt 2 nye nøkler til den, siden jeg bare fikk med 1 nøkkel. Skal ned på Møller og se om de kan programmere den nå. 1500 spenn totalt tipper jeg. Heia Møller..

Lenke til kommentar
Bytt felger.. Ellers grei bil :)

Felgene..?

 

Jeg syns de er pene jeg?

Altfor standard til ALT av Vag..

Har aldri sett de på en VAG jeg, men.. Har sett de på en Ferrari, passet der også syns jeg..

 

Til og med Google fant ingen VAG med dem på..

Edit; Google fant en Audi TT med dem på nå.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

@Opus: Hehe, det kan være, ja.. :) Jeg syns de kler den også, så bytter dem ikke ut enda vertfall..

 

@Billy Bob: Takktakk.. :)

 

 

De nye nøklene kosta forøvrig 564 per stk for nøkkel og sliping, så 308 for de 20 minutta med programmering. Det burde vært gratis når man først kjører VW.. :p

Lenke til kommentar
Bytt felger.. Ellers grei bil :)

Felgene..?

 

Jeg syns de er pene jeg?

Altfor standard til ALT av Vag..

Har aldri sett de på en VAG jeg, men.. Har sett de på en Ferrari, passet der også syns jeg..

 

Til og med Google fant ingen VAG med dem på..

Edit; Google fant en Audi TT med dem på nå.

Mille Miglia, heter felgene dine. Men det jeg mente var, FORMEN er altfor VAG stil. En HAUG av Poloer og Golf'er har felger som ligner så inni gamperæva på akkuratt dine felger.

For ikke og nevne BMW.

Eksempel:

http://www.eiker.com/admin/common/getImg.asp?FileID=1034

Satte ikke inn for jeg fikk denne feilmeldingen:

"FØLGENDE FEILMELDING(ER) BLE FUNNET

Beklager, dynamiske sider i tagger er ikke tillatt")

 

Er de ikke like? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...