Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@bjaa:

På meg (20 år) ville selskapet ha 12.000 kroner for full kasko, 0 bonus, og ca 15.000km i året.

På min far skulle de ha rundt 5.000 for det samma (men 75% bonus, siden forsikringen fra gamlebilen min blir overført).

Gjett hvem som er registrert eier av bilen.. :)

 

@fredrikrb:

Hehe..

 

@duste_lie:

Takk. :) Er som sagt litt småpirk som bør utbedres, men syns ikke på avstand.. :p

 

Har kjørt nå i kveld, så kjørte jeg over et hull i veien på en strekning de lager tunnel, og i pokker som bilen slo nedi.. :(

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Har kjørt nå i kveld, så kjørte jeg over et hull i veien på en strekning de lager tunnel, og i pokker som bilen slo nedi.. :(

Ble det noe skader på bilen?

Ikke så store og synlige som jeg klarte å se i går, vertfall. Få se nå idag om jeg finner noe..

 

Når det gjelder bremsetromlene bak, så er det en del rust utapå dem, er det mulig å fjerne med en stålbørste eller stålull ellerno..?

 

Og lakkstift, har noen erfaring med dette..? Som ved å f.eks fikse små lakkskader ved steinsprut osv..? Evt andre metoder å fjerne dette på..

Lenke til kommentar
Og lakkstift, har noen erfaring med dette..? Som ved å f.eks fikse små lakkskader ved steinsprut osv..? Evt andre metoder å fjerne dette på..

Lakkstift fungerer helt greit til å fikse småskader som steinsprut og småriper. Bare pass på at du ikke bruker for mye lakk, og pass også på at lakken kun kommer der den skal, nemlig i såret. ;)

 

Gratulerer med ny bil, pen var den også!

Lenke til kommentar

Ang Lakkstift så må du som Tor Erik sier være nøye med at det havner bare i skaden og ikke rundt, altså ikke bruk for mye. Typen min har brukt litt lakkstift på sin bil og han tok litt for mye. Men det hjelper med litt rubbing på det, i dette tilfellet tok vi båtrubbing siden pappa hadde det i garagen :p

Endret av Anette_
Lenke til kommentar
Og hva skjer om det kommer rundt..?

Ingenting skadelig som Anette sier, men lite pent blir det. Dersom det er større merker, eller merker der det er jævlig å få det skikkelig til, kan du pusse det ned og spraylakkere det. Husk maskeringsteip! ;)

 

Det skal dog nevnes at jeg glatt foretrekker lakkstift. Det kan også være lurt å legge på klarlakk når den vanlige lakken har tørket, dette gir litt mer glans og derfor en penere finish. BTW, ikke søl med denne heller...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hm, ok. Så om f.eks lakk har flasset av på støtfangeren, så er ikke lakkstift tingen..?

Joda, det går fint å lakke med lakkstift der lakken har flasset av. La meg omformulere, lakkstift kan brukes på mindre sår i lakken som avflassing, rust (selvsagt etter at rusten er fjernet, riper, steinsprut, osv. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor vente til etter jobb?

Hva med disse små, lave, korte da? ("stylingskilt")

 

Tromlene kan du dra av det værste med stålbørste, så pusse vekk resten å spraye på tectyl...

Da holder de seg fine og svarte ;)

 

Ang. bilen din så må jeg bare si en ting...

Jeg HATER Golf, MEN, denne likte jeg ;)

Den er pent "stylet" og ikke for mye plastikk i forhold til alt annet av 1.6l Golfer..

 

Please behold den sånn ?!?

Lenke til kommentar

Fordi jeg er alene her idag, og dermed må passe telefonen.. Og jeg tror ikke jeg får bilen inn døra.. :p

 

Får prøve litt med en stålbørste og se. Tror de er grå..

 

Fint at du liker den, selv om du ikke liker Golf. Det står ikke høyest på prioriteringslista med mer styling, for å s det slik. Heller vedlikeholde det jeg allerede har. Det er forøvrig en 1,8 liter.. :)

 

Edit; De små skiltene (Lite Smalt som det heter), er ikke mulig å få fremme lenger, med mindre man søker om fritak fra loven. Det kom en ny regel den 26. mai om at det er forbudt med slike skilt fremme. De som allerede har det, blir ikke påvirket av regelverket.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Fikk med meg det at det var en 1.8, men er så mange "jyplinger" som trur de kjører fra alt og alle med 1.6 fordi de har mer plastikk enn en liten plastfabrikk...

 

Får jo grå tectyl også da ;)

 

Kunne du sjekka prisen på de små skiltene og evt. swende en PM for ikke å gå helt Off Topic her?

Hvis ikke skal jeg nok greie å finne det ut på noen andre måter, men er så så sinnsykt lang kø på tlf der :(

 

Du kan jo sote bakre siderutene også da ;)

Men hva skal til for å få soting av bakrute godkjent? Ser du har det på Golfen din..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...