Gå til innhold

American History X


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke denne filmen er så bra. Den er så opplagt at jeg bare satt å ventet på ting som skulle skje.

 

En "fæl" historie om rasisme, analsex i fengsel og så skal historien fortelles hva som er rett å gjøre. Så sitter man der og venter..

 

Det det nå min mening.

Lenke til kommentar

Helt enig med Hondaen.

 

Forteller den oss noe om hvor alt hatet kommer fra? Niks.

Generaliserer den svarte grupperinger og nynazister? Absolutt.

 

Det er til syvende og sist bare en "underholdende" film om en nazigutt som tilfeldigvis blir voldtatt av EN nazi, og PLUTSELIG tar avsky fra nazismen. Det blir altfor overfladisk etter min mening.

 

Jeg klarer ikke å anse filmen som "en sterk film" når den ikke stikker dypere, og gir oss et annet perspektiv eller mer nyansert fremstilling av konflikter mellom svarte og hvite i amerika.

Endret av GTS
Lenke til kommentar
Det er til syvende og sist bare en "underholdende" film om en nazigutt som tilfeldigvis blir voldtatt av EN nazi, og PLUTSELIG tar avsky fra nazismen. Det blir altfor overfladisk etter min mening.

Det var vel 5-6 stk. som var med å støtta opp under den voldtekta, og det var vel heller ikkje derfor han tok avstand frå nazismen...

Lenke til kommentar

Greit nok. Jeg ser jeg skrev ned det der litt raskt.

 

Uansett så var poenget mitt at en såpass hardbarka nynazist som Derek tilsynelatende skulle fremstille, ikke plutselig blir overbevist om å slutte aktiviteten sin.

 

Peri: Helt OT, men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du linker til StormFront som din hjemmeside.

Endret av GTS
Lenke til kommentar
Helt enig med Hondaen.

 

Forteller den oss noe om hvor alt hatet kommer fra? Niks.

Generaliserer den svarte grupperinger og nynazister? Absolutt.

 

Det er til syvende og sist bare en "underholdende" film om en nazigutt som tilfeldigvis blir voldtatt av EN nazi, og PLUTSELIG tar avsky fra nazismen. Det blir altfor overfladisk etter min mening.

 

Jeg klarer ikke å anse filmen som "en sterk film" når den ikke stikker dypere, og gir oss et annet perspektiv eller mer nyansert fremstilling av konflikter mellom svarte og hvite i amerika.

Det var ikke voldtekten som fikk han til å frastå fra miljøet, det var praten han hadde med han fyren i fengselet. Faren hans hadde fyllt han med propeganda, og han var blitt påvirka, dette førte til at ha n kom sammen med Cameron. Du greier ikke å se helheten i filmen, det er en genial film.

Lenke til kommentar

Det var ikke voldtekten som fikk han til å frastå fra miljøet, det var praten han hadde med han fyren i fengselet. Faren hans hadde fyllt han med propeganda, og han var blitt påvirka, dette førte til at ha n kom sammen med Cameron. Du greier ikke å se helheten i filmen, det er en genial film.

Jeg klarer å se helheten og syns fortsatt ikke det var en bra film.

 

Jeg er trøtt og orker ikke å kaste meg ut i debatten.

 

La oss bare si at jeg syns historien er litt for "lettvint"...natta

Endret av GTS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...