Gå til innhold

American History X


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns filmen er altfor overfladisk, og har merket meg at mange syns den er bra på feil grunnlag.

 

Jeg føler ikke at filmen gir meg noe. Nynazistene hater mennesker som ikke er hvite.... what's the big deal? Dette er da gammelt nytt.

 

Som undervisingsmateriell er den ubrukelig, men som ren underholdning er den OK.

Lenke til kommentar
Jeg syns filmen er altfor overfladisk, og har merket meg at mange syns den er bra på feil grunnlag.

 

Jeg føler ikke at filmen gir meg noe. Nynazistene hater mennesker som ikke er hvite.... what's the big deal? Dette er da gammelt nytt.

 

Som undervisingsmateriell er den ubrukelig, men som ren underholdning er den OK.

Poenget er at nazisten (Derek eller no) får et et annet syn på samfunnet enn det han tidligere har hatt. Hans tanker og meninger forandrer seg etter at blir kjent med han fyren i fengselet, og han forstår at det han driver med ikke fører noen vei, verken for ham eller for familien. Han tar et oppgjør med seg selv og forsøker å bygge opp livet sitt på nytt når han kommer ut. Det er klart nynazister hater mennesker som ikke er hvite, men så er ikke det selve poenget i filmen ;)

 

Genial film og utrolig bra skildring av Edvart Norton :yes:

Lenke til kommentar
Men legg merke til stilen, når (****) blir skutt på slutten.

Da finner dere en STOR feil som trekker filmen litt ned

Det er bra de fleste av oss er mer opptatt av helheten i filmer fremfor å pirke på detaljer da. Uansett hva du har sett som var så grustomt feil der, har jeg ikke lagt merke til det de to gangene jeg så den.

Lenke til kommentar
Jeg syns filmen er altfor overfladisk, og har merket meg at mange syns den er bra på feil grunnlag.

 

Jeg føler ikke at filmen gir meg noe. Nynazistene hater mennesker som ikke er hvite.... what's the big deal? Dette er da gammelt nytt.

 

Som undervisingsmateriell er den ubrukelig, men som ren underholdning er den OK.

Poenget er at nazisten (Derek eller no) får et et annet syn på samfunnet enn det han tidligere har hatt. Hans tanker og meninger forandrer seg etter at blir kjent med han fyren i fengselet, og han forstår at det han driver med ikke fører noen vei, verken for ham eller for familien. Han tar et oppgjør med seg selv og forsøker å bygge opp livet sitt på nytt når han kommer ut. Det er klart nynazister hater mennesker som ikke er hvite, men så er ikke det selve poenget i filmen ;)

 

Genial film og utrolig bra skildring av Edvart Norton :yes:

Jepp, litt dumt å si at filmen er overfladisk, når man ikke vet hva den egentlig handler om.. Ikke rart den blir overfladisk da...

Lenke til kommentar

Det som er feilen er at når danny blir skutt så mister han arket sitt..

 

Men når de kutter til at han ligger på bakken så har han arket i hånden. Jeg så filmen 3 ganger uten at jeg la merke til det, men leste på en sånn "movie mistakes" side om det så etter det ser jeg det hvergang.

 

Veldig bra film btw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...