Gå til innhold

Den Store Tour de France Tråden


LowBalls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg for min del tror at Vinokourov eller Klöden kan klare å vinne årets tour de france. tror ikke at Armstrong er sterk nok i år.

 

og jeg har funnet ut noe litt pussig også.

1. rosenborg har vunnet 13 ganger på rad, og nå går det elendig for dem.

2. Michael Scumacher (vet ikke helt åssen navnet skrives) har dominert forml 1 i 5-6 år(litt usikker) og nå er han helt borte fra teten i formel 1.

 

da er det vel tid for at det samme skjer i sykkel sporten også da... hehe

Lenke til kommentar

jeg har tenkt og satse litt på en vinner av den grønne trøya...jeg har da kommet fram til 5 alternativ:

B.Cooke, B.Eisel, R.Hunter, J.Nazon, S.OGrady... jeg skal satse på to av disse alternativene, forslag?

 

PS: grunnen til at jeg ikke trekker fram for.eks Hushovd, Boonen, MacEwen er at det er liten odds på disse!

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Da var vi i gang igjen ser jeg :w00t: Hva med å tippe plasseringer?

 

Gult:

Tror nok at Armstrong drar det i land i år også, grunnet laget som kjører 100% for han. De to andre på pallen blir nok Ivan Basso og kanskje Iban Mayo. Mayo mannen som jeg trodde skulle vinne i fjor, men ble slått ut av kyssesyke. Kommer nok sterkt i år. Andreas Klöden fra t-mobil blir nok beste mann på det laget, Alexander Vinokourov blir vel også sterk sammen med Jan Ullrich. Ullirch er for feig til å ta den gule trøya, sitter stort sett å passer rumpa til Armstrong.

 

Grønt:

Her er jeg patriot Hushovd tar den, men må passe seg for Robbie McEwen , Tom Boonen og Baden Cooke blir nok de som kommer til å kjempe om den grønne trøya i år.

 

Klatre:

Euskaltel-Euskadi har jo nesten et helt lag med fjellgeiter :) Se opp for Iñigo Landaluze, Haimar Zubeldia og Iñaki Isasi Flores og Iker Flores. Michael Rasmussen fra radobank var jo høyt opp i fjor se opp for han. Og kanskje Oscar Sevilla fra t-mobil hvis han får lov. Ta med en mann til Santiago Botero hvis han har funnet tilbake til klatre formen som han hadde i Kelme.

 

Beste Lag:

Her blir det kamp mellom CSC og T-Mobil.

 

Gleder meg som en liten unge til i morgen når prologen starter, her er det jo en mann man skal holde øye med Fabian Cancellara. Vant prologen i fjor, tror nok han gjør det i år også. Se også opp for Michael Rogers fra Quickstep. Santiago Botero vm på tempo også en mann å passe på.

 

Søndag se opp for et par mann Jens Voigt, Erik Dekker, Axel Merckx Didier Rous pluss et par mann til. Gutter som liker å sykle langt helt alene :)

 

Og en liten personlig notis, hadde det ikke vært for at en kamerat av meg fikk 20% sparken og må spare penger. Så skulle vi ha vært i frankrike i år for å få med oss noen av klatreetappene :cry:

 

Ser fram til tre uker med sykkel og mange timer foran tv i år igjen. :w00t:

Lenke til kommentar
*snip*

Husk at det ikke er prolog i år, men en 19km tempo ;)

Som kalles prolog, i fjor så var den på 15 km hvis jeg ikke husker feil. Det er jo stort sett det som alle de store etappeløpene startets med Giro'en har det og Vueltaen.

 

Men om vi kaller det prolog, tempo eller første etappe er vel samme f... i dag starter det.

 

Men jeg vedder en femmer på at både eurosport og tv2 kommer til å kalle det en prolog ;)

 

Edit:

Tour de France har siden 1967 startet med en kort tempoetappe – en prolog
;)

 

Resten kan du lese her

 

Edit 2: Må brife litt når jeg har rett, skjer ikke så veldig ofte :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
jeg har tenkt og satse litt på en vinner av den grønne trøya...jeg har da kommet fram til 5 alternativ:

B.Cooke, B.Eisel, R.Hunter, J.Nazon, S.OGrady... jeg skal satse på to av disse alternativene, forslag?

 

PS: grunnen til at jeg ikke trekker fram for.eks Hushovd, Boonen, MacEwen er at det er liten odds på disse!

Nja.... J.P Nazon har for lite rundt seg tror jeg. S.O'Grady leverer ikke lenger det han gjorde (magefeeling).

R.Hunter vet jeg fint lite om

FDJ-rytterene tror jeg kommer til å levere, der er jeg enig.

 

Men jeg er ikke enig i resonementet ditt angående Hushovd og MacEwen. Disse har laget bygd opp rundt seg, av klasse.

Lenke til kommentar
*snip*

Husk at det ikke er prolog i år, men en 19km tempo ;)

Som kalles prolog, i fjor så var den på 15 km hvis jeg ikke husker feil. Det er jo stort sett det som alle de store etappeløpene startets med Giro'en har det og Vueltaen.

 

Men om vi kaller det prolog, tempo eller første etappe er vel samme f... i dag starter det.

 

Men jeg vedder en femmer på at både eurosport og tv2 kommer til å kalle det en prolog ;)

 

Edit:

Tour de France har siden 1967 startet med en kort tempoetappe – en prolog
;)

 

Resten kan du lese her

 

Edit 2: Må brife litt når jeg har rett, skjer ikke så veldig ofte :p

En prolog er en tempoetappe på under 8km, altså, en kort tempoetappe - en prolog :p

 

Fjorårets prolog var på 6,1km og i 2003 var den 6,5km.

 

edit: I fjor var det altså en prolog før etappe 1, i år så er det rett på etappe 1. Enda et bevis på at jeg har rett :D

 

Må brife litt når jeg har rett :D

Endret av magio
Lenke til kommentar
*snip*

Husk at det ikke er prolog i år, men en 19km tempo ;)

Som kalles prolog, i fjor så var den på 15 km hvis jeg ikke husker feil. Det er jo stort sett det som alle de store etappeløpene startets med Giro'en har det og Vueltaen.

 

Men om vi kaller det prolog, tempo eller første etappe er vel samme f... i dag starter det.

 

Men jeg vedder en femmer på at både eurosport og tv2 kommer til å kalle det en prolog ;)

 

Edit:

Tour de France har siden 1967 startet med en kort tempoetappe – en prolog
;)

 

Resten kan du lese her

 

Edit 2: Må brife litt når jeg har rett, skjer ikke så veldig ofte :p

En prolog er en tempoetappe på under 8km, altså, en kort tempoetappe - en prolog :p

 

Fjorårets prolog var på 6,1km og i 2003 var den 6,5km.

 

edit: I fjor var det altså en prolog før etappe 1, i år så er det rett på etappe 1. Enda et bevis på at jeg har rett :D

 

Må brife litt når jeg har rett :D

Ja ja, bommet litt der. Men Når det er treje gangen siden '67 så vil jeg si at det er fristende å kalle det en prolog...

 

Jeg tar nedelaget som en mann og går og gråter en litten skvett :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...