Gå til innhold

Den Store Tour de France Tråden


LowBalls

Anbefalte innlegg

Så går han bort og vinner den nest tøffeste fjelletappen wow...

Jeg vil heller si at han fikk seiere av Armstrong. Regner med at Lance hadde knust ham i spurten hvis han hadde villet.

Tror ikke det, når Armstrong rykket på slutten så rykket han for å vinne. Og Valverde var den enste som klarte å følge. Valverde er en sterkere spurter en Armstrong. Så jeg tror ikke at han ga bort seieren i går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Så går han bort og vinner den nest tøffeste fjelletappen wow...

Jeg vil heller si at han fikk seiere av Armstrong. Regner med at Lance hadde knust ham i spurten hvis han hadde villet.

Tror ikke det, når Armstrong rykket på slutten så rykket han for å vinne. Og Valverde var den enste som klarte å følge. Valverde er en sterkere spurter en Armstrong. Så jeg tror ikke at han ga bort seieren i går.

Armstrong rykket for å vinne ja, men når han så at Valverde fulgte så brydde han seg ikke om å spurte for en seier han ikke trengte, og valgte heller å la seieren bli 25-åringens første i Touren. Tror Armstrong er en bedre spurter enn Valverde, dessuten er jeg rimelig sikker på at han hadde disponert kreftene bedre mot slutten og hadde mer igjen.

Lenke til kommentar
Så går han bort og vinner den nest tøffeste fjelletappen wow...

Jeg vil heller si at han fikk seiere av Armstrong. Regner med at Lance hadde knust ham i spurten hvis han hadde villet.

Tror ikke det, når Armstrong rykket på slutten så rykket han for å vinne. Og Valverde var den enste som klarte å følge. Valverde er en sterkere spurter en Armstrong. Så jeg tror ikke at han ga bort seieren i går.

Armstrong rykket for å vinne ja, men når han så at Valverde fulgte så brydde han seg ikke om å spurte for en seier han ikke trengte, og valgte heller å la seieren bli 25-åringens første i Touren. Tror Armstrong er en bedre spurter enn Valverde, dessuten er jeg rimelig sikker på at han hadde disponert kreftene bedre mot slutten og hadde mer igjen.

Nei, jeg tror Armstrong ikke hadde noe mer power i bena på slutten slik at han skjønte han ville tape mot Valverde.

Armstrong sa jo etterpå at det var frustrende å ikke vinne etappen, så han ga nok neppe bort seieren.

 

Litt skuffet over at ingen av favorittene bortsett fra Vinokourov rykket idag, de må satse og ikke bare være passive etter discovery laget, hvis de skal forsøke å vinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Synd at Boonen måtte trekke seg, er vel ikke den måten Hushovd ville ta den grønne trøya. Men jeg tror han overlever :p

 

Nå er det bare å holde de andre gutta bak seg.

Han hadde tatt trøya i dag uansett. Med 11 poeng hadde han ledet med 6 foran Boonen i og med at Boonen ikke hadde hatt sjangs å komme opp fjellene like fort som Thor.

Lenke til kommentar
Synd at Boonen måtte trekke seg, er vel ikke den måten Hushovd ville ta den grønne trøya. Men jeg tror han overlever :p

 

Nå er det bare å holde de andre gutta bak seg.

Han hadde tatt trøya i dag uansett. Med 11 poeng hadde han ledet med 6 foran Boonen i og med at Boonen ikke hadde hatt sjangs å komme opp fjellene like fort som Thor.

Det tror jeg han nok hadde gjort. Men nå tok han jo poeng på begge de to andre så da er det jo bare og glise hele veien til senga for han i kveld.

 

Men nå tror jeg at O'Grady er mannen å passe seg for, han kan finne på å prøve å stikke av på noen av de neste etappen. Så da er det jo bare for Hushovd å holde hjulet hans resten av touren så er dette i boks.

 

For McEwen er jo ikke mannen som stikker i brudd på kupperte etapper.

Lenke til kommentar
Nå skal man ikke bare fokusere på Thor og O'grady. Plutselig er det en man ikke legger merke til som fisker opp masse poeng og flyr forbi dem

Den eneste det er snakk om i tillegg er McEwen, de andre er alt for langt bak. Neste man på listen er Vinokourov og han er nesten 60 poeng bak Hushov, og han har heller ingen interesse av den grønne trøya.

 

Jeg vedder årslønna mi på at det blir en av de tre, så lenge ikke alle bryter.

Lenke til kommentar

Nei skal vel mye til for at de bryter. Men husk at Thor har mistet Kirsipu. Den såkalt antatt beste opptrekkeren. O'grady har fullt lag. Og Davitamon Lotto så sinnsykt svake ut i siste alpeettappen idag. Men tror McEwen kommer opp snart jeg, ettersom han har vunnet en etappe tidligere i Touren. Motivasjonen kommer. Får håpe Thor tar full pott imorgen da. Siden den skal være perfekt for han

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nei skal vel mye til for at de bryter. Men husk at Thor har mistet Kirsipu. Den såkalt antatt beste opptrekkeren. O'grady har fullt lag. Og Davitamon Lotto så sinnsykt svake ut i siste alpeettappen idag. Men tror McEwen kommer opp snart jeg, ettersom han har vunnet en etappe tidligere i Touren. Motivasjonen kommer. Får håpe Thor tar full pott imorgen da. Siden den skal være perfekt for han

McEwen har vunnet to etapper. Kirsipuu og Thor funket dårlig uansett. Det har ingenting å si om Davitamon Lotto er dårlige for McEwen klarer seg selv på oppløpet. Tror ikke O'Grady har sjangs på poengtrøyen, men tror derimot McEwen ender opp med den til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er vel bare å innse etter dagens etappe at Thor ikke enda er en verdig vinner av poengtrøyen. Det finnes ikke unnskyldninger som kan dekke over absolutt alle spurtfiaskoer han har hatt i årets tour. Nå er jeg bare skuffet og lei.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Virker som han ikke vet helt hvor han skal gjøre av seg i en massespurt i år. Hadde Julian Dean vært med i år også hadde nok thor hatt en etappeseier eller to, for han har jo helt klart hurtigheten i seg.

I beg to differ. Alle ser at Thor kjører på mye tyngre gir enn konkurrentene selv om Kvålsvoll angivelig har lært han å gjøre det motsatte. Når han ikke slår O'Grady en gang så er det ikke mye hurtighet i gutten.

Lenke til kommentar
I beg to differ. Alle ser at Thor kjører på mye tyngre gir enn konkurrentene selv om Kvålsvoll angivelig har lært han å gjøre det motsatte. Når han ikke slår O'Grady en gang så er det ikke mye hurtighet i gutten.

Det med tyngre gir hadde vel mer med vanlig sykling å gjøre (for å spare krefter), ikke spurt.

 

I dag var det vel andre grunner enn hurtighet som gjorde at hushovd ikke slo O'Grady. Hushovd havnet jo på helt feil plass i feltet. (som i de fleste andre spurtene i år)

 

Edit: Ewen hadde jo feks et kjempe opptrekk i dag, mens thor lå helt alene ute på kanten.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Frekvensen på pedaltråkkene bør være høy uansett om man spurter eller kjører i feltet. Se på Boonen/McEwen kontra Hushovd på oppløpsiden.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Frekvensen har vel ikke noe å si når man har like stor fart?

 

Edit: Husovd og McEwen er jo helt forsjellige typer sykkelister.

Frekvensen har alt å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...