Gå til innhold

Maxtor 300GB Skrapelyder


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tror muligens den ene av mine 3 maxtor onetouch eksterne disker på 300gb takker for seg, det tikker og takker i perioder akkuratt som ei cd skive som er riper i og ikke vil komme lenger, men bare nå og da, jeg hadde 250gb med filmer på den, tenkte som så at "en formatering gjør vel susen". Men den har ikke blitt bedre. Det er den av diskene jeg har brukt minst, de 2 andre står på nesten hele tiden, jeg har en bordvifte som kjøler dem ned slik passe i "sommervarmen". I skrivende stund hører jeg ingen ulyder, men er litt "redd" for å ødelegge mer om den står på for lenge.

 

Spørsmålet mitt til dere er om jeg kan fikse disken med ett eller annet program, evt sjekke den for hva som er feil for deretter og løse problemet ?

 

Vennlig hilsen Emil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ulyd i harddisk er ALLTID et meget dårlig tegn. Redd alt du kan fra den og ikke bruk den mer. Er det garanti igjen på den så burde det være en kurant sak, jeg vet om folk som har fått byttet HD kun på MISTANKE om feil! Alle HD-produsentene forventer en viss prosentdel av diskene i retur pga produksjonsfeil.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Alle disker kan ha feil fra tid til annen, det er jo snakk om høypresisjons-teknikk. Både serveren min og arbeidsstasjonen har Maxtor-disker, og synes disse har oppført seg eksemplarisk. Noe jeg fremdeles har angst for er Hitachi/IBM...damn you guys :cry:

Lenke til kommentar

Emil, ingen fare, når du bestilte på komplett måtte du logge deg inn. Og da ligger all ordre historikk inne. Ring komplett, og de ordner med RMA osv osv.

 

Når det gjelder reklamasjon er nok den på 2 år i alle fall? 1 år garanti. Men uansett ring og hør, hjelper ikke sitte og sutre, eller spørre oss. ring, ring RING!!!

 

Uansett burde man kunne forvente at en disk skal være i mer enn ett år, og da burde du ha retten på din side egentlig. Begynner å få en jævlig kuul forbruker lov i Norge.

 

Med hilsen, Lancaster

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...