Gå til innhold

Hva gjør playstation bedre enn xbox?


Anbefalte innlegg

Da skjedde det, jeg kom tilbake til tråden.

 

Hvorfor greier egentlig Microsoft å komme med sine spill fortere til Europa enn Sony. Jeg mener at dette kan være språkbegrunnet. Tenk deg. Hvis Sony skal gi ut spill i USA trenger de bare å skrive manualen på et språk. Om de derimot skal gi ut et spill i Europa, må manualen minst være på ti språk. Dessuten er Sony et japansk firma noe som kan ha en finger med i spillet. Kanskje de føler at det er mer viktig å fokusere på USA, hva vet vi?

 

Microsoft derimot, de har en ganske så lite andel i Asiatiske land og piroriterer kanskje dermed Europa mer. Det vil si at de først lanserer tittlene sine i Europa, og så i Asia. Dette har mye trolig med prioriteringer å gjøre.

 

Tull at Microsoft vil øke priser på konsollene og spillene sine?

 

Hvorfor har Microsoft invistert i xbox-en og spillene. Hvorfor tror du at Microsoft satser på xbox 360 og de tilhørende spillene der. Det lønnet seg ikke i det hele tatt for dem å satse på xbox, det kommer heller ei til å lønne seg for dem å satse på xbox 360. De kommer til å fortsette å gå i tap. Så hvorfor i all verden gjør de dette her., Tror du de går i minus bare for kundenes skyld? Det er faktisk ganske så rimelig det Bromlexl sier. Absolutt alle firmaer vil tjene penger. Selv Nintendo vil tjene penger, noe de allerede gjør. Uansett om Microsoft har lyst til å tjene penger på konsollene sine må de før eller siden øke prisene betraktelig. Dette vil si at konsollen kommer til å bli dyrere. Prøv å se ting fra den økonomiske siden. Ville du solgt ting med underskudd i all evighet bare fordi kundene dine ment at det var til alles beste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skjedde det, jeg kom tilbake til tråden.

 

Hvorfor greier egentlig Microsoft å komme med sine spill fortere til Europa enn Sony. Jeg mener at dette kan være språkbegrunnet. Tenk deg. Hvis Sony skal gi ut spill i USA trenger de bare å skrive manualen på et språk. Om de derimot skal gi ut et spill i Europa, må manualen minst være på ti språk. Dessuten er Sony et japansk firma noe som kan ha en finger med i spillet. Kanskje de føler at det er mer viktig å fokusere på USA, hva vet vi?

 

Microsoft derimot, de har en ganske så lite andel i Asiatiske land og piroriterer kanskje dermed Europa mer. Det vil si at de først lanserer tittlene sine i Europa, og så i Asia. Dette har mye trolig med prioriteringer å gjøre.

 

Tull at Microsoft vil øke priser på konsollene og spillene sine?

 

Hvorfor har Microsoft invistert i xbox-en og spillene. Hvorfor tror du at Microsoft satser på xbox 360 og de tilhørende spillene der. Det lønnet seg ikke i det hele tatt for dem å satse på xbox, det kommer heller ei til å lønne seg for dem å satse på xbox 360. De kommer til å fortsette å gå i tap. Så hvorfor i all verden gjør de dette her., Tror du de går i minus bare for kundenes skyld? Det er faktisk ganske så rimelig det Bromlexl sier. Absolutt alle firmaer vil tjene penger. Selv Nintendo vil tjene penger, noe de allerede gjør. Uansett om Microsoft har lyst til å tjene penger på konsollene sine må de før eller siden øke prisene betraktelig. Dette vil si at konsollen kommer til å bli dyrere. Prøv å se ting fra den økonomiske siden. Ville du solgt ting med underskudd i all evighet bare fordi kundene dine ment at det var til alles beste?

Nei de må ikke øke prisene betraktelig. Prisene kommer til å være ca der de er. Det er jo ikke slik at Sony er SÅ mye dyrere enn konkurrentene. De kommer til å lage 360 langt mer kostnadseffektiv enn de gjorde Xbox, men det er også det. Så lenge de ikke får 99% av markedet kanskje. Så tror du overdriver dette en smule.

 

Uansett hva som er grunnen til sene og ofte dårlige PAL versjoner av PS2 spill ser jeg på som uvesentlig. Faktum er at MS behandler oss med litt mer respekt.

Prioriteringer joda, men er passe lei av vi alltid skal være de sist prioriterte. Og så til slutt få en tregere og dårligere 50hz only PAL versjon.

Lenke til kommentar

Vås?!?!?!

 

Jeg er enig i det Orresnei sier angående prioritering. Tror det er ganske mange sure Microsoft kunder i Asia som mener at de er sist prioritert. Noen må være sist. Like sikkert som noen må være først.

 

Grunnen til at Microsoft 360 kommer til å være så billig er at de har relativt billige komponenter i maskinen. De har som nevnt tidligere DVD spiller og ikke noe nytt. Å microsoft er ikke redde for å tape penger på Xbox sin første fase. De ser at det er mye penger i konsollmarkede og at piratkopiering ikke er et så stort problem der. Som da er god grunn til å satse der.

 

Å viss du virkelig tror at microsoft er villige til å la et prosjekt gå på minus uten videre tanke fremover så tror jeg at det er på sin plass å kalle deg naiv. Alle bedrifter har et mål. Øke omsetning. Hadde vært ganske spennende å sett hvaslags markedsplan de hadde for de neste 10 årene. Da ville du nok sett at det ikke er respekt bedriften har for kunden. :nei:

 

Angående at PAL versjoenen bare er 50Hz....Viste du at NTSC filmer er raskere en PAL Filmer. NTSC har en framerate på 29 mens PAL er 25. Skal du gå løs på filmindustrien også nå. For at vi får lengre og tregere filmer.....

 

....Skal du ha sannhet. Se pressekonferansene fra E3. Legg fra deg alle fordommer og se hvordan de er oppbygd. Se på budskapet som blir sendt.

 

Bre dekning av e3

 

And to all a good night

Lenke til kommentar
Vås?!?!?!

 

Jeg er enig i det Orresnei sier angående prioritering. Tror det er ganske mange sure Microsoft kunder i Asia som mener at de er sist prioritert. Noen må være sist. Like sikkert som noen må være først.

 

Grunnen til at Microsoft 360 kommer til å være så billig er at de har relativt billige komponenter i maskinen. De har som nevnt tidligere DVD spiller og ikke noe nytt. Å microsoft er ikke redde for å tape penger på Xbox sin første fase. De ser at det er mye penger i konsollmarkede og at piratkopiering ikke er et så stort problem der. Som da er god grunn til å satse der.

 

Å viss du virkelig tror at microsoft er villige til å la et prosjekt gå på minus uten videre tanke fremover så tror jeg at det er på sin plass å kalle deg naiv. Alle bedrifter har et mål. Øke omsetning. Hadde vært ganske spennende å sett hvaslags markedsplan de hadde for de neste 10 årene. Da ville du nok sett at det ikke er respekt bedriften har for kunden. :nei:

 

Angående at PAL versjoenen bare er 50Hz....Viste du at NTSC filmer er raskere en PAL Filmer. NTSC har en framerate på 29 mens PAL er 25. Skal du gå løs på filmindustrien også nå. For at vi får lengre og tregere filmer.....

 

....Skal du ha sannhet. Se pressekonferansene fra E3. Legg fra deg alle fordommer og se hvordan de er oppbygd. Se på budskapet som blir sendt.

 

Bre dekning av e3

 

And to all a good night

Vel, nå er jo XBox så godt som ikke eksisterende i Asia. Noe PS2 absolutt IKKE er i Europa. Vi er det største markedet for Sony.

 

Og den artikkelen er Sony svada. For stor interesse meg i rævva.

2500 kr? Fy faen. Det er mer enn jeg ga for min Jap import. Og etter hva jeg leste for en stund siden har de også droppet Spiderman 2 filmen i pakken for Europa. PSP fortjener å bli en stor flopp.

 

Selfølgelig vil ikke MS gå i minus. Hovedgrunnen til at de gjør det nå er jo fordi XBox er fortsatt så dyr å produsere. Ikke at de selger alt så ekstremt billig.

Det vil endres med 360.

 

Og ja jeg er fullstendig klar over PAL/NTSC 50hz/60hz. Jeg er også klar over at på Xbox kan man velge hva man vil spille i på menyen i maskinen. 30fps er ganske mye bedre enn 25 og 60fps er ganske mye bedre enn 50.

 

50hz PAL versjoner er som regel 17% tregere enn NTSC versjonene. Greit å kunne spille i i 60hz hvis man vil det. Husker med gru tilbake på Tekken PAL versjonene på Playstation.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

Ja, respekt for forbrukarane er jo Microsoft sitt varemerke. :!:

 

Trur heller det har med økonomiske prioriteringar å gjere. Og kanskje er Microsoft rett og slett flinkare på det området. Dei driv jo ein del med oversetting av programvare frå før av... Sant og seie veit eg ikkje. Men respekt har neppe noko med saka å gjere.

 

Eg trur ikkje der er større sjansar for eit Sony-monopol enn eit Microsoft-monopol, rett og slett fordi Microsoft allereie har eit anna monopol å støtte seg på. Dei har råd til å gå med tap mykje lenger enn nokon andre. Sony har òg fleire bein å stå på, men ingen enorme garanterte pengebrønnar slik MS har. Dei har blitt pressa ut av marknadar før.

 

Men no er eg oppriktig talt dritlei denne diskusjonen. Eg får ein dundrande hjerneverk av heile greia. Kjøp den konsollen du måtte ønske, eg legg meg ikkje opp i det. Men prøv å respektere at andre tek andre valg, og kan ha vel so gode grunnar for dei.

 

Kay

Lenke til kommentar
Ja, hvis du føler deg fristet til å kjøpe den nye gamecube istedenfor ps3 eller sbox 360, så vær så god  :p

Hva er det du fjaser om?

 

Jeg bare kom med en rimelig forklaring på hvorfor Nintendo faktisk tjener penger, og en av disse er utvilsomt at det er vanskelig (umulig?) å piratkopiere, så de slipper (i motsetning til PS2/Xbox) å ha et enormt antall solgte maskiner på markedet som de aldri selger et eneste spill til.

 

Idiot :hrm:

Idoit eller ikke... Så skjønner jeg overhodet ikke hvordan du klarer å vinkle debatten om hva som gjør playstation bedre enn xbox til at nintendo tjener mest penger? ;)

 

Og tenker dere på at selv om kanskje f.eks sony "taper" penger på hver konsoll som blir solgt så får de en viss prosent av hvert spill som blir utviklet?

Lenke til kommentar
Idoit eller ikke... Så skjønner jeg overhodet ikke hvordan du klarer å vinkle debatten om hva som gjør playstation bedre enn xbox til at nintendo tjener mest penger?  ;)

Vel, jeg gjentar karakteristikken når du tydeligvis ikke har lest tråden. Jeg ga et mulig svar på hvorfor Nintendo faktisk tjener gode penger til tross for relativt liten markedsandel.

 

Og gjorde jeg dette ut av det blå bare for moro skyld, bare sånn for å irritere og avspore tråden? Nei selvfølgelig ikke. Les mer enn første og siste post så skjønner du kanskje hvordan ting henger sammen.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg kan ta meg den frihet å svare på trådstarters nye spørsmål.

 

Hva er bedre:

- Håndkontrollene

- Utsene og størrelsen på selve konsollen. (+ at den nå er i slim utgave)

- Det er ikke microsoft

- Det koster ikke noe å spille over internett

 

-Personlig synes jeg PS2en har best spill. (Jak serien. GTA. GT4 osv)

Åjoda, veldig mange gode argumenter du kom med her da.

 

1. Håndkontrollene til xbox er de beste, var av samme oppfattning som deg her tidligere men det var fordi jeg hadde sitti å brukt ps sine i alt for mange år. Kjenner også mange som tilslutt må ha innrømmet dette (Nesten så jeg tror Sony har oppfattet dette også når man ser på hvordan de har designet ps3 kontrollene, går i hvertfall litt i samme rettning.)

 

 

2. Utseende har du helt rett i, her er ps2 den fineste.

 

3. Usaklig tull som du egentlig kan spare deg for hvis du prøver å svare seriøst :ermm:

 

4. Du har rett i at det er gratisk, men så kan man jo spørre seg selv om xbox live sin tjeneste har blitt bedre eller dårligere enn ps2 sin :)

 

5. Her er jo smaken som baken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...