Gå til innhold

Hva gjør playstation bedre enn xbox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må dere skjønne at AcolyteGutripper er 8 år og A) enten sier det han sier for å provosere, eller B) ikke er så veldig moden og forhåpentligvis kommer til å skjønne hvor tard han er når han kommer med slike utsagn, når han blir litt eldre..

Jeg er IKKE 8 år!! :realmad: Og jeg sier det for å provosere... :p

Hvis du sier det for å provosere er du det de amrikanske forumer kaller for et "troll". Her skal du Ytre meningen din, der skal du si hva du mener. ikke si ting for og provosere. Ikke ta det personlig, men du oppfører deg litt berneslig, når du kommer med utsang uten grunnlag ;)

Herregud, tror du jeg mente det når jeg sa jeg provoserte. Playstationen min ble ødelagt en gang og liker den derfor ikke... Ok?

Endret av AcolyteGutripper
Lenke til kommentar
Nå må dere skjønne at AcolyteGutripper er 8 år og A) enten sier det han sier for å provosere, eller B) ikke er så veldig moden og forhåpentligvis kommer til å skjønne hvor tard han er når han kommer med slike utsagn, når han blir litt eldre..

Jeg er IKKE 8 år!! :realmad: Og jeg sier det for å provosere... :p

Hvis du sier det for å provosere er du det de amrikanske forumer kaller for et "troll". Her skal du Ytre meningen din, der skal du si hva du mener. ikke si ting for og provosere. Ikke ta det personlig, men du oppfører deg litt berneslig, når du kommer med utsang uten grunnlag ;)

Herregud, tror du jeg mente det når jeg sa jeg provoserte. Playstationen min ble ødelagt en gang og liker den derfor ikke... Ok?

Så du mener derfor du har grunnlag for å si at alle PS-spill suger? ;)

Jeg vil ikke krangle med deg, jeg vil diskutere. Ikke at jeg mener at vi krangler :p

Lenke til kommentar
Nå må dere skjønne at AcolyteGutripper er 8 år og A) enten sier det han sier for å provosere, eller B) ikke er så veldig moden og forhåpentligvis kommer til å skjønne hvor tard han er når han kommer med slike utsagn, når han blir litt eldre..

Jeg er IKKE 8 år!! :realmad: Og jeg sier det for å provosere... :p

Hvis du sier det for å provosere er du det de amrikanske forumer kaller for et "troll". Her skal du Ytre meningen din, der skal du si hva du mener. ikke si ting for og provosere. Ikke ta det personlig, men du oppfører deg litt berneslig, når du kommer med utsang uten grunnlag ;)

Herregud, tror du jeg mente det når jeg sa jeg provoserte. Playstationen min ble ødelagt en gang og liker den derfor ikke... Ok?

Så du mener derfor du har grunnlag for å si at alle PS-spill suger? ;)

Jeg vil ikke krangle med deg, jeg vil diskutere. Ikke at jeg mener at vi krangler :p

Nei men etter at den "svikta" meg, liker jeg det ikke lengre. Før likte jeg playstation over noe annet.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan ta meg den frihet å svare på trådstarters nye spørsmål.

 

Hva er bedre:

- Håndkontrollene

- Utsene og størrelsen på selve konsollen. (+ at den nå er i slim utgave)

- Det er ikke microsoft

- Det koster ikke noe å spille over internett

 

-Personlig synes jeg PS2en har best spill. (Jak serien. GTA. GT4 osv)

Lenke til kommentar
EDIT: Ok, nå som jeg fikk svaret på det forrige spørsmålet stiller jeg et nytt:

Hva er det som gjør playstation så bra med tanke på at xbox har bedre grafikk? :hmm:

Spillene!

 

Jeg har ps2, gamecube og xbox.

Xbox er suveren på grafikk og lyd og er mitt førstevalg hvis et spill kommer på alle konsollene.

 

men... PS2 har de beste spillene for meg, så 80% av min spilling skjer på PS2.

Lenke til kommentar
Jeg kan ta meg den frihet å svare på trådstarters nye spørsmål.

 

Hva er bedre:

- Håndkontrollene

- Utsene og størrelsen på selve konsollen. (+ at den nå er i slim utgave)

- Det er ikke microsoft

- Det koster ikke noe å spille over internett

 

-Personlig synes jeg PS2en har best spill. (Jak serien. GTA. GT4 osv)

Vel dette beviser at du ikke er noe mindre fanboy enn trådstarter ihvertfall.

 

Pssst, Alle GTA spillene er på Xbox også. I bedre utgaver.

Lenke til kommentar

Har også alle tre, men siden jeg sldri spiller Xbox er den lånt bort.

 

Xbox:

+Utseende på konsollen

-Størrelsen på konsollen

++Grafikk

-Xbox Controller

+Xbox Controller S ( men savner fortsatt en nr.2 skulderknapp på høyre side!)

-Gode exclusive spill

--Eies av Microsoft

 

PS2:

-Design på konsollen

-Grafikk

+/-Kontrollen

++Spillene

-Ikke plass til 4 kontroller uten multitap

 

GC:

+Grafikk

+Zelda og Metroid!

+Størrelse på konsollen

-Altfor lite voksenspill

++Kontrollen (selv om den ser barnslig ut sitter den godt i hendene og knappene er bra tilgjengelig)

Lenke til kommentar
-Personlig synes jeg PS2en har best spill. (Jak serien. GTA. GT4 osv)

Xbox har GTA også den...

GTA kommer både til Xbox, PC og PS2, men hvis du skal ha det på noe annet enn PS2 må du vente noen måneder. Og når man er så GTA frelst at man tar en uke ferie fra jobben eller bestiller budbil som plukker opp en forhands bestilt kopi så fort butikken opner og får det kjørt til døren så hjelper det ikke mye om det kommer på xbox noen måneder senere :p

 

Har ikke prøvd San Andreas, men personlig syns jeg ikke Vice City eller GTA3 var morsomt i mer enn noen timer...

Lenke til kommentar
-Personlig synes jeg PS2en har best spill. (Jak serien. GTA. GT4 osv)

Xbox har GTA også den...

GTA kommer både til Xbox, PC og PS2, men hvis du skal ha det på noe annet enn PS2 må du vente noen måneder. Og når man er så GTA frelst at man tar en uke ferie fra jobben eller bestiller budbil som plukker opp en forhands bestilt kopi så fort butikken opner og får det kjørt til døren så hjelper det ikke mye om det kommer på xbox noen måneder senere :p

 

Har ikke prøvd San Andreas, men personlig syns jeg ikke Vice City eller GTA3 var morsomt i mer enn noen timer...

Ja det blir ganske ensformig etter et par timer.

Lenke til kommentar

Får vel sette opp et lite Pluss og Minus skjema da :p

 

 

PlayStation 2

+Størst utvalg av spill

+DVD spiller

+Fin Håndkontroll

+Får utrolig masse støtte hos Tredjepartsutviklerne

-Utdatert grafikk i forhold til konkurentene

-Kontrollen kan være litt liten for noen.

-Kan fort gå i stykker

 

Xbox

+Best grafikk av alle konsollene

+God håndkontroll(Controll S)

+Masse eksklusive spill

+Kraftigst DVD spiller

+Har masse gode chipper og slikt

+Kan bli en Media maskin

-Du trenger håndkontroll til DVD spilleren for å spille DVD'er

-Å chippe er en dyr handel

-For stor kontroll for noen

 

 

=De er begge like gode, slutt og spør!

 

Denne topicen har blitt til en av de tusen "PS2 vs Xbox" trådene ;)

Lenke til kommentar
Får vel sette opp et lite Pluss og Minus skjema da :p

 

 

PlayStation 2

+Størst utvalg av spill

+DVD spiller

+Fin Håndkontroll

+Får utrolig masse støtte hos Tredjepartsutviklerne

-Utdatert grafikk i forhold til konkurentene

-Kontrollen kan være litt liten for noen.

-Kan fort gå i stykker

 

Xbox

+Best grafikk av alle konsollene

+God håndkontroll(Controll S)

+Masse eksklusive spill

+Kraftigst DVD spiller

+Har masse gode chipper og slikt

+Kan bli en Media maskin

-Du trenger håndkontroll til DVD spilleren for å spille DVD'er

-Å chippe er en dyr handel

-For stor kontroll for noen

 

 

=De er begge like gode, slutt og spør!

 

Denne topicen har blitt til en av de tusen "PS2 vs Xbox" trådene ;)

Hvorfor chippe så du ikke kan spille på xbox live... :hrm:

Lenke til kommentar

For det første så vil jeg si at jeg aldri har sagt at jeg ikke er fanboy. Jeg elsker PS2en og den elsker meg. Så enkelt er det.

 

Angående GTA.....Hva kom først. Ps2 eller Xbox ;)

 

jeg vet at det er bedre grafikk på xbox og det skulle bare mengle siden den kom ut et år etter PS2en.

 

Men angående neste genrasjon så tror jeg at Playstation vil knuse Xboxen. For det første så har PS3en 7x3,2GHTz dual core prosessor. Xbox har 2 eller 3.

 

Og hvorfor har Xbox 360 bare vanlige DVDer og ikke noe nytt som blu-ray eller HD-DVD. Jeg leste at de skulle få det på noen versjoner. Men det ville ikke komme spill. Så det begrenser litt innholde i spillene.

 

Sony sin Blu Ray har plass til 27gb. De har faktisk fått ned 100gb på en bluray. Og skal du ha alt det på en Xbox harddisk så trenger du en stoooooor harddisk.

 

Men for all del. Dette er mine tanker og sepkulasjoner.

Lenke til kommentar
Det spiller vel ingen rolle hvem som lager X-box :dontgetit:

 

Edit: Blir jo det samme som å si at jeg ikke kjøper sony mp3-spiller fordi jeg ikke liker ps2 ..

Det er ikkje so uvanleg blandt oss som har gjennomlevd litt datahistorie å ha ein god del imot akkurat Microsoft. Eg unngår sjølv å bruke produkta deira so langt det er mogleg. Dersom du verkeleg ikkje har nokon kunnskap om kvifor mange ikkje likar Microsoft, foreslår eg at du søker på Google. Eg mislikar sjølv Microsoft ganske sterkt, derfor hjelper eg dei ikkje med å slå seg inn i konsoll-marknaden.

 

Og det var alt eg var tenkt å seie om Microsoft i denne tråden. Eg er ikkje interessert i å delta nokon "flamme-krig" om korvidt dei er snille eller ikkje. Eg var ferdig med det for mange år sidan. Det einaste eg ville var å forklare kvifor det at Microsoft står bak XBox er eit minus for nokon av oss.

 

 

Ellers, når det gjeld PS2-eksklusive spel, er vel ikkje GTA-serien det beste dømet, sidan den òg finst på XBox ;). Men der er jo ein del andre topp-spel, som Devil May Cry, Metal Gear Solid, og Final Fantasy-serien. Særleg Final Fantasy-serien. Og er ikkje Gran Turismo-spela òg kun tilgjengelege for Playstation?

 

Kay

Lenke til kommentar

Så var vi på'an igjen!

 

For det første trådstarter så burde du lære deg å argumentere for dine standpunkter. Om du ikke greier dette vil nok beklageligvis de fleste se på deg som dum og uvitende, noe du kanskje ikke vil? Dette er et forum, her deler man meninger og diskuterer ting. Provokasjon kan gjøres andre steder.

 

Nå har jeg prøvd både xbox og playstation 2 en god del opp gjennom årene og skal nok greie å si litt om emnet. Har riktignok ikke noen av de to konsollene selv, men med dette tror jeg at jeg blir mindre om ikke jelt uteloukket ikke påvirket av "fan-boyisme".

 

Playstation 2 kom jo som alle vet en god stund før xbox-en dukket opp i markedet noe som kan forklare den litt dårligere maskinvaren. Nå skal det sies at det er mye opp til utvikleren om de vil utnytte maskinvaren, noe som skaper variasjon om grafikken er såkalt god eller ikke. Personlig mener jeg at grafikk nødvendigvis ikke er noe særlig bedre bare fordi den har maks antall polygoner og teksturer maskinvaren kan takle. Når du ser på grafikk har nemlig miljøet du vandrer rundt i mye å si, derfor kan kjedelige miljøer bli svært plagsomt selv med masse polygoner, teksuterer osv.

 

Xbox-en har dog bedre maskinvare noe jeg ikke kan netke for og xbox-en scorer kanskje best på dette punktet. Alle vet dog at maskinvaren ikke sier om en konsoll er bedre enn en annen. Om det dog var noen som trodde dette skal ejg gi dem en liten leksjon.

 

Videre til kontrollene. Kontroller er utelukkende en smaks- og vanesak. Jeg foreksempel synes så klart at gamecube-kontrolleren er best. Selv synes jeg at den originale kontrolleren til xbox-en var alt for stor, og den var dårlig utformet. Den nye kontrolleren S var mye bedre, og fortjener mye skryt. Den var passelig stor og faktisk ganske så komfortabel å holde i. Playstation 2 kontrolleren som var veldig lik eneren synes jeg var ganske god, om kanskje ikke litt dårligere en xbox sin S kontroller. Den var passelig stor, men ikke fullt så god å holde i, dessuten ble man sliten av å trykke på knappene for aktivt i løpet av en periode. Her kom også xbox etter min mening ut. Dette har kanskje ikke så mye å si da du kan kjøpe tredjeparts kontrollere til alle konsoller som kan være mye bedre å holde i osv.

 

Design-et til konsollene er ganske så forskjellig, og her har jeg selvfølgelig også mine meninger. Xbox-en er svær, ser stygg ut og er generelt ikke pen. Du vil nødig ha den i familie-stuen osv. Hvorfor er konsollen så svær? På grunn av all maskinvaren de har puttet inni. Om det er en god unnskyldning nok for bli opptil hver enkelt å vurdere, men jeg sier nå nei. Playstation 2 original er en del mindre og ser dessuten mye penere ut. Den har rette linjer og kan oppbevares i familie-stuen oppå dvd/videospilleren uten at du får kjeft av den grunn. Dessuten har jo playstation 2 kommet ut i en tynn utgave som er veldig liten. Denne er dessidert penere enn både xbox og playstation 2 original og er behagelig å legge øynene på. Her ville nå jeg si at Playstation 2 kommer klart best ut.

 

Begge konsollene har sine spill-serier og ekslkusive spill å rutte med. I og med at Playstation 2 har vært ute et år lengre og er mer kjøpt har den et større spill-arsenal. Xbox har jo et par ekslusive spill-tittler som Halo-serien, Project Gotham Racing, Forza Motor Sports, Fable og en del til. Playstation 2 har eksklusive spill-tittler som Final Fantasy-serien, Tekken-serien, Jak-serien, Gran Turismo-serien, Metal Gear Solid-serien og flere. Spill er og vil bli en smakssak. Om du liker xbox sine spill så liker du de, om du liker playstation 2 sine spill så liker du de. Personlig ville jeg nå si at Playstation har de spillene som appelerer mest til meg og vil si at Playstation 2 vinner her, men dette er en smakssak.

 

Tilbehør, utstyr og annet dilldall er vel det resterende å si om konsollene. Xbox har DVD-spiller, men fordi Microsoft har lyst til å spare inn litt penger får du ikke bruke denne før du har kjøpt deg fjernkontroll. Idiotisk sier nå jeg, men slik er det med store kapitalistiske firmaer. Playstation 2 har også DVD-spiller, og denne kan du att på til bruke uten å kjøpe noe ekstra dill-dall, men du kan få kjøpt ofisiell fjernkontroll om du har lyst. Xbox er vel den mest modde-vennlige konsollen, og dette er jo så klart et lite pluss. Du kan dog ikke bruke maskinen på live om du har moddet den hvilket kan være kjedelig. Du kan også modde playstation 2, men dette har jeg utifra mye forum-lesning ol lest at er en smule mer tungvindt.

 

Alt i alt synes jeg at spillene er viktigst og støtter dermed opp om at Playstation 2 er bedre en xbox. Så om du har noe fornuftig å si til meg må du gjerne gjøre det.

Lenke til kommentar

Orresnei

 

Et meget bra innlegg. Du får 6er på det. Informativt og relevant.

 

Det er selvfølgelig en smaksak. Konsollene er ganske like og det med grafikk så har jeg tre ord å legge inn. GOD OF WAR!!!

 

Har det ikke selv (litt short on cash denne sommeren :( ) Men det skal vistnok være på høyde og bedre en de fleste andre spill til konsoll. Også Xbox. (les gamer sin omtale.)

 

Har også en PSP som er sikkert guds gave til playstation fanatikere som meg. God grafikk og på størrelse med en DS. Video, MP3, Foto og emulatorer. Kan man ønske mer. (litt dyr da....hadde hatt god råd i sommer hadde det ikke vært for den :innocent: )

 

Jeg har ikke vært så mye borti Xbox som jeg kanskje burde for å utale meg så det er vel derfor jeg blir i fanboy kategorien.

 

Men jeg likte ikke Xbox sin E3 avduking. Det var en konferanse lagt opp som et kristent vekkelsesmøte. Dette er våres mål og vi skal oppnå det med Xbox live comunity. Med et mål som ledende konsoll gigant og 1millard konsoller på markede. Litt overamasiøst kanskje. Mens sony sin pressekonferanse derimot var mer rettet mot at dette har vi gjort før. Så dere kan stole på oss. Og dette er det vi strekker oss mot nå. Med mange bra demonstrasjoner og facts.

 

Nintendo sin var mer latterlig. De viste til at de kontollerte 93% av det håndholdte konsollmarkede. (derfor fortsett å kjøp nintendo produkter.) Er det så rart. De hadde monopol frem til jul 2004. OG de reknet med alle solgte konsoller siden begynnelsen på 90tallet.

 

Må si at jeg da mistet litt av respekten for Nintendo. :mad:

 

Litt tanker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...