ventle Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Er på leting etter ett enkelt program for å vise bilder slik som den som er innebygd i XP (Kjører win2000 og Win98). Programmet må ha disse egenskapene: - rask oppstart (i motsetning til for eksempel Photoshop) - kunne bla gjennom ei mappe med bilder slik som den som er innebygd i XP, slik at man slipper å åpne hver enkelt fil man skal se på - vise bilder i fullskjerm, gjerne lysbildeframvisning (igjen bare ved å gå gjennom bildene i ei mappe, uten å måtte sette opp noe spesielt) Noen som vet om ett slikt program? Skal helst være ett lite plass/resursskrevende program uten for mye funksjoner (bruker Photoshop om jeg skal redigere).
pmarius Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 IrfanView har de tingene du ser etter tror jeg. Sjekk features-listen for sikkerhets skyld. Veldig bra program, anerkjent og helt gratis: http://www.irfanview.com/
Bonanza Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) http://www.br-software.com/norsk/photoarch...tml?wqx=c1ag2a2 http://www.ulead.com/pex/runme.htm Ellers er det verd å nevne at jeg fikk et meget hendig program sammen med mitt digitale Canon. Det heter Canon Zoom Browser EX 5.1. Endret 27. juni 2005 av Bonanza
ventle Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 (endret) Joda, Irfanview funker takker for hjelpen Photo Explorer virker ikke like interresant i og med at det ikke er freeware, men takker for svaret uansett. Endret 27. juni 2005 av ventle
miCro Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Bildefremvisningsprogrammet som følger med Directory opus er meget habilt. DO er et alternativ til Explorer. Det har funksjoner som tabs, dual horizontal og dual vertical mappe- og filfremvisning, egne visningsmuligheter for bilder, videofiler og dokumenter, har innebygget komprimeringsprogram og ftp-klient. Kort sagt: et genialt program! Jeg er klar over at dette ikke var direkte hva trådstarter spør etter, men jeg prøver bare å skape litt blest om dette geniale programmet. Og det har som sagt flere muligheter for fremvisning av bilder.
ventle Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Joda, Directory Opus kunne sikkert også gått an... men ettersom det også bare er en 60-dagers prøveversjon skjønner jeg ikke helt hvordan du skal få skikkelig "blest om det"...
miCro Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Hvorfor ikke? Prøveversjoner av programmer er ikke akkurat noe nytt fenomen, og denne prøveversjonen varer dobbelt så lenge i forhold til hva som er vanlig. To måneder bør da være tilstrekkelig for å få bestemt seg for å kjøpe et program eller ei.
FpsStu Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 overrasker meg at ingen har sagt ACDsee Anbefalles på det sterkeste, har også gode resize og converterings muligheter.
ventle Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 Hvorfor ikke? Prøveversjoner av programmer er ikke akkurat noe nytt fenomen, og denne prøveversjonen varer dobbelt så lenge i forhold til hva som er vanlig. To måneder bør da være tilstrekkelig for å få bestemt seg for å kjøpe et program eller ei. er dessverre ikke interresert i å kjøpe ett program til slikt bruk, uansett hvor bra det måtte være og hvor lenge jeg måtte få lov å prøve det gratis
zjulik Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Er det billedvisning en behøver, skulle jeg like å vite hva en har bruk for som ikke finnes i nevnte IrfanView. Etter årevis av bruk har jeg ennå ikke vært innom alle funksjonene *elsker batch-convert*
ventle Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 IrfanView ble nevnt lenger opp, og etter å ha prøvd det er jeg ikke i tvil om at det var det jeg lette etter (også som nevnt lenger opp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå