Gå til innhold

XFX GeForce 6800Gt 256mb til under 2500.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
x800xl er dårligere enn 6800gt og koster 300 kr mer enn dette tilbudet

Radeon X800 XL er ikke dårligere enn 6800 GT. Dessuten mener jeg å huske at for en tid tilbake hadde komplett tilbud på Raeon X800 XL til ca. 2490 kr.

 

I denne prisklassen kan man ha Radeon X800 XL med PCI-e og 6800 GT kortet med AGP og få veldig mye for pengene.

Lenke til kommentar

Epsilon, jeg byttet fra R9800 pro til 6800 GT.

 

Benchmark i f.eks. 3dm03 gikk fra ca 5500 til 11000 (avrundede tall). Han som kjøpte mitt gamle med IceQ kjøler får nå ca 2500 i 3dm05 mens jeg får 5000 i score (igjen avrundede tall).

 

I spill som f.eks. Joint Op hadde ikke byttet noe å si på flyten, men jeg kan kjøre mye høyere oppløsning og mye høyere detaljnivå med 6800gt-kortet.

 

Jeg prøvde ikke hl2 med mitt gamle kort, så der kan jeg ikke si så mye om hvordan det funket, men jeg har forsøkt både hl2, cs-s og far cry på et 9800xt kort, og mitt kan kjøre med samme fps med med mye høyere oppløsning og detaljnivå.

 

Alt i alt om du ikke vil svi av nok penger til et av de nyeste kortene så får du mye "bang for the bucks" med å kjøpe dette kortet.

 

Ang. støy, jeg har et club3d kort med en hissig liten vifte sak på. Denne har jeg nå byttet ut med en Arctic vga silencer, og det jeg hører mest nå er cpu-vifte (!) selv om jeg har 5 80mm vifter i kabbiset. Disse kjører på max da jeg har et altfor varmt datarom. Så er støy et problem kan jeg anbefale Arctic cooleren. Zalman har også en meget bra kjøler men den har ikke jeg erfaringer med.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil si det slik som at X800XT PE er hakket vassere enn dette kortet. Og X800XT PE er også hakket vassere enn 6800gt. Så da vil x850xt og 6800gt yte omtrent helt likt :thumbup:

X850xt er en god del bedre enn enn 6800Gt, det yter bedre enn et Ultra kort i de fleste tester. Kortet er lett å klokke opp til Pe utgave, og da ligger enkelte benchmarks faktisk foran 7800 kortet i noen få tilfeller.

Så å si at et X850xt yter omtrent likt med Gt er langt fra rett.

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-02.html

Lenke til kommentar
Hehe det kortet bråker som en flymo!  :whistle:  Zooooooooo

Bestillte ny kjøler like etter at jeg fyrte det opp første gang

Hehe det kortet bråker som en flymo!  :whistle:  Zooooooooo

Bestillte ny kjøler like etter at jeg fyrte det opp første gang

 

 

Hvilken bestillte du? Dette må da være på grensen til helsefarlig......Sitter man på nettet noen timer så blir mann ganske tung i hodet etterhvert ja...

Lenke til kommentar
X850xt er en god del bedre enn enn 6800Gt, det yter bedre enn et Ultra kort i de fleste tester. Kortet er lett å klokke opp til Pe utgave, og da ligger enkelte benchmarks faktisk foran 7800 kortet i noen få tilfeller.

Så å si at et X850xt yter omtrent likt med Gt er langt fra rett.

 

Joda jeg vet at x800 serien er hakket bedre enn det dem skal sammenlignes med på nvidia sin side. Det er forskjell fra test til test osv...men at x850xt er et bedre kort enn GT'en , det er helt klart!

Lenke til kommentar

hm... lurte på om jeg skulle hive meg på dette tilbudet før det forsvinner...

regner med en ganske god økning i ytelse fra min geforce4... :p

Er kortet verdt prisen?

Vil dette være et "katta-i-sekken" kjøp om 1 måned, for prisen synker så?

 

EDIT:

og en annen ting, er det hull i kortet, så jeg kan feste en kjøler jeg har liggende (vann)?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

For å si det sånn, jeg har sittet på et Sapphire 9800XT siden det kortet så dagens lys for drøye 3 år siden, og sitter nå med dette kortet. I utgangspunktet skulle jeg ikke bytte kort før vår alles kjære FuDo kommer ut, men angrer ikke et sekund!

 

Kjører kortet dønn stabilt med Ultra frekvenser 400/1100 og både idle/load temperatur er henholdvis deilige 42/48-49 grader selv i temperaturen vi opplever ute idag, 25+.

Jeg opplever mer enn en dobling i ytelse på en rekke bench. og spill, og kan ikke gjøre annet enn å ta av hatten for nvidia. Personlig er jeg egentlig "ATi bruker" og kommer vel alltid til å holde 2 thumbs up for dem fremfor nvidia (no offence), når dette er sagt; Løp og kjøp før de blir utsolgt, verdt det! :)

 

Btw :

- takk for den linken, leita etter noe sånt :)
Lenke til kommentar

er det med standard-kjøler KimmiK?

jeg fikk akkuart ordrebekreftelsen fra komplett, så det kommer nok til mandag eller tirsdag...

spennende å se om vannkjølingsblokken passer da... hehe..

håper dere har rett angående ytelse... (det er jo ikke så forferdelig lenge siden dette kortet var på toppen vel?)

Lenke til kommentar

Japp det er med stock kjølern, men skal sette på en Zalman VF700cu så fort som overhodet mulig, må bare gidde og bestille flere Zalman VGA Minne kjølere ZM-RHS1, lite vits uten :)

 

Kortet har ligget på rundt 3100-3500, avhengig av leverandør (correct me if I'm wrong anyone), så det har sunket bra i pris ^^

 

Hvis du kikker her så får du et inntrykk av hvordan det yter! :thumbup: For tiden vel det "tredje" teoretisk beste kortet fra nvidia, etter 7800GTX og 6800 Ultra - tror kanskje noen kommer til å kommentere den :p

 

btw: er det noen som har positive erfaringer med å modifisere 6800GT bios med 1.4v og flashe? :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...