Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detter ut med tråd!


Anbefalte innlegg

Som det står i emnetittelen, får jeg ofte brudd på linja selv om jeg akkurat har fått dratt inn en kabel. Jeg pinger konstant ruteren, og har (nesten) alltid time<1ms, så får jeg request timed out kanskje 2 ganger, før jeg har <1ms igjen. Dette er veldig irriterende, særlig når jeg spiller.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Nettverkskortet er integrert i MSI 865PE Neo3-F hvis det er av interesse.

 

Edit: Ruteren, ikke huben. :blush: Sorry for det.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å, sorry! Mener ruteren, blander de litt!

 

Det er ruteren jeg pinger konstant, og når jeg får brudd ser jeg at DSL-lyser blinker, og det betyr at den ikke har kontakt. Da blir det vel et nytt spørsmål da, hvordan hindre at huben detter ut? Dette skjer bare ved høy belastning.

Lenke til kommentar

DSL lyser blinker vel når det er trafikk mellom deg og dslam da, ikke mellom deg og router...

 

Men siden du ser ut til å miste link kan det enten være dårlig kabel ( for lang eller den står litt dårlig i ) eller så er det routeren som ikke takler routingen..

 

Har du mange pc'er i nettverket? eller bare deg? har du noen mellomledd mellom deg og routeren? alså du står rett i den topcom routeren eller er du koblet gjennom en switch?

Lenke til kommentar

Nei, det står i manualen at når DSL-lydet blinker/er av, er det ingen connection.

 

Det er vel for øyeblikket 5 PCer i nettverket, men de bruker ikke noe annet enn MSN tror jeg. Dessuten hadde jeg samme problemet i går, men "bare" 4 PCer. Tviler på at alle var på også, og jeg er koblet rett i huben som står koblet i ruteren.

 

Er ikke sikker på om jeg henger med her, det er ruteren som gir meg internett og sånn og huben som tar seg av nettverk, ikke sant?

Lenke til kommentar

Alså... en hub? Huber er ikke spesielt flinke tiol å takle trafikk... De sender pakker i øst og vest, men siden DSL lyset blinker er det vel trafikk ut mot dslam ( sentral ) som ikke er helt på topp..

 

Har dette pågått siden du fikk adsl? Du skal bo rimelig nærme sentralen for å få en stabil linje når du har Charlie.. Hva er det DSL lyset blinker for? Siden ut mot internett eller ut mot nettverket lokalt?

Lenke til kommentar

Hvordan visste du at jeg hadde Charlie? :S

 

Og vi har hatt ADSL i mange år, lenge før jeg begynte å spille online. Det har ikke skjedd når jeg har spilt noe annet enn Counter-Strike Source, hvis jeg ikke husker feil. Har spilt f.eks. Medal of Honor en god del online uten problemet lenge før jeg fikk CS:S.

 

DSL-lydet blinker ut mot Internett.

 

Edit: Det virker som både jeg og dere missforstår, det er altså ADSL-boksen som mister kontakta, ikke nettverksboksen. Er fullt mulig jeg har blandet hub og ruter.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Hvordan visste du at jeg hadde Charlie? :S

 

Hehe, tror det bare var flaks... Hjulpet en annen i dag som har også hatt problemer med nettverket... Har bare blandet dere to ;)

 

DSL-lydet blinker ut mot Internett.

 

Edit: Det virker som både jeg og dere missforstår, det er altså ADSL-boksen som mister kontakta

 

Her ser det ut som at det er problemer FØR selve adsl routeren som du har.. Enten er det splitteren du har fått av ngt ( Hvis det er en hvit flat splitter har jeg hørt flere har hatt problemer med denne ) men det kan også være tilkoblingen mellom huset og sentralen.

 

Jeg ville tatt en telefon / send mail via kundeservice skjemaet på web og bedt dem sjekke ut selve linjen for å se om problemet ligger før din router hjemme..

Lenke til kommentar

Har bedt pappa snakke med NGT. :) Har en sånn hvit flat greie fra NGT også, så det kan jo hende det er den. Finner jo ut det nå. Det rare er at han har snakket med NGT før, og da fant de noe kluss på linja som de retta opp. Var ikke så lenge sida, så de burde jo være i orden fortsatt, men det skader jo ikke med en telefon til nå som jeg har fått tråd. ;)

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...