Gå til innhold

Nytt Socket A hovedkort


Booter

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som feiler PC'n min, men den nekter plutselig å starte, stopper bare der det står Hit DEL to enter setup og gjør ingenting.

 

Orker ikke knøvle med noe, er ganske sikker på at det er hovedkortet. Skal ha noen nye deler uansett for å bygge litt om her og der, så jeg er på utkikk etter et nytt hovedkort til min gamle AMD XP 2500 prosessor og PC 3200DDR RAM

- Har lyst til å bruke ganske minimalt med penger på dette, men det er stort pluss for meg om det har innebygget 3Dkort selv om det ikke er verdens beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha socket A hovedkort med integrert grafikk, er det kun nForce2 som gjelder. SIS og VIA har brikkesett med VGA de også, men kan kke måle seg med nForce2 kort.

Abit kortet som det er linket til over er bra, ellers finnes det tilsvarende fra MSI, Epox, Asus mfl. Pris er vel det som avgjør tilslutt.

Lenke til kommentar

Hvilken PSU er det jeg trenger til det NF7-M hovedkortet? Ser på noen Fortron PSU'er og det står 20pin 24pin og 20+4pin om hverandre så jeg ble noe forvirret.

 

Vil ha en billig støysvak PSU (Fra komplett.no) og den skal drive; Hovedkort, 3 stk harddisker og en DVD Brenner

Endret av Booter
Lenke til kommentar

Dette kortet benytter 20 pin ATX strømplugg. 20 + 4 betyr att den kan brukes som 20 pins (gammel plugg) og 24 pins (ny type). Vil anbefale deg det grunnet fremtidsoppgradering. Vil sterkt anbefale NorthQ. Billig/sterk/støysvak.

 

449,- NorthQ Strømforsyning 4001SX 400W (sølv/120mm vifte)

449,-NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W (sort/120mm vifte)

645,-NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent (140mm vifte) Denne har jeg ;)

Lenke til kommentar

Det er vel ganske god garantiordning på "demovarer" hos f.eks komplett så de får sjekke det hvis det skjer noe rart med det jeg får.

 

Komponenter som kan lage pipelyder hmm kommer nok oftest fra forskjellige typer spoler.

 

Valgte forresten NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W (sort/120mm vifte) :)

Lenke til kommentar
Det er vel ganske god garantiordning på "demovarer" hos f.eks komplett så de får sjekke det hvis det skjer noe rart med det jeg får.

Demovarer har kliss lik garanti og angrefrist som vanlige varer. EOD

 

Komponenter som kan lage pipelyder hmm kommer nok oftest fra forskjellige typer spoler.
Pipelydene er høyttaleren som skriker ut koder for forskjellige feilmeldinger som man skal slå opp i manualen. Hvis det f.eks er feil på RAM'en, vil høyttaleren pipe ut en spesifikk kode for feil på RAM. Hvis du slår opp pipelyden vil du da finne ut at det er feil på minnet ditt.

 

:)

Lenke til kommentar

Isdedenfor å lage en helt ny tråd, så spør jeg i denne.

Jeg trenger ett nytt hovedkort siden det gamle er det ikke så mye igjen av :dontgetit:

Jeg har en AMD XP 2100+ og et Geforce Ti 4200, hva slags hovedkort skal jeg kjøpe da? Jeg syns at jeg har lest en plass at socket A er det samme som socket 462? Er det noen som kan anbefale et hovedkort til den gode gamle CPU'en min? :D

Lenke til kommentar
Isdedenfor å lage en helt ny tråd, så spør jeg i denne.

Jeg trenger ett nytt hovedkort siden det gamle er det ikke så mye igjen av :dontgetit:

Jeg har en AMD XP 2100+ og et Geforce Ti 4200, hva slags hovedkort skal jeg kjøpe da? Jeg syns at jeg har lest en plass at socket A er det samme som socket 462? Er det noen som kan anbefale et hovedkort til den gode gamle CPU'en min? :D

Nå kom endrebjorsvik89 meg i forkjøpet, hadde også tenkt å anbefale Abit NF7-SL

Hørt mye bra om abit og har tenkt å kjøpe dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...