Gå til innhold

Et program som fjerner trommer fra musikk?

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om denne klarer det (tror ikke det) Men uansett så anbefaler jeg virkelig dette prog Audacity, her kan du klippe, lime, patche + mye mer på lydspor. Last ned Audacity her.

Skrevet

du kan ikke fjerne trommene fra en sang med mindre du har studioopptak..

Det er fordi at alt(trommer gitar unameit) blir blanda sammen i en mølje av hz og lyder.

du kan ta vekk noe kanskje, men da mister du sannsynligvis mye av bassen og gitar også..

Mao. umulig.

Skrevet

Det lar seg ikke gjøre, rett og slett. Teoretisk sett er det selvsagt mulig, men det fins per dags dato ingen programmer som er intelligente nok til å skjønne hvilken frekvens den og den tromma ligger på, pluss mange andre faktorer. Det fins forsåvidt ikke mennesker som er intelligente nok til å skape noe sånt heller.

Men vent 50 år, da har man kanskje et vidunderverktøy som kan gjøre ALT med lyd.

Skrevet

Du sier ikke hvaslags musikkfiler det er snakk om.

Dersom det er en MIDI-fil, kan du laste den inn i en sequencer (finnes mange bra som er gratis for Linux), finne trommesporene, og slette disse.

Dersom det er en MP3, OGG, WMA eller lignende type fil, er det langt værre, og kan neppe gjøres uten bivirkninger. Undersøk med renseprogrammer for gamle opptak for sletting av summing, brus og klikkelyder, se om du kan legge inn et trommeslag som profil, og kjør det. Dette er ikke enkelt, vet heller ikke om det er gratis heller, og krever sannsynligvis en god del datakraft.

Skrevet

I lydredigeringsprogram fjern de lave frekvensene, som regel der trommelydene ligger. Men du mister endel annet oxo regner jeg med. Men fra vanlig mp3 fil er det ikke mulig å få til et fullstendig nøyaktig fjerning av trommer.

Skrevet

Jeg regner med at du spiller trommer?

Jeg spiller selv trommer mens jeg hører på musikk, jeg har også spilt trommer i studio. Å spille et studio etter et studioopptak uten trommer, er vansklig.

Jeg vil råde deg i å fortsette å øve på trommer med musikk å spille etter, det er mye enklere.

Mulig jeg formulerte dette litt rart, men håper det hjalp..

btw: Tror ikke det finnes noe sånt program nei...

Skrevet

Det er mye enklere ja, men vil finne egne måter å spille sanger på, har selv hjemme-studio hjemme, men lite musikere her rundt om så kan liksom ikke be noen komme å jamme litt, hehe...

Takk for hjelpen folkens =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...