Gå til innhold

Oversikt over redigeringsprogram. (OPPD. 20/02-08) -- IKKJE SUPPORT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Panasonics program MotionDV LE burde også nevnes. Det er et enkelt og lettfattelig program, som følger med alle Panasonic videokameraer. Siden disse for tiden er ganske populære, bør det i hvert fall nevnes at redigeringsprogram inngår fra NV-GS37 og oppover, og at dette faktisk er ganske greit å bruke.

 

Det er lenge siden jeg brukte Avid DV, men såvidt jeg husker er grensesnittet nokså likt, selv om det neppe er blåkopi. Det er i hvert fall ikke noen veldig sær løsning, så det gir et relevant grunnlag for mer avanserte programmer senere. Til familiefilmer trenger man mest sannsynlig ikke noe mer avansert heller...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om final cut pro HD 5:

 

Først, jeg velger å installere default, og størrelsen på instalasjonen blir 34GB, noe som er litt vel i meste laget. Så importer vi filmen, og finner ut at programmet ikke er så alt for glad i lange sammenhengende filmklipp fra tape, og at det krever ressurser som få, men selve programmet er allikevel noe av det beste og enkleste av avanserte videoredigeringsprogrammmene der ute.

Lenke til kommentar
Først, jeg velger å installere default, og størrelsen på instalasjonen blir 34GB, noe som er litt vel i meste laget.
Det var ganske mykje ja, men det kjem av malar, lydfiler, tutorials o.l. Heile Final Cut Studio åleine skal ikkje ta meir enn 4GB i følge Apple (det er det som er kravet):
4GB of disk space to install all applications

Additional 42GB to install all optional templates, loops, content, and tutorials (may be installed on separate discs)

 

Så importer vi filmen, og finner ut at programmet ikke er så alt for glad i lange sammenhengende filmklipp fra tape,
Hm, høyres rart ut. Kva som skjer då?

 

Takk for innspelet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Nyttig trå  :!:
Lenge sidan, men betre seint enn aldri: Takk for det.

 

Kommer programmene i studentversjoner, og hva er i så fall forskjellen på den og fullversjoner (annet en en mengde k's)?
Eg veit at iallfall Avid, Apple og Adobe sel studentversjonar av dei fleste eller alle programma sine, men eg er ikkje sikker på om Adobe tilbyr dette i Noreg. Forskjellen på sjølve programmet er som oftast ingen, men eg trur det er vanleg at det ikkje er lov å bruke program på studentlisensar til kommersielle foretak. I tillegg so trur eg at Avid sender med kun programvara, ikkje noko bruksanvisningar.

 

Lurer på studentprisane til Avid står i tråden. Elles so kan du sjekke dei i nettbutikken til Videoutstyr.no, om det ikkje står på Avidstore?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Neidå, det er ikkje tabu, men det hadde kanskje passa betre som ein eigen tråd. Eg veit ikkje sikkert om nokon, med mindre Moviemaker er på norsk i norsk XP (har engelsk XP sjølv, so eg veit ikkje). Adobe Premiere Elements kjem på svensk, so det er nesten.

 

Eit lite søk gav forresten denne tråden, der det vert sagt at det skal vere mogeleg å få tak i Avid Liquid 7 på norsk. Ta kontakt med Avid eller ein av forhandlarane og spør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg trenger et enkelt og gratis redigeringsprogram for Windows. Formålet er å klippe ut enkelte sekvenser fra DVD-plater, hvor lyden automatisk synkroniseres med bildet. Å kunne lage enkle overganger er heller ikke negativt.

 

Hvilket program passer best til denne beskrivelsen? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...