Gå til innhold

Monk som hoved-profesjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd, men hvordan er det med å få nok Energy?

Har også hørt at monstere har høyere sjans for å targete monker enn andre, du har sikkert lagt meke til at når du har healer henchman, så pleier den å bli drept først...

 

Jeg ville heller lagd en E/mo, og bruke energy storage for å få mer Energy...

Lenke til kommentar

Ja, monker aggroer veldig mye. Derfor er det vanskelig å spille monk, for de folk klager når du ikke healer de andre, for de du må holde deg selv i live. men når du får det til, er det kjempemoro å spille som monk.

 

Og, ja divine favour er en fin ting. Men ikke settt av poeng der på starten, men sett av poengene som blir igjen når du har settet det på andre ting.

Lenke til kommentar

Divine favour bonusen er genial. Den gjør slik at uansett hvilken monk skill du bruker kommer du til å heale for noen poeng i tillegg, desto flere det mer du har i divine favour. Å spille en monk er en utfordring, noen mobs eller alltid i pvp blir denne klassen mest utsatt.. Det at monken har lite energi er ikke noe problem, dette har man armor og items til for å eliminere. Man kan også velge for eksempel mesmer som sekundærprofession og bruke noen skills som tar energi fra diverse ting og gir det til deg. Men hvis du skal spille monk må du være fokusert på at de fleste vil bare ha monker som konsentrerer seg om å heale og ikke gjøre skade. Dette kan kanskje bli kjedelig for noen, men jeg synes det er morsomt :). Et triks hvis du får aggro er å løpe mot den som er main tank i gruppen og han får aggroen. Altså, la tanks få bank mens du ser på og koser deg ;)

Lenke til kommentar

Primary monk vil kunne gi deg mye HP i løpet av kort tid.

En E/Mo vil kunne gi deg mindre HP over lengre tid takket være energy storage.

Har Mesmer som secondary selv for å kunne stjele litt energi i ny og ne :)

 

Så det spørs hvor langt i spillet du er og om du spiller PvE eller PvP.

Når du har kommet deg til Augory Rock så holder det ikke å være healer E/Mo.. ingen vil ha deg. Du kommer lettere i grupper dersom du er Mo/*.

Lenke til kommentar

Å være monk vil si stor ettespørsel på deg når du kommer langt i spillet og kan begynne med HoH, Fissure of Woe og Underworld. Det er stor etterspørsel etter monker, da det ikke er altfor mange av dem.

 

Men eg synes faktisk det er utrolig gøy å være monk, spesielt protection monk. Då kan du sette på noen spells også kan fiendene nesten ikke skade deg, det er ganske artig egentlig. Men tingen er at spesielt i begynnelsen av spillet så er du ikke healing eller protection monk, men du må satse på smitting, ellers kommer du ikke langt...

 

Har en lvl 20 Ele/Mo og har begynt på nytt igjen med en Mo/Ne som nå er lvl 13. Angrer egentlig litt på valget av necro som second og har derfor planer om å bytte når eg har ascendet, tror eg bytter til mesmer.

Lenke til kommentar

Er noen divine-favor monk skills som er essensielle for visse PvP-roller, f.eks. Blessed Signet og Spell Breaker.

I tillegg gjør Divine Favor at de healer mer på kortere tid enn en Elementalist, noe som vanligvis er viktigere enn lang utholdenhet. (Greit med et par regenskills fra secondary though, eller f.eks. en necro som støtter opp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...