Gå til innhold

Er P4 2.0GHz @ 2,66GHz enkelt?

Simen1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er P4 northwood 2.0GHz lett å overklokke til 2,66GHz?

Holder det med Intel-kjøleren, eller må men ha vannkjøling?

Holder det med de spenningene hovedkortet gir, eller må man volt-modde for å få det til?

Er det noen som har prøvd det selv eller har noen URL'er å henvise til?

(Alternativet mitt er å nøye meg med en P4 1,8GHz @ 2,4GHz...)

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-07-22 19:32 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 2.26GHZ var enda mer villig! Rett opp til 3145MHZ :smile:, 100% stabilt i tillegg. Jeg bruker riktignok Corsair, men en hver PC3000 burde funke :wink:.

Det er helt sjukt å bruke PCn med FSB på 185MHZ, DVD-ripping går dritt kjapt.

Jeg minner også om at dette var med luftkjøling. Boxed kjølern er ganske bra den egentlig, men Swiftecj MC462 er en del bedre.

Skrevet

Quote:

Den 2002-07-23 11:55, complex4517 skrev:

MR|A

Er det mye forskjell i Overkllokking fra Corsair 2700

og PC 3000?

Forskjellen er minimal. Skal være samme brikkene som blir brukt i alle, bare at XMS3000 og oppover blir kvalitets testa før de sendes ut (de skal altså klare høy FSB uten ustabilitet). Tror nok XMS2700 holder i lange baner, har sett test der de vinner overlegent over Crucial PC2700 brikke. Skulle linket men husker ikke i huet.

Skrevet

Quote:

Den 2002-07-23 12:05, complex4517 skrev:

Greier jeg mere en 2666 MHZ siden jeg får Corsair?

Eller må jeg ha ny kjøler?

Regner med at P4-2,0 har en multiplier på 20, for den må vel ha det. Da snakker du om en fsb på 133.

For det første snakker du om CPU-klokking, - og det er nok ganske normalt at P4-2,0 NW kan klokket til fsb på 125 + med boxed kjøler. Så må du prøve deg fram for å finne ut hvor langt din går.

Dersom du har PC2700 RAM - skal jo den klare å følge CPU-frekvensen minst opp til fsb 133. RAM'en henger antaklig med mye lengre også, spesielt om du har Samsung eller Corsailminne. Altså uten å endre minnefrekvensen. Så kan du endre minnefrekvensen både opp og ned på Asuskortet, så i det hele tatt er ikke PC2700-minne spesielt utsatt med tanke på din CPU-klokking nå.

Om du skal sette opp minnehastigheten (CPU/Memory Frequency Ratio) slik at det svirer på høyere hastighet enn CPU, først da er grommere minne særlig aktuelt ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...