Gå til innhold

A64 Venice OC res "round up"


Anbefalte innlegg

Har hørt at enkelte har kommet lenger når de har satt NED volten litt... Hint til dere som sliter med å komme over 2.4, kansje dere har startet med for mye volt?

 

Dette merker jeg og.

Sliter med å komme til 2.9Ghz , og min klokker bedre på 1.52V enn 1.55V

(Kortet mitt undervolter 0.3V , Vcore er satt til 1.55V i BIOS)

 

Stopper på [email protected] , 2880Mhz feilet etter 3t med Prime95.

 

Hmm , kanskje jeg skal prøve å senke litt til når jeg kommer hjem... :cool:

sinnsvak bra klokk da! du bør være fornøyd

 

jeg fikk en uke 18 og sliter med 2300mhz og oppover :cry:

 

dritt cpu!!! har fått windows corrupt evige ganger... kommer visst av cpu`en..

 

må visst skaffe meg en uke 17 ser det ut som, denne er ubrukelig

:thumbdown:

LBBLE0518FPAW - styr unna disse.

 

glemte å si at det er en 3000+

Endret av klikko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sinnsvak bra klokk da! du bør være fornøyd

 

jeg fikk en uke 18 og sliter med 2300mhz og oppover 

 

dritt cpu!!! har fått windows corrupt evige ganger... kommer visst av cpu`en..

 

må visst skaffe meg en uke 17 ser det ut som, denne er ubrukelig

 

LBBLE0518FPAW - styr unna disse.

 

glemte å si at det er en 3000+

 

 

Prøv å hør med nettbutikkene om de er villige til å håndplukke en CPU for deg.

Nevnt tidligere i tråden er det at Mpx nylig hadde uke 17 CPU på lager.

 

Ja , jeg er svært fornøyd med min "Venice" ja. Snakker om flaks!

Noen er heldige , andre kommer knapt 100Mhz over.

 

Har nettopp montert vannkjøling her , og det kan se ut som 2950Mhz blir den høyeste klokken jeg får til , men det må litt tweaking for å få den stabil tror jeg.

Begynner med å Primeteste step by step oppifra 2900Mhz for å finne høyeste stabilte klokk.

 

Men før det skal jeg senke multiplier og øke HTT til jeg møter veggen.

Dette for å se hvor langt jeg kan dra denne.

 

BTW , jeg antar du har senka hastigheten på minne når du klokker...? :blush:

Måtte bare spørre! :p

Lenke til kommentar
Fikk mail fra netshop i dag. De har sendt systemet mitt tilbake, men alt testet ok :wallbash: Det kan ikke være sant!! :cry:

what!?

 

har akkurat sendt hk mitt tilbake til pcutstyr.no pga av 2 minne kanaler ikke virket... håper ikke det samme skjer med meg.. er typisk at de får det til å funke!

 

gruer meg :ohmy:

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle nevne at min LBBLE 0518FPAW klokket fint til 2770Mhz ved 1.6 volt.

 

Skal til å hive inn en LBBLE 0519CPFW nå og se hva jeg får ut av den, nytt hovedkort og skjermkort oxo, så gleder meg kan man si. ;)

 

Mvh

 

MajorP

jøss.. ikke værst.. hva slags hovedkort brukte du ?

Lenke til kommentar

Ser at trådstarter greier 2850MHz på vann.

 

Jeg har bare en "ussel" 0.13 Mikron 3400+ Sokkel 754 og greier 2850MHz på vann nå. Dette etter å ha fjernet varmesprederen. Noe som ga meg en reduksjon i temperatur på 10 Celsius. Dog skal det sies at jeg må kjøre den på over 1.7 Volt. Men kommer ikke over 40 grader etter jeg fjernet Varmesprederen :) Ikke dårlig til en sokkel 754 newcastle å være ;)

 

Her er en link som omhandler fjerning av varmespreder og hvilke resultater det kan gi. Mange som har gjort det i denne tråden og hatt kjempesuksess, som meg. Det funker meget bra på Venice også. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...68&page=1&pp=25

Lenke til kommentar
Jeg har bare en "ussel" 0.13 Mikron 3400+ Sokkel 754 og greier 2850MHz på vann nå. Dette etter å ha fjernet varmesprederen. Noe som ga meg en reduksjon i temperatur på 10 Celsius. Dog skal det sies at jeg må kjøre den på over 1.7 Volt. Men kommer ikke over 40 grader etter jeg fjernet Varmesprederen  Ikke dårlig til en sokkel 754 newcastle å være

 

Wow , dette var meget bra!!

0.13micron utgavene er ikke kjent for å være de beste klokkerne , og socket 754 er jo en skikkelig outsider og da! :!: Du har kanskje 1MB cache og da?

 

Fjerning av varmespreder er en litt ekkel prosess , men at det gir resultater er uten tvil.

min gain var ca 7-8C kaldere på Load og kanskje 60-80Mhz mere klokk.

(Stopper på 2930-2950 enplass, er liksom ikke å la meg komme til 3000Mhz nei.. :mad::mad: )

Lenke til kommentar
Jeg har bare en "ussel" 0.13 Mikron 3400+ Sokkel 754 og greier 2850MHz på vann nå. Dette etter å ha fjernet varmesprederen. Noe som ga meg en reduksjon i temperatur på 10 Celsius. Dog skal det sies at jeg må kjøre den på over 1.7 Volt. Men kommer ikke over 40 grader etter jeg fjernet Varmesprederen  Ikke dårlig til en sokkel 754 newcastle å være

 

Wow , dette var meget bra!!

0.13micron utgavene er ikke kjent for å være de beste klokkerne , og socket 754 er jo en skikkelig outsider og da! :!: Du har kanskje 1MB cache og da?

 

Fjerning av varmespreder er en litt ekkel prosess , men at det gir resultater er uten tvil.

min gain var ca 7-8C kaldere på Load og kanskje 60-80Mhz mere klokk.

(Stopper på 2930-2950 enplass, er liksom ikke å la meg komme til 3000Mhz nei.. :mad::mad: )

Ja, skal dog sies at dette var den siste og beste fra Newcastle. Ikke selve steppinga, men 'Version' (Kan sjekkes i CPU Brain Identifier) var på denne bestemte utgaven '06'. Og denne var produsert i Uke 33 2004. Tror det var fra uke 32 og utover de begynte å produsere denne varianten av Newcastle 0.13 Mikron. Har sett flere av disse nå rundt 2.7GHz på luft. Min gjorde det. Og etter jeg fikk fjernet varmesprederen gikk den jo kjempelangt på vann. Og denne har nok dessverre ikke 1MB cache.

 

Ja, det var ekkelt. Spes. med det "barberbladet jeg hadde demontert fra en sånn høvel. Fikk et skikkelig kutt og brukte lang tid på å skjære meg gjennom fordi barberbladet var så mykt og tynt. Men resultatet ble bra. Skadet ikke noen av komponentene rundt kjerna. Ellers så la jeg merka til at det var brukt så Thermalpad opplegg mellom kjerna og sprederen. Noe av samme sorten de bruker på Boxed kjøleribber. Er vel ikke Thermalpad akkurat. Men den blir ganske stiv når den er kald.

 

7-8 grader Celsius var jo ikke dårlig på en allerede kjølig Venice?.

 

Synd at du ikke kommer til 3000. Kjipt når du er så nært. Jeg kommer iallefall ikke dit. Noe særlig over 2880MHz tror jeg ikke vil gå. Må øke V-Core vanvittig mye for å nå 2900MHz. Og selv da er den ikke stabil. Altså vi snakker om at jeg må kjøre 1.85 Volt bare for å få Prime til å kjøre en liten stund. Temp er ikke noe problem lenger. Men det er tydelig at denne CPU-en når taket like før 2900MHz en plass. For 2850MHz er ingen problemer. kjører rundt 1.75 Volt nå og Primer time etter time. Men som sagt, jeg er kjempefornøyd :) Men ble ikke skikkelig fornøyd før jeg opplevde det som skjedde etter jeg hadde fjernet Varmesprederen. Hadde ikke våget å håpe på så bra resultat, så det var kjempeartig.

Lenke til kommentar

Hei er litt fersk på oc men har gitt det et førsøk :D

 

Cpu: 3500+

Stepping: LBBLE 0520 BPBW

OC,max stabilt: 2700MHz

Spenning: 1,584V

Kjøling: TT VANN

Temp, Idle/Load: 38/ikke testet

 

Har bare stilt på fsb og volt (til max). med 11 som multiplier. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan øke hastigheten litt til?? Senke multiplieren? Endre på ram settings? Har Asus A8N-sli deluxe

Lenke til kommentar

Ok , en kort liten guide her.

 

Det første du kan gjøre er å sette ned multiplier til CPU ned til f.eks x5.

Begynn deretter med å øke FSB til systemet blir ustabilt.

Når du tror du begynner å finne en stabil FSB så kjør noen benchmark programmer , f.eks Prime95 for å teste.

Når det stopper kan du prøve å øke Volt på chipset hvis Asus støtter dette , da kan du som oftest klemme ut noen FSB til. (gjøres på eget ansvar)

 

Dette er kjekt for å finne ut at det ikke er FSB(HTT) som stopper deg i komme videre i overklokkingen.

 

Sett ram på laveste hastighet(DDR200)

 

Senk også Hypertransport multiplier ned til til x3 eller x4

Du kan få et ustabilt system hvis at HT frekvensen blir for høy.

 

Når du har funnet max FSB setter du tilbake multiplier , og da er det bare å begynne å lete etter max klokk.

Når du finner max klokk du vil kjøre 24/7 er det bare å justere Ram etter denne , eller noe midt i mellom.

 

Håper dette var til hjelp , for deg eller noen andre.

 

EDIT: Bare for å nevne det.

Min "Venice" er ikke glad i høy Vcore , den klokker bedre på 1.52V enn hva den gjør på 1.6V

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Posten er noe dritt...

Sitter å venter på mitt nye hovedkort (og resten av data'n forsåvidt)

Cpu'n har jeg derimot:

 

LBBLE 0519CPDW

 

Denne skal vel være ok? Bare å vente på dfi kortet nå...

Kommer tilbake med resultater.

 

Med posten mener jeg postvesenet.. ;-)

Endret av game_master
Lenke til kommentar
Posten er noe dritt...

Sitter å venter på mitt nye hovedkort (og resten av data'n forsåvidt)

Cpu'n har jeg derimot:

 

LBBLE 0519CPDW

 

Denne skal vel være ok? Bare å vente på dfi kortet nå...

Kommer tilbake med resultater.

 

Med posten mener jeg postvesenet.. ;-)

nøyaktig samme CPU som deg. Fått utstyret i dag. DFI Lanparty Ultra-D og denne CPU-en.

 

Tester med vannavkjøling

Lenke til kommentar
Cpu: 3000+

Stepping: LBBLE 0517 BPNW

OC, stabilt: 2385MHz

Spenning: 1,525V

Kjøling: vann, profil!

Temp, Load: 38

 

Dette er det meste jeg har klart til nå. Skjønner ikke hva som er galt, men mistenker hovedkortet for å være litt "fucked" (DFI nf4). Skal se om jeg ikke får bytta det og så kanskje jeg kommer lengre ;)

 

Edit: på denne hastigheten kjører jeg prime så kenge jeg vil, men 1htt mer så klarer jeg nesten ikke å komme inn i win en gang, og mer volt gjør det bare enda mer ustabilt :no:

 

Edit#2: Hyggelig at du bruker "min" mal oddarne! :)

Kjører nå:

 

Cpu: 3000+

Stepping: LBBLE 0517 BPNW

OC, stabilt: 2466mhz (Tester 2520 nå)

Spenning: 1,375

Kjøling: vann, profil!

Temp, Load: 28C* :cool:

 

Samme sys. Ser ut til at det gjorde susen å kjøre på lavere spenning :hmm: Driver fremdeles å tester!

 

Btw, Rad er utenfor veggen..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...