Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler alle bredbåndshastigheter...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er endelig linja mi også oppgradert. Slapp faktisk å ringe, bare sjekka rett før jeg skulle ringe og da var den allerede oppgradert.

 

Da kan jeg ihvertfall bekrefte at det hvite motorola modemet ikke trengs å byttes ut.

 

PS! Som jeg skrev tidligere i tråden så fikk fosilene oppgradert linja si for 1 uke siden, enda de ikke hadde fått med seg at det var oppgradering engang (og dermed ikke sendt inn noen bestilling).

 

Men hvorfor skulle vi registrere oss?

Var det for å lokke folk over på de større linjene eller for å sjekke hvor mange som var interesserte i oppgraderinger er for meg uvisst.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skulle vi registrere oss?

Var det for å lokke folk over på de større linjene eller for å sjekke hvor mange som var interesserte i oppgraderinger er for meg uvisst.

Sikkert for å ikke overdrive oppgraderingen. Hvorfor oppgradere linja til noen som ikke trenger det? Sparer tid rett og slett.

 

Man får ikke beskjed, det er bare å ta en itavisen.no test.

Lenke til kommentar

Sånn, da var min i boks:

 

IP-adressen xxxxxxxxx lastet ned 954990 Bytes på 1.853 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 4123 kbit/s.

 

Joda, det flytter seg dette - blir jo opp mot 30MB i minuttet, ganske hyggelig hastighet i heimen for 479,- eller hva det er i måneden.

post-61-1119560375_thumb.jpg

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg er en fornøyd chello bruker, fått firedoblet hastigheten på et år og beholdt samme pris :-)

Testet i går, og hadde ca 4mb, men kun 384 opp. Noen flere som opplever det samme? Og det var kun firefox som kjørte, ingen andre programmer enn det og min trofaste NOD32,

Lenke til kommentar
Jeg er en fornøyd chello bruker, fått firedoblet hastigheten på et år og beholdt samme pris :-)

Testet i går, og hadde ca 4mb, men kun 384 opp. Noen flere som opplever det samme? Og det var kun firefox som kjørte, ingen andre programmer enn det og min trofaste NOD32,

Jeg har testa noen ganger på dinside.no og nesten aldri fått under 700.. Var vel engang, men kan jo hende broren min brukte linja litt.

 

Nedlastingshastighet:

4 302 kbit/s

(2 000 000 bytes på 3,719 sek)

 

Opplastingshastighet:

752 kbit/s

(2 000 000 bytes på 21,281 sek)

 

Ellers har jeg bare fått gode resultater :D

Lenke til kommentar

Da har endelig linjen min også blitt oppgradert!! :w00t:

 

 

Det smaker selvfølgelig godt med de to ekstra Mbit'ene på downloaden, men det som smaker best for meg en den økte uploaden. Holder 90 Kbyte/s ut, altså tett opp under de 96 Kbyte'ene (768 Kbit) UPC lover.

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Da har endelig linjen min også blitt oppgradert!! :w00t:

 

 

Det smaker selvfølgelig godt med de to ekstra Mbit'ene på downloaden, men det som smaker best for meg en den økte uploaden. Holder 90 Kbyte/s ut, altså tett opp under de 96 Kbyte'ene (768 Kbit) UPC lover.

har du venta 14 dager?

 

jeg har over 100KB/s upload men dowloaden min ligger på 400KB/s

 

burde jo vært nær 800!?

Lenke til kommentar

Har nå fått Chello Ultra (nytt abonement). Skal etter specs. få 8000/1000, men får ikke mer enn maks 5000/1000. Har kjørt Tptest.se, dinside/itavisen, ftp, og bittorrent for å teste men får aldri noe kjappere en nevnte hastighet. Er dette fordi de ikke er ferdige å oppgradere eller er det andre ting som spiller inn? :ermm:

 

Edit : Må bare si at uploaden holder hva den lover.

 

Har også kjørt netlimiter for å begrense upload for å se om det hjalp på download hastighet, men...., nope..

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar
Har nå fått Chello Ultra (nytt abonement). Skal etter specs. få 8000/1000, men får ikke mer enn maks 5000/1000. Har kjørt Tptest.se, dinside/itavisen, ftp, og bittorrent for å teste men får aldri noe kjappere en nevnte hastighet.

De fleste slike tester er ikke særlig nøyaktige når man kommer over et par Mbit i hastighet.

 

Prøv å hente ned en stor fil fra et sted med god kapasitet - f.eks. en spilldemo fra ITavisen og se hva du får i hastighet der.

 

Du bør vel få godt over 800K/sek hvis linja di holder det den lover.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Som du ser så nevnte jeg ftp (bbb 100mbit i sverige), og bittorrent. Har også prøvd via windows og norton update...... ligger rundt 5mbit hele tiden..... :(

 

Edit: Prøvde å laste ned spill demoer på Itavisen..... Ligger rundt 450kbytes... :(

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...