Gå til innhold

spille-pc på budsjett


Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en pc som skal brukes til endel spilling, fortrinnsvis BF2. Prisnivået må opprettholdes. Skjermkortet skal jeg kjøpe av en kamerat (POV 6800GT) til redusert pris.

Vurderer å klokke litt etter hvert. Vil da bytte ut boxed- viften med noe bedre.

 

Er minnet i oppsettet bra nok?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...3D-773EFCEFA81B

 

 

Forslag til endringer? Kan gjerne være fra andre webshops, men bør kunne bestilles nå. Skjermkortet vil altså bli POV 6800GT pci-express uansett.

 

 

Edit: POW=POV

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje lurt å bytte ut harddisken med en SATA harddisk? Du får mange SATA harddisker til akkurat den samma prisen som den du har valgt.

 

Ser ellers greit ut. Men gjør som Nomix og lifeinar sier, bytt til 3000+. Det skal jeg gjøre ;)

Lenke til kommentar

hei, jeg har følgende specks på min pc:

 

HK: Albatron k8x800proII (s754)

 

CPU: amd 64 3,2 ghZ

 

VGA: ASUS RADEON 9600xt

 

RAM: 2x 512 apacher memory

 

HD: WD 160 gb

 

hvor mye kan jeg klokke CPU?

 

jeg har en "heftig" coolermaster hyper 6 kjøler på den...

 

hva kan jeg klokke den til?

Lenke til kommentar

S754 er ikke like gode overklokkere som S939 systemer, og ut i fra hva du skrev ser det ut som du har VIA chipset Kandalf? De er generelt dårlige på overklokkingsfronten. Det beste tipset jeg kan gi deg er å prøve deg frem med overklokkingen (prøv også å finne ut om hovedkortet ditt har låst pci-buss) så ikke lydkort/harddisk etc. ryker når du overklokker. Prøv deg frem i små steg av gangen. Når det sier stopp, klokk litt tilbake og kjør f.eks Prime 95 for å teste stabilitet.

 

overklokking.no har noen gode guider til overklokking (selv om noen av dem begynner å bli litt utdaterte er de fremdeles gode som et grunnlag for forsåelse etc.)

 

EDIT: Lest litt om hovedkortet ditt. Det har dessverre ikke låst PCI/AGP bus, så det vil nok begrense overklokkingen litte grann. 220MHz HT-frekvens vil nok gå bra, og kanskje enda mer om harddisken og skjermkortet ditt tåler den økte frekvensen. Konklusjon: Overklokking på ditt system er ikke bestemt ut i fra hva hovedkort/cpu tåler men hva agp-kortet og tillegskortene på pci-bussen og harddiskene tåler.

Lykke til!

Endret av Magic
Lenke til kommentar

åssen vet jeg når det sier stopp, når pcen sier pang!!!!!!!?

jeg hakke peiling på det der buss greiene, har et program, clock gen til å klokke med, ja har via chipset via k8t800pro eller hva det nå heter...

 

mye kan jeg klokke? og hvor mye kan jeg klokke sjermkortet mitt?

 

jeg har ett ASUS radeon 9600XT med AC scilencer 2 for bedre kjøling.

har også programmet ATI tool til å klokke med.

hvor mye kan/bør jeg klokke uten at kortet skal bli for varmt, og uten at kortet skal ødelegges

 

Temp på kortet uten at det er klokket:

 

CORE: 499,50= 31 grader

 

MEMORY: 297,00= 33 grader

 

hvor mye kan jeg klokke dette?

 

hvor varmt skal kortet være før levetiden kortes betydelig ned?, og hvor varmt skal det være før kortet står i fare for å bli ødelagt?

 

hvor mye kan jeg klokke det?

 

jeg har god kjøling i hele pc'en

 

3x120mm vifter

 

2x80 mm vifter

 

2x90mm vifter

 

hjelp!!!

Lenke til kommentar

Et 9600 kort med AC kjøler på vil du nok kunne overklokke en god del. Bruk et spesifisert program til å overklokke skjermkortet f.eks ATItool. Men artifact scanneren på ATItool er egentlig ganske dårlig. Kjør 3dMark05 og se etter artifacts/ustabilitet. En annen ting er at du bør kun overklokke cpu eller skjermkort til å begynne med, slik at når det oppstår ustabilitet så vet du hva som er problemet. Når du har funnet din "sweetspot" for cpuen kan du begynne å overklokke skjermkortet.

 

Les min redigerte post over, for informasjon om overklokking av cpu med ditt hovedkort.

Lenke til kommentar

jeg har ingen kort på pci, bare på AGP, og så har jeg 1 HD.

kan jeg ikke BARE klokke sjermkortet?, uten å klokke cpu osv?

 

CPU klokkings programmet mitt får automatisk de andre "tingene" til å "følge med" etter hvert som jeg klokker en av tingene.

 

kan jeg bare klokke sjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...