Gå til innhold

Anbefalt DVD media til kresen Xbox drive...


Anbefalte innlegg

Min modifiserte Xbox er uhyre kresen på hva slags merke / produsent jeg bruker av brente DVD media plater.

Har prøvd et par forskjellige "billig" merker av DVD kjøpt i bulk, men disse nekter den å lese (etter ca. 20 sekunder med blinking og leseforsøk).

 

Har andre erfaringer med dette? Hvilke merker er de sikreste å kjøpe inn uten å bli sitte igjen med en haug disker som jeg ikke kan få brukt?

 

Har hørt Verbatim skal være ganske stabile på de fleste Xboxer, men også her har jeg hatt blandet erfaring, da spesielt med DVD-RW plater.

 

Tips?

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ihvertfall that's write dvd-r 4x til min xbox. Billige og funker bra til dette formålet. Bruker imidlertid å brenne på 2x for å være helt sikker. Dette er langt ifra toppkvalitet, men jeg har faktisk hatt mye mer problem med Verbatimplatene jeg har kjøpt. Kommer vel mye an på hvilken dvd-rom som står i xboxen også.

Lenke til kommentar

Bruker kun Verbatim plater, aldri hatt noen problemer samme hva slags hastighet jeg brenner på.Har også testet noe billige dritt plater av merket pc-line (!!??) og brent på 8x uten problemer i det hele tatt, og jeg har faktisk en gammel thomson spiller i min xbox som liksom skal være så "jæ**a ræva" i følge folk som liksom har greie på det, men denne leser alt (+ og -) jeg har prøvd bortsett fra cd-r.

 

Til sammenligning hadde jeg en xbox her med samsung spiller (den gode gamle typen) som visstnok "skal lese alt" i følge folk som har greie på det, men denne leste kun dvd-r, ikke noe annet.

 

Så med andre ord varierer det veldig fra spiller til spiller, men litt dyrere kvalitets plater brent på lav hastighet er generelt å anbefale.Dvd-r har jeg inntrykk av at funker på flesteparten av xboxene.Du må nok bare prøve deg fram, det kan jo hende laseren begynner å bli dårlig også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Taiyo Yuden er Rolls Royce innenfor media.

 

De produserer de dyreste diskene til Plextor og Verbatim.

Men det finnes også andre produsenter bak Verbatim discer som MCC, CMC osv, og de er ikke like god kvalitet.

 

På ELKJØP koster Taiyo Yuden discer av merket Verbatim ca 15 kroner stk,

ellers kan man kjøpe de på norwaydisc.no for ca 7 kroner stk.

 

Taiyo Yuden discene til Verbatim heter "Verbatim Pastell" og kommer i forskjellige farger. OBS! Det er BARE disse discene hos Verbatim som er produsert av Taiyo Yuden.

 

Taiyo Yuden har dessuten 100 års garanti på platene sine.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Taiyo Yuden har dessuten 100 års garanti på platene sine.

hva hvis man dauer før plata? :p

 

Edit: Sony har bare vært plankekjøring for meg Samsung leser er det i min Xbox..brenner perfekt på alle hastigheter, dessuten er dem dritbillige :D

Endret av magiXen
Lenke til kommentar
Taiyo Yuden er Rolls Royce innenfor media.

 

De produserer de dyreste diskene til Plextor og Verbatim.

Men det finnes også andre produsenter bak Verbatim discer som MCC, CMC osv, og de er ikke like god kvalitet.

 

På ELKJØP koster Taiyo Yuden discer av merket Verbatim ca 15 kroner stk,

ellers kan man kjøpe de på norwaydisc.no for ca 7 kroner stk.

 

Taiyo Yuden discene til Verbatim heter "Verbatim Pastell" og kommer i forskjellige farger. OBS! Det er BARE disse discene hos Verbatim som er produsert av Taiyo Yuden.

 

Taiyo Yuden har dessuten 100 års garanti på platene sine.

Har også erfaringer fra disse platene. Skal du ha noe som virker helt sikkert på alle versjoner av xb så bruker du disse platene.

Endret av zarz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...