Gå til innhold

Trengs det jordet kontakt til data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener :

 

Det er ikke nødvendig, men det er STERKT anbefalt å ha det. Skulle strømmen slå over (at det kommer mer strøm ut av veggkontakta enn vanlig ) vil strømmen gå ned i bakken (jording) i steden for å brenne av hele pc'en. Noen som kan bekrefte dette? Er ikke sikker!

jo da. har jobbet som elektriker i 1,5 år nå, og etter mine erfaringer har du rett i dette =)

 

mvh Sweet™

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan de er med HW om det kan ta skade når den ikke er jordet, jeg har iallefall skjeldent jording på min PC og jeg har ikke hatt noe problemer utenom at jeg får strøm i meg hvis jeg står på betong gulvet mitt uten teppe å tar på PCen..

men nå er hele rommet tappelagt så nå får jeg ikke strøm i meg lengre :w00t:

Lenke til kommentar

Så egentlig så kan jeg bare bytte veggkontakten der med en jordet veggkontakt og holde kjeft om det!? men det er vell ulovlig! men jeg kan gi han overspenningsværn skjøteledning og si at den jør samme nytten.

 

Er han da ikke fornøyd får han sette maskinen på kjøkkenet, badet eller inne ilag med varmtvannsberederen.:)

Lenke til kommentar

Jord er ikke der for å beskytte pcen, men for å beskytte personer.

Her i huset har pcene blitt kjørt på ujordet stikk-kontakter i 14 år og til nå har ingen hw blitt ødelagt som som følge av tordenvær etc.

 

Si til han at hvis han vil beskytte pcen sin, kan han kjøpe seg ett overbspenningsvern.

 

 

Eller at hvis han MÅ ha jordet stikk-kontakt, kan han betale selv for elektriker, da tipper jeg han slår seg til rette med det han får.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...