Gå til innhold

Hvilket TV-kort for bl.a. video opptak


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å gå til anskaffelse av en liten maskin som jeg kan benytte bl.a. som "videospiller". Tenkte på en barebone maskin med ett PCI TV kort som da kan ta opp med TV-tuneren. Ønsker da å kjøre noe software som gjør at man kan forhåndsprogrammere inspillinger (som på en videospiller).

 

Er det noen som har noen ide om hvilket kort som bør anskaffes?

Er det noen som vet om dette går?

 

Jeg har sett endel på Hauppauge og Pinnacle, men blir liksom ikke overbevist om noen av dem. Er det noen andre alternativ?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-22 10:15, ShitHead_No skrev:

Jeg har tenkt til å gå til anskaffelse av en liten maskin som jeg kan benytte bl.a. som "videospiller". Tenkte på en barebone maskin med ett PCI TV kort som da kan ta opp med TV-tuneren. Ønsker da å kjøre noe software som gjør at man kan forhåndsprogrammere inspillinger (som på en videospiller).



 

Tja, du kan forsøke å ta en tur innom http://www.avscience.com.. Der har de et eget forum for HTPC (Home Theater PC), og det har foregått mange diskusjoner om ditt nevnte "problem" opp igjennom tidene. Kommer mye ann på hvor du ønsker å se disse opptakene dine, og hvorvidt det skal redigeres i ettertid, eller om de skal kunne brukes samtidig som de avspilles. Ala forsinket tilbakespilling dersom du er borte en stund, og ønsker å se ifra der du slapp, samtidig som datamskinen fortsetter å ta opp..

 

Selv bruker jeg stort sett TV-tuneren til å se på, og ikke ta opp, så jeg har ingen spesielle anbefalinger der.

 

Mvh.

Tore K.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...