Gå til innhold

HP Happy Hour 14-15 juni


Anbefalte innlegg

Så reklame på TV3 for en HP Compaq NC8120, som de skal ha på tilbud i morgen og overimorgen til 6999 uten mva (det blir ca 8678 inkl mva).

 

Noen som kjenner til denne modellen, om den er noe bra?

Det følger visst med ekstra reisebatteri, med opptil 8 timer batterilevetid.

Har ikke lyst på en altfor stor og tung PC, og prisen er absolutt OK. Lurer på om jeg skal slå til på denne.

 

www.hp.no/happy er adressen de reklamerer med, men det ligger ikke noe på siden enda.. regner med at den åpner i morgen.

 

[Edit: typo]

Endret av thevoice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pokker.. Hadde håpet å gjøre at bra kjøp her, men nekter å kjøpe en 15" med XGA oppløsning...  :thumbdown:

Er det veldig mye å si? Vis man ikke skal spille så mye med den?

Ikke glem at folk er vant til høy oppløsning på sine skjermet til den stasjonære, og da vil de selvsagt og ha det på bærbar. Har en Dell 500m med 14,1" skjerm og 1024x768 oppløsning, og det er akkurat på grensen. Så ville foretrukket en 15" skjerm med minst 1400x1050 oppløsning :)

Lenke til kommentar
Pokker.. Hadde håpet å gjøre at bra kjøp her, men nekter å kjøpe en 15" med XGA oppløsning...  :thumbdown:

Er det veldig mye å si? Vis man ikke skal spille så mye med den?

Ehh, ja.. Vil nå mene at det er når du skal bruke den til andre ting enn spill, at det er greit med god oppløsning.. Hvis ikke blir det vel mye scrolling :thumbdown:

Lenke til kommentar
Pokker.. Hadde håpet å gjøre at bra kjøp her, men nekter å kjøpe en 15" med XGA oppløsning...  :thumbdown:

Er det veldig mye å si? Vis man ikke skal spille så mye med den?

15" med XGA blir helt feil.. Hverken spesiellt portabel, eller godt med skjemplass.. The worst of both worlds..

 

For meg blir det enten 12" med XGA eller 15" med SXGA, så får jeg ivertfall en av delene..

Lenke til kommentar

Uffa, 15" med xga er det verste, skjermen ser grumsete ut, får vondt i hovudet av å sjå på dei;(

 

Skal det vere noko så vil eg seie at du vil maks ha en 14" skjerm med sxga+, kanskje ein uxga 15" som desktoperstattar. Har sjølv sxga+ på 12" skjermen min og diggar det;)

Lenke til kommentar
Uffa, 15" med xga er det verste, skjermen ser grumsete ut, får vondt i hovudet av å sjå på dei;(

Grunnen til at xga blir grumsete er vel fordi skjermen ikke er laget for (native oppløsning) xga. Vil tro at bildet er knivskarpt når skjermen har native xga oppløsning, men som nevnt er problemet at xga ikke er en imponerende god oppløsning...

 

PS: har selv en 17" LCD-skjerm som jeg aldri kan tenke meg å kjøre i annet enn xga oppløsning (1024x768). Det er vel mye en vanesak, men jeg som aldri har hatt høyere oppløsning har heller aldri savnet det.

Lenke til kommentar
Uffa, 15" med xga er det verste, skjermen ser grumsete ut, får vondt i hovudet av å sjå på dei;(

Grunnen til at xga blir grumsete er vel fordi skjermen ikke er laget for (native oppløsning) xga. Vil tro at bildet er knivskarpt når skjermen har native xga oppløsning, men som nevnt er problemet at xga ikke er en imponerende god oppløsning...

 

PS: har selv en 17" LCD-skjerm som jeg aldri kan tenke meg å kjøre i annet enn xga oppløsning (1024x768). Det er vel mye en vanesak, men jeg som aldri har hatt høyere oppløsning har heller aldri savnet det.

Den skjønte jeg ikke.. Hvis den ikke er laget for XGA, hva er den laget for da? Og hvorfor kjøres ikke den oppløsningen?

Lenke til kommentar

Alle LCD-skjermer har en native oppløsning, dvs det fysiske antall piksler som faktisk er på skjermen. Dersom du kjører en annen oppløsning enn skjermens native oppløsning, vil noen piksler bli delt mellom de fysiske pikslene på skjermen, som resulterer i grumsete bilde. Ettersom de fleste nyere skjermer har høyere native oppløsning enn xga (sxga, uxga osv) vil skjermen oppleves som grumsete om du kjører den i xga.

 

Men: Dersom du kjører en oppløsning som er delelig med den native, f.eks. kjører en 1600x1200 skjerm i 600x800, vil skjermen likevel ha et skarpt bilde, fordi hver piksel tegnes på nøyaktig fire fysiske piskler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...