Playmofetish Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Ja, den prisen du ser hos Play.com er den endelige prisen du betaler, så lenge du holder det under tollgrensa - 200,- Hvis du kjøper noe over den får du et oppkravsgebyr og fortollingsgebyr i posten noen dager senere. I mitt tilfelle endte jeg opp med å betale drøyt 350,- for et spill som kostet 218,- utregnet i norske kroner, fordi jeg var for sløv...
Kilko Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Spillet må maks koste £ 16.99 for at du kan slippe unna toll. Koster det over det så må du betale toll. Altså, ja, du må betale toll for å bestilling av WoW.
OfficerJ Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 går dette spille under toll grensen ?? ... Det er jo lov å se litt etter selv og da?...punden ligger vel på rundt 12 kroner...så tar du 24.99 og ganger med 12...så får du at det ikke er sjans i havet;)
Gjest Slettet+5413 Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 På www.toll.no finner man de omregningskursene Tollvesenet bruker. Ja, for de følger ikke bankene, men bruker sine egne kurser.
Ar`Kritz Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Og på grunn av dette vil man i dag IKKE kunne få inn spill/filmer som koster £16.99 uten å betale toll.
Cardinal Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Vil bare spesifisere at grensa er på 200kr. EKS fraktkostnader.
Ar`Kritz Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Stemmer det, men problemet (for å bruke et litt sterkt ord) med play.com, er at de ikke spesifiserer fraktkostnaden på pakken. Denne er jo inkludert i prisen. Følgen blir at vi må passe på at prisen fra play er under 200 kroner etter tollvesenets (ganske drøye) kurser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå