gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) Bare min mening om demoen til BF2.. tviler på at JO blir lagt bort til fordel for BF2 når det har release. Det som gjør BF så genialt er at det nettopp er utrolig enkelt å kjøre og bruke tanks med stor suksess. DEt du beskriver i JO blir altfor omstendelig spør du meg. Det er jo nettopp det jeg beskriver som har gjort BF til tidenes spill. Den arcadelignende interfacen. Det som gjør at man aldri går lei BF er allsidigheten. Når man er lei av å kjøre en "CS" (løpe rundt å skyte folk close-combat mode) så hopper man inn i et hangarskip og styrer dette rundt...eller setter seg i en AA-gun og holder på med den en halv time. I hvilke andre spill har man mulighet til dette? SVAR = INGEN!!! Endret 13. juni 2005 av gamer73
H4ngm4N Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 BF 1942 og BF Vietnam synes jeg rett og slett er kjedelig. Dårlig grafikk er det også. Har ikke prøvd demoen til 2'ern enda, men det har ihvertfall bedre grafikk..
Alt-Ctrl Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Med unntak av båter har nå jammen Operation Flashpoint det samme, men mye mer realistisk. Men jeg er enig i det du sier, det er vanskelig å spille online hvis man trenger tre personer for å styre en tanks 100%.
Vice Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 (endret) En av de største forskjellene, er vel som du nevner, at BF er mer arkadeaktig mens JO kanskje er litt mer vanskelig tilgjengelig for de store massene. I JO tror jeg feks. aldri jeg har opplevd baseraping plane/vehiclecamping og rambo-taktikker slik som populært er i BF serien. Det som er prisverdig med JO er også at det straks blir bedre teamplay også fordi man nærmest blir tvunget til å spille på lag. Men nå vet vi jo ikke helt hvordan BF2 blir. Håper de hvertfall har fått til balansen bedre denne gangen slik at man ikke lenger får designerte rape/spam-tools. Endret 13. juni 2005 av Vice
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Vel...jeg vil nå si at litt av det som gjør BF spennende og unikt er jo at man kan veksle mellom "rambo" taktikker, squad-taktikk og av og til kjøre en base-rape carnage så dem klager å syter som unger på motsatt lag LOL! Alle disse elementene har sin sjarm og alle kan benyttes med relativt stor suksess i BF. Det som er genialt med BF er nettopp denne "friheten" til å gjøre hva du vil. Denne friheten setter jeg ekstremt høyt.
gamer73 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Og om det kan spawnrapes.....hehe...Det går knusefint det. Jeg kjørte en rape på ti kills i går med en tanks..før jeg kjørte bort til flagget for å begynne nedtelling. Det endte jo med at jeg ble sprengt av en anti-tank fyr da, men da hadde jeg knertet ham 5 ganger...så det var bare til pass for meg hehe
VinterUlv Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Alle slike spill har desverre muligheten for "baserape/spawnrape". I seg selv er ikke det noe problem, da hovedpoenget både i JO og BF2 blir å ta over spawnpunkter. Men det der med hovedbasen blir heeeelt urealistisk. Det irriterer meg litt, fordi det kunne blitt løst en gang for alle ved å ha automatisert forsvar som knerter alt som kommer for nære (noe som er egentlig realistisk i denne verden. Trur du virkelig at du har en nubbsjangs i helvete om å komme deg nær en carrier? Nåneidu..) Men det som alltid har og alltid kommer til å irritere meg grønnjævlig, er idioter som lagkamerater. Da snakker jeg ikke om nybegynnere som ikke vet bedre (vi har jo alle vært nybegynnere en eller annen gang), men folk som bare MÅ gjøre livet surt for andre, legge C4 rundt omkring i basen for å se hvor mange teamkills han kan få til, ogsåvidere. Sånne folk burde få permanent banning, og IP'n sin med brukernavn, gamekey m.m. tinglyst og uthengt som det de er. I det realistiske militære liv hadde man aldri fådd blitt med, og hvis det fortsatt hadde klart det, hadde de blitt stilt foran en mur og pepra ned. Istedet får de respawne og fortsette med TK'inga... Gleder meg til de offisielle serverne kommer. Der til og med uheldige teamkills blir straffa. Da må folk lære seg å jobbe på lag, passe på hva de skyter på, ogsåvidere...
Flakkmeister Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Gleder meg til de offisielle serverne kommer. Der til og med uheldige teamkills blir straffa. Da må folk lære seg å jobbe på lag, passe på hva de skyter på, ogsåvidere... Vel.. Synes de kunne spart seg for å straffe alle teamkills, da det stadig er noen idioter som plasserer seg under flyet ditt eller ved siden av tanksen/helikopteret og blir splætta >: -(
Aasgaard Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Teamkills er vanlig i virkelig krig også. En betydelig prosent av de som omkommer blir typisk drept av egne styrker. En er sresset, redd for å miste sitt eget liv, uhell skjer. Du har minimalt med tid til å avgjøre om du skal skyte eller ikke. Selvsagt er man ikke like stresset i et spill, men uhell skjer der også. Et godt system gjør det lett å straffe de som ødelegger for andre, men tilgir uhell. Edit: Litt fakta: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_on_blue
gamer73 Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 Teamkills er vanlig i virkelig krig også. En betydelig prosent av de som omkommer blir typisk drept av egne styrker. En er sresset, redd for å miste sitt eget liv, uhell skjer. Du har minimalt med tid til å avgjøre om du skal skyte eller ikke. Selvsagt er man ikke like stresset i et spill, men uhell skjer der også. Et godt system gjør det lett å straffe de som ødelegger for andre, men tilgir uhell. Ja..syntes det er genialt det systemet dem har i BF2 med at man blir spurt om man ønsker å straffe personen eller ikke.
siDDis Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 synes BF er utroleg kjedeleg, det er eit tåpeleg lagspel der eg springer rundt og irriterer meg heile tida over dei som er på mitt lag spelet er rotete, surrete, treigt og flaks faktoren er ALTFOR høg. Nøyer meg heller med UT2004 eller Warcraft 3
chokke Skrevet 14. juni 2005 Skrevet 14. juni 2005 grunnen til at dere synes det er kjedelig online osv er fordi de dere spiller med er helt nye, og mange av dem har sikkert ikke prøvd bf 1942 eller vietnam, og de vil drepe for å få et fly de skal kræsje rett etterpå fordi e ikke vet bedre. Og alle er egoister fordi de ikke er vant til spillet enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå