Gå til innhold

har ett geforce FX5600, skifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ååå, kanskje jeg skal gå for det du sier, men nå har jeg åpnet pc'en og vet ikke hvor det står, hvor mye watt den har i psu'en.

det står ikke noe på den, klistremerker eller noen annet...

Jeg hadde en 300w, men av relativt dårlig kvalitet. Jeg måtte lete litt for å finne det ut, men jeg vil tro at du har noenlunde samme? Jeg hadde en Scaleo 600. Hva er det du har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp har en scaleo 600 jeg også

edit: det stod ikke noe om hvor mye watt der på CPU'en i hvet fall, fant det ikke, under på siden og forsida.

er denne 6600GT kortet bra?

den har i hvert fall høy --> 1989" <---hva nå det skulle være, og har 256MB minne og en grei pris.

Er dette kortet bedre enn de andre 6600GT kortene, eller er det bare noe dritt?

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail

hva er den store forskjellen mellom disse kortene?:

XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

og

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

Hvilken produsent bør jeg kjøpe den av?

Hvis jeg en gang skal kjøpe et nytt hovedkort eller CPU, kommer da dette kortet og en ny ram brikke på 1024MB å funke? uansett som HK støtter PCI-express? altså funker AGP kort på HV som har støtte for PCI-express, eller må man da kjøpe ett helt nytt skjermkort?

Jeg har altså dette HK:

Gigabyte Ga-8ISXT-FS

Kan jeg da kjøpe sånn greie at jeg kan ha 2 6600GT kort på 256MB, slik at de blir slått sammen? (jeg vet at minne på kortene ikke blir dobblet.)

Endret av Singh tha king
Skrevet
er denne 6600GT kortet bra?

den har i hvert fall høy --> 1989" <---hva nå det skulle være, og har 256MB minne og en grei pris.

Er dette kortet bedre enn de andre 6600GT kortene, eller er det bare noe dritt?

hva er den store forskjellen mellom disse kortene?:

XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

og

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP8X, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

Hvilken produsent bør jeg kjøpe den av?

Hvis jeg en gang skal kjøpe et nytt hovedkort eller CPU, kommer da dette kortet og en ny ram brikke på 1024MB å funke? uansett som HK støtter PCI-express? altså funker AGP kort på HV som har støtte for PCI-express, eller må man da kjøpe ett helt nytt skjermkort?

Jeg har altså dette HK:

Gigabyte Ga-8ISXT-FS

Kan jeg da kjøpe sånn greie at jeg kan ha 2 6600GT kort på 256MB, slik at de blir slått sammen? (jeg vet at minne på kortene ikke blir dobblet.)

Her var det jo litt spørsmål :)

For det første: Kortet du peker på er helt greit. Om det er verd 300 kr mer enn kort fra andre produsenter er vel heller tvilsomt men du får da 256 MB minne som kan være greit i høyere oppløsninger.

Forskjellene mellom de to kortene du viser til er mange:

6800GT har 16 pixel pipelines, 6 vertex piplines og har 256-bit minnebuss. Det er klokket til 350/1100 (tror jeg)

6600GT er mer en lettvekter i 6X00 serien og har 8 pp, 4 vp og 128-bit minnebuss. Det er klokket endel høyere på core (500 Mhz) men litt lavere på minne. (900 Mhz er vel standard for disse)

Alt i alt er 6800GT kortet en god del sterkere, spesielt i høyere oppløsninger med AA og AF.

Hvilken produsent du velger mellom er etter mitt syn revnende likegyldig. Kjøleløsningene er ofte forskjellige men jeg ville rett og slett valgt det billigste jeg kom over.

Dersom du nå kjøper et AGP kort kan du ikke bruke dette i senere hovedkort som er basert på PCIe. AGP kort kan heller ikke brukes i et SLI oppsett da dette kun fungerer med PCIe kort.

Skrevet

Hvis du bytter til en GeForce 6600GT vil jeg tro at den strømforsyningen du har holder helt fint. Det skjermkortet trekker ikke mere strøm enn det du allerede har. ;)

Hvis du bytter til en 6800 Ultra, derimot, så må det ny PSU til.

Ut i fra det jeg vet om de FujitsuSiemens-maskinene fra 1 1/2 år tilbake, er din maskin sannsynligvis levert med 333MHz-minne (PC 2700), enda både hovedkort og CPU er designet for å gå optimalt med 400MHz-minne (PC 3200).

Hvis dette er tilfelle, kan du vurdere å selge RAM-brikken din på bruktmarkedet, og spandere på deg 2x512 MB PC 3200.

Skrevet (endret)

ok ok.

Står det noen plasser helt sikker at 6600GT 265MB trengerr under eller akkurat 300watt?

For da kjøper jeg:

6600GT 256mb :1899,-

1024mb ram (512MBx2) :899,-

Porto :ca. 250 (?)

----------------------------------------------

= 3048,-

Hvis jeg da trenger ny PSU også, sliter jeg litt, går ut over budsjette mitt.

Edit:

Det står her at 6600GT 256MB trenger 300W, om jeg akkurat har det, vil jeg få problemer da? eller må jeg kjøpe 350W?

Endret av Singh tha king
Skrevet
Ut i fra det jeg vet om de FujitsuSiemens-maskinene fra 1 1/2 år tilbake, er din maskin sannsynligvis levert med 333MHz-minne (PC 2700), enda både hovedkort og CPU er designet for å gå optimalt med 400MHz-minne (PC 3200).

Hvis dette er tilfelle, kan du vurdere å selge RAM-brikken din på bruktmarkedet, og spandere på deg 2x512 MB PC 3200.

P4, 2,6 GHz ble også levert med 400FSB så det kan være lurt å sjekke ut PCUèn.

Skrevet

da har jeg bestemmt meg:

det blir:

6600GT 256mb og 1024mb ram. (jeg har 256MbX2 inni PC'en kan jeg la dem være der og sette inn 512mbX2, det er fire ram plasser, to oransje og to blå/lilla, de orasnsje er opptat, så skal jeg bare legge 512x2 i den bllå. sånn at jeg har 256+256+512+512MB ram?

Skrevet (endret)

Hvem er beste av disse to:

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GLH AGP8X,"Golden Sample Goes Like Hell"(GLH

og

Fikk aldri ett svar på det.

Den mes 128MB er dyrere enn den andre.

edit:

hvor er det man kan kjøpe demovarer? komplett.no og...

Endret av Singh tha king
Skrevet

GLH'en har høyere frekvenser enn den vanlige.

I tillegg kan du klokke den til du kan grille pølser på den! Anbefales IKKE :no:

Det med 128 vs 256 betyr visst svært lite foreløpig!

Skrevet (endret)

Takk for det forslaget Ar-kritz.

Etter veldig mye leting på nettet i to dager, mens jeg har tenkt økonomisk.

Lurte jeg på om hvis jeg kjøper Sapphire radeon x800xl (+strømforsyning på 400w), med 1024 mb og 2,6Ghz prosseor, vil den da holde ut ca. 2 år?

For hvis jeg kjøper denne sommeren skal jeg ikke tenke på et skjermkort i ca. 2år!

Kan man klokke x800xl (har ikke en anelse hvordan man gjør det). Kan den da bli bedre? fortastt stabilt? vil IKKE ødelegge kortet!

edit: Men hvordan i *"%!& monterer jeg strømforsyningen? det er hundrevis av ledninger! Skal jeg først ta en og en av fra hovedkortet og mens sett på en og en ledning fra den nye PCU'en? også til slutt sette den fast i hjørnet på kabinettet?

(Det renner av spørsmål av meg, kan desverre ikke noe med det)

Endret av Singh tha king
Skrevet (endret)

FORT! Hvilken er best av X800XL og X800XT???

Altså:

PowerColor Radeon X800XT 256MB

og

Sapphire Radeon X800XL 256MB

la oss si begge har samme pris, hvilken er best da?

"You can't compare the X800XT to the 6800GT... it should be X800XT to 6800 Ultra and X800XL to 6800GT." <---------er det sant?

Endret av Singh tha king
Skrevet
FORT! Hvilken er best av X800XL og X800XT???

Altså:

PowerColor Radeon X800XT 256MB

og

Sapphire Radeon X800XL 256MB

la oss si begge har samme pris, hvilken er best da?

"You can't compare the X800XT to the 6800GT... it should be X800XT to 6800 Ultra and X800XL to 6800GT." <---------er det sant?

XT er endel bedre..

Du kan fint sammenligne XT mot GT og XT PE mot Ultra, men det er vel XL kortet som er laget for å konkurrere mot GT i pris og ytelse.

Skrevet
ok, tenkte å kjøpe en demovare av X800XT.

Hva vil dette si?

"Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler)"

Sliter jeg da, hvis jeg ikke har det?

Hehe.. neppe. Er nok verre om du skal ha et hovedkort tenker jeg ;) Det er tilbehør til hovedkort du nevner der. Du trenger egentlig ikke noe tilbehør med et skjermkort. Drivere laster du ned. Manual kan du laste ned, men kanskje en DVI til VGA overgang og en kabel eller to kan være greit å ha i visse tilfeller :)

Skrevet (endret)

ååå ja...er X800XT til 2695,- bra(demovare)? eller kan det hende at det er en dåligere versjon?

Kommer den til å holde ut minst 2 år?

edit: FORT!

kommer X800XT til å gå ultimat på 2,6Ghz prossesor og 1024MB+512,

med et ca. 18 Måneder gammel hovedkort?

Endret av Singh tha king

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...