Gå til innhold

Nytt skjermkort nå? Eller vente?


Panz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når man kjøper nytt skjermkort bør man egentlig kjøpe det som ligger tet oppunder toppmodellen..da vil man få mest igjen for pengene sine..

 

OG..man trenger ikke kjøpe nytt for om tidligst et halvt år..normalt 1 år

Det er helt rett, man får mest for pengene ved å kjøpe det nest beste. Tjener mest på å kjøpe 6808GT enn Ultra, jeg kjøpte Ultra fordi det var billigere på det tidspunktet (tilbud).

Men til BF2 er nok X00XL et godt valg. Så du tenkte på x850xt pe som er et konge kort, blir ikke bedre enn det! Ikke som singel kort ihvertfall.

Lenke til kommentar

Ok, kun 800 kr forskjell da, ikke fullt så ille :)

Tviler fremdeles på om ytelselforskjellen er stor nok til å forsvare det - men det er jo opp til hver enkelt å vurdere hvor mye man kan koste på seg. Hvis man tjener 50000 netto i måneden, er det jo ingen grunn til ikke å kjøpe 6800U SLI til 13000 kr, liksom.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som gidder å bruke mer enn 1500 på skjermkort. Bortkastet er min ærlige mening, men siden det driver ned prisene for resten av oss så er det jo positivt også. Tydelig at mange her på forumet ikke akkurat er fattige studenter (eventuelt er godt substituert av pappa)

 

Synd jeg ikke faller under noen av de kategoriene

Lenke til kommentar
Skjønner ikke folk som gidder å bruke mer enn 1500 på skjermkort. Bortkastet er min ærlige mening, men siden det driver ned prisene for resten av oss så er det jo positivt også.  Tydelig at mange her på forumet ikke akkurat er fattige studenter (eventuelt er godt substituert av pappa)

 

Synd jeg ikke faller under noen av de kategoriene

:lol:

 

Du har skjønt det du :thumbup:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit: Får vel si det da i tilfelle folk ikke skjønte det; Det hele var ironisk ment :yes:

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Ok, kun 800 kr forskjell da, ikke fullt så ille 

Tviler fremdeles på om ytelselforskjellen er stor nok til å forsvare det - men det er jo opp til hver enkelt å vurdere hvor mye man kan koste på seg. Hvis man tjener 50000 netto i måneden, er det jo ingen grunn til ikke å kjøpe 6800U SLI til 13000 kr, liksom.

 

man får noen demomodeller til 3k så forskjellen er jo alt fra 400 til 800kr.

 

Selv om man tjener godt med penger så er det ingen grunn til å kaste dem ut av vinduet på overpriste produkter. Det er mitt poeng!

Lenke til kommentar
Selv om man tjener godt med penger så er det ingen grunn til å kaste dem ut av vinduet på overpriste produkter. Det er mitt poeng!

enig :) men som foreslått over her, max 1500 kroner for et nytt skjermkort... nja, skal jeg først ha nytt skal det klare å kjøre litt fin grafikk òg.

 

selv satser jeg på nytt skjermkort til høsten - Ti4600 liker ikke bf2 foreløpig, hvilket forøvrig er noe herk

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe helt ny pc eller bygge selv til høsten. Men så fikk jeg anbefalt at jeg burde vente en stund. Så hører jeg at kanskje det er lurere å vente enda lenger for da har de nye kortene som kommer falt mer i pris!

 

Sånn går det uansett! Derfor tror jeg jeg bare kjøper en Xbox360 når den kommer. Det er MYE hardware for pengene! Dessuten kan jeg koble til en HD-tv og når man veier opp fordeler og ulemper så får man mer for pengere når man kjøper en Xbox og sparer til en god tv. Dessuten er det jo en TV. Det er jo investering uansett.

 

Det spørs om jeg får mulighet til å installere OS på Xboxen da..

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg anbefaler folk å vente med å kjøpe ny hardware. Som mange sier så kommer det alltid noe bedre. Likevel er jeg litt usikker på om jeg ville kjøpt et high-end kort nå. Nylanseringene står i kø og mye kan skje i løpet av den neste måneden. Jeg tror jeg ville ventet en måned i alle fall.

Lenke til kommentar
Det er ikke ofte jeg anbefaler folk å vente med å kjøpe ny hardware. Som mange sier så kommer det alltid noe bedre. Likevel er jeg litt usikker på om jeg ville kjøpt et high-end kort nå. Nylanseringene står i kø og mye kan skje i løpet av den neste måneden. Jeg tror jeg ville ventet en måned i alle fall.

 

Joda..men hvor mye bedre er dem liksom? Tror ikke det er snakk om 150% ytelsesøkning....som fra 9800 til x850xt (omtrent).

 

Og enda mer viktig. Når vil dem komme ned fra "overpriset" hyllen? Om det er et halvt år til så kan jeg helelr vente med å kjøpe dem til neste sommer, når jeg helt sikkert kjøper nytt skjermkort igjen.

 

Og går det ikke rykter om ganske så stive priser på dem nye brikkene?

 

Men..når det er sagt så venter jeg med å bestille X800XT PE til jeg ser den første testen av f.eks G70 (den nye til nvidia)...Er det snakk om ultrastore forskjeller og at man er idiot om man ikke går for dem...så skal jeg også klare å vente til dem er kommet ned i pris hehe...og etter hva jeg kan se så er det snakk om en ukes tid til..så har vi første test på bordet. Dvs i god tid før lanseringen av BF2

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

jeg kjører på medium setting og 1200 i oppløsning. Det er ikke det at det lagger hele tiden. Det gjør det ikke. Men når det skjer mye så kan det lagge litt. Dette vil jeg ha bort. Og dessuten vil jeg nå for engangskyld kunne kjøre alt på maks i spill. Det har jeg svært sjelden kunne hatt gjort med mitt 9800 Pro kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...