Gå til innhold

Har mistet gleden av spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har i det siste, etter vidergående mistet interessen for å spille helt. :dontgetit:

Jeg klarer ikke spille et spill lenge og går lei, også av spill som jeg spillte før hele veien. Merker det bra når jeg får nye spill nå som jeg gleder meg til, så føler jeg plutselig ingen glede når jeg spiller det, og blir så lei av det fort.

Hva er galt med meg? :hm:

Du er en syk, syk person som bør inlegges med en gang

:thumbup: er vel bare sånn det er å bli voksen.

Men er det det, så faen heller, da vil jeg ikke vokse opp :cry:

Skrevet

har begynt å merke det samme jeg og. Fikk fatt i et guest pass til WOW for en uke siden, og i førsten spillte jeg det ganske mye, men nå har det blitt litt kjedelig. konkuranse-instinktet er liksom ikke til stede. kanskje det kommer i høyere levels, men jeg gidder ikke å spille det så lenge.

Leter egentlig etter et spill som en del folk spiller, og som ikke tvinger deg til å spille i 100år før det blir noe konkuranse mellom folk.

har tenkt litt på guild wars. har hørt at PVP delen der er utrolig bra, men at PVE er helt på trynet. ikke vet jeg.

Noen som har noen forslag på spill?

ikke tenk på cs engang... det gidder jeg ikke. men gjerne FPS

Skrevet
Jeg har i det siste, etter vidergående mistet interessen for å spille helt. :dontgetit:

Jeg klarer ikke spille et spill lenge og går lei, også av spill som jeg spillte før hele veien. Merker det bra når jeg får nye spill nå som jeg gleder meg til, så føler jeg plutselig ingen glede når jeg spiller det, og blir så lei av det fort.

Hva er galt med meg? :hm:

Gratulerer! :thumbup:

Er godt på vei dit jeg også!

Skrevet
Det beste du kan gjøre er å ta deg en god pause fra spillinga, kanskje hele sommerferien og kos deg med alt annet.

Når du så kommer tilbake så sett deg ned og spill de beste spillene og de som du virkelig koset deg med som for eksempel :

*Half life 2.

*Doom 3 (om kvelden og i mørket).

*Far Cry.

*Baldurs Gate 2 + exp.

*Need for speed (den du liker i serien), jeg synnes hot pursuit er gøy.

*Halo.

*Warcraft 3

*Splinter Cell.

*Medal of Honour + Call of duty.

som om noen får gleda av å spille di spillene! hah! di er møkkdårlige!!! :)

Skrevet

Så jævlig lite konstruktivt. Hørt om smak?

OnT: Føler det litt som trådstarter jeg òg. Blir mest sittende med andre ting på pc'n.

Skrevet

Av de spillene i den lista jeg har prøvd er det ingen som er fantastiske. Half-Life 2 var et langt gjesp, Doom 3 enda verre. Og så videre.

Skrevet (endret)

Smak og behag.

Siden du er en veldig opplyst person innen spillverdenen så kan du jo komme med en liste med bedre spill og gode argumenter for de eller?

Noen personlige favoritter :

Fantasy General (abandonware).

Fallout 1 + 2.

Baldurs Gate serien for pc.

Icewind Dale 1 + Heart of winter.

+Mange andre.

Endret av Malvado
Skrevet

Hm,må si at jeg har det litt som trådstarter.

Er ikke veldig mange spill jeg gidder å spille igjenom lengre..

Tror kansje problem er at de fleste spill som kommer er ganske like. Begynner å bli utrolig lei FPS spill nå,er ingen utfordring lengre,+ alltid det samme.

Og ,sliter med å spille CS for tiden,har 0 motivasjon til det..

:w00t:

Rollespill,mmorpg o.s.v har jeg aldri likt.

Bil spill derimot er alltid morro :) men kommer så få av de.

Har spillt GTA : San Andreas en del,men har stoppa litt opp på ca 63% ,har ikke kommet meg lengre,mista plutselig interessen for det spillet,ble kjedelig.

Noen bra spill som kansje drar opp motivasjonen din,hvis du ikke har prøvd dem:

Monkey Island 3

Syberia 1 & 2

Mafia

Den lengste reisen

CSI spillene

Genrelt alt av adventure games,blir aldri kjedelig det :D

At spillbransjen ikke lager mere Adventure spill forstår ikke jeg

:hmm:

Har faktisk ikke spillt så mye i det siste,har vært en utrolig aktiv strandløve,prøvd å bade mest mulig,er egentlig bedre det en å sitte foran pc'en :yes:

Skrevet

Naturlig at man blir lei av ting. Men er det en interesse tar man en pause, også er man igang igjen. Ikke 12 timer hver dag kanskje, men et par.

"Alt var mye bedre under krigen", det er ingen bombe, slik er det i alle generasjoner. Det kommer masse gode spill nå også, men det er det å finne de, for det kommer så masse. Før kom det 10 spill og 4 var kule, nå kommer det 1000 spill...... og fremdeles er bare 4 av dem kule, da blir det og finne spillet en nøysom prosess.

Før hadde vi heller ikke penger til å handle mer en kanskje 2 titler i året (de fleste av oss), mens nå er vi en kjøpesterk gruppe som kan handle det vi vil, eller gjøre det på andre mer lysskye måter. Poenget er at tilgjengeligheten ikke har noen grenser. Hvis man f.eks er vokst opp med en Pionèer 40 tommers flatskjerm i hvert rom i huset, er ikke jubelen ved å få en slik en til jul den samme som hvis jeg fikk en til jul. Verdien av spill blir mindre når man kan bade i titler, da blir også valgene gjort på mindre kritisk grunnlag.

Skrevet (endret)

Begynner å bli sånn med meg også nå..Blir veldig fort lei av spill..

Men det rare er at jeg bruker nesten mer tid foran PC`en nå enn da jeg spilte som verst, men det går mer i retning av webdesign og slike ting..Ble veldig hektet av WoW når jeg først fikk det, men ble lei rundt lvl20..Tok meg en lang pause på noen uker for så å fortsette og er nå ganske så hektet igjen ;) Men det har vel noe med å bli voksen..kanskje..

Endret av San_Lopez
Skrevet

Slik jeg ser det er det 2 grunner til at man blir lei:

1 Innlevelse

2 Alder

1: For den som var begynt å bli lei av film (tidligere ett sted i tråden) så er det forde at det lages masse filmer for tiden, og få av dem gjør at du identifiserer deg/ sympatiserer med hovedrollen, noe som igjen lager mindre spenning, og som igjen gjør at du ser på filmen istedenfor å være en del av den (oppslukt).

Det samme gjelder med spill. Man blir bare ikke fenget nok. Med en gang man spiller et spill og blir oppslukt i historien, eller begynner å tenke som personen du spiller, det er da det blir bra. Når spillet får deg til å tenke på hva som skjer, enn hvordan det ser ut, da man har laget et bra spill. Slike spill lages rett og slett ikke så mye av lenger, eller er bortgjemt i all søpla som blir overhypa på grunn av snasen grafikk.

2: Jo yngre man er jo lettere har man for å innleve seg i ting, så som sagt ovenfor, spill er fetere jo yngre man er. Filmer også. Nå er det kun det virkelig bra som fenger oss eldre folk.

Letteste måten å få bedre innlevelse i et spill er å glemme alt det andre man skulle gjøre istedenfor å spille. Alle har tid til å spille mye, så lenge man ikke innbiller seg at man MÅ gjøre alt det andre. Husarbeid å sånn drit f.eks.

Hvertfal sånn jeg føler det.

Skrevet

har ikke spilt noe spill stort lengre enn 10min i det siste...

men fikk lyst til å spille litt igjen når jeg leste dette... ;)

spilte aldri noe langt på HL2, gikk rett til CSS.. kanskje sette meg ned med HL2 en gang

Skrevet

andre_sn: Ingenting er som å sitte fornuftig lenge ved maskinen på et rent rom, veltrent, -ernært, våken og nydusjet med regnvær utenfor etter en lang arbeidsdag i solen med smarte tanker sprettende opp hele dagen... Det skjer bare ikke så ofte. Personlig har jeg en lei tendens til å lese masse jeg ikke er interessert i, og hvis jeg ikke har mer igjen, pleier jeg å tenke "hva skal jeg gjøre på maskinen nå" heller enn "nå bør jeg spise/sove/ gå ut / møte folk /arbeide"... Noen ganger ender det med at jeg kjeder meg med et repetitivt dataspill resten av dagen (CS public uten noen jeg kjenner). Det er mulig jeg er en smule tragisk, kanskje jeg ikke burde skrive så mye om det. :p

Skrevet

ehasl: Det jeg mener er enkelt og greit, alle har tid, tid i massevis. Hvis man liker dataspill så velger man det foran mye annet, men ikke alltid like lett. Jeg syns dataspill er drit fett, men hvis jeg spiller så sitter jeg fort å tenker på at, denne tiden kunne jeg brukt på å trene, sove, være ute osv osv. Jeg har egentlig bare fått et syn på dataspill som ufornuftig, men igjen så er jo det bare alt og alle rundt oss som krever at vi skal trene og gjøre sånn og sånn, være ute så så mye, og gjøre sånn og sånn på fritida. Sitter man på rommet å skal spille så har det jo ikke så mye å si om man er nydusja, er bare du som sitter der.

Det tilfellet du beskriver først er jo bare det perfekte. Nydusja, regn ute, ferdig med trening og husarbeid, og sliten etter en lang dag på jobben, altså ikkenoe å gjøre.

Ingenting er som å feste i en hel uke, trene vær dag og da endelig ta 2 dager fri hvor du vet at du ikke har noe "fornuftig" å gjøre, så sette seg ned å game litt.

Skrevet

Vi er da enige, men jeg har en tendens til å sitte ved maskinen når det ikke engang er det "morsomste". Dessuten har jeg kjent i sommer hvor deilig det kan være å trene, være sosial, være ute etc... men nå er jeg nesten bare inne... Heh, jeg satt ute og spilte mastermind med lillesøsteren min i dag. :yes:

Skrevet

spilte veldig mye før.. var veldig morsomt da men så fikk jeg noe "feil " med skjermkortet og fikk ikke spilt på 3 måneder.. og vips spiller MYE mindre.. syns produsentene kun satser på grafikk og lyd.. ikke noe god storry osv :mad: tror jeg skal spille gjennom mafia igjen jeg :love: dette er det beste spillet jeg noen gang har prøvd i hvertfall!

Skrevet

Tror det ligger mye i at man blir eldre/voksen til en viss grad(vi gutter blir vel aldri helt voksne?).

Sjøl går eg veldig fort lei dei fleste spill, ikke har eg allverden med tid til å sitte med data'n nå for tiden heller.

Far Cry spilte eg en del men det tok ikke lange tiden før eg fant noen cheats bare for å enkelt runde spillet og se på den pene grafikken, doom3 blei for meg mye det samme om ikke verre.

Battlefield2 har eg bare testet litt i demo mode og fant det fort kjedelig, Half Life 2 har eg fortsatt til gode og teste he,he...

Det er kun 1 spill som holder det gående for min del og det er RTCW:Enemy Territory, greier rett å slett aldri å bli lei dette spillet, for min del det beste fps spillet gitt ut noen gang.

Det er jo til tider eg blir lei men det går ikke lenge før eg må innom en server og spille noen timer igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...