Gå til innhold

Har mistet gleden av spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selvfølgelig har det med holdning å gjøre. Ærlig talt, det å si at

*snip*

Les igjen: Utgangspunktet var åpenhet og positiv holdning.

Har lest. Sier det samme igjen. Kommer ikke til å si noe annet heller. Det har med holdning å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*snip*

Har lest. Sier det samme igjen. Kommer ikke til å si noe annet heller. Det har med holdning å gjøre.

Jaja, jeg regner med at du vet best om min holdning. :roll:

Skrevet

*snip*

Jaja, jeg regner med at du vet best om min holdning. :roll:

Nei, men jeg vet om at det finnes gøye spill på alle platformer. Ergo så må det jo være noe galt når du ikke finner dem.

Skrevet

Jeg pleide å abbonere på Playstation magazine og greier og var helt inn i alle spill. Dette var etter FF7 noe som vendte alt på hodet.

Men etter Videregående har jeg også mistet en del gløden for spill. Men jeg har blitt en del fasinert over hvordan spill lages istedet for å faktisk spille dem.

Det spillet jeg gleder meg mest til nå er vel The Elder Scrolls 4 Oblivion som kommer til å få et fantastisk gameplay! Ikke bare super-sinnsykt bra grafikk, men også surround-lyd og fysikk og AI og hele pakka. Det blir veldig bra!

Og Doom 3 er et fint eksempel på dette med spill med dårlig story og for mye shadere.

For mye fokusering på grafikk og lite på gameplay, noe som er dårlig.

Sukk..det burde ha kommet flere Monkey Island spill igjen med samme stil som 3ern.. :love:

Skrevet

Kan heller ikke si at jeg gleder meg til å spille noe mer, sist gang jeg skikkelig gledet meg til noe, var når HL2 kom ut, hadde lengtet i et "par" månder, og til slutt kom det, tok meg en uke, og ferdig, mimre, husker de tidene da Square lagde spill som betydde noe mer enn at bare firmaet skulle ha penger.

Da grafikk ikke var all verden men gameplayet var noe så ut av denne verden så bra, da jeg faktisk satt mer eller mindre i 100 timer å spilte Final Fantasy, da jeg faktisk følte meg inn i spillet, ikke bare så på skjermen, og ikke minst da jeg hadde gleden av å fullføre noe, disse gledene har jeg ikke funnet i et eneste spill etter Half-life, og bare Half-life2 etter det.

Skulle ønske jeg kunne bli 7-8 år igjen, for så å oppleve spill på nytt, slippe dette grafigg-våset som er nå ( fett med bra grafikk, men det blir satt forran selve spillet ) og faktisk sette meg til rette med et spill, og fullføre det!

Skrevet
Vil si at fantasi spillene er de som faktisk er spennende, i forhold

til alle de uendelige FPS spillene der ute, blir jo gitt ut et nytt hver

dag. Men tilbake til topic, jeg spiller mange av de gode gammle

spillene som FF IX som er klassikere for meg men det er ikke

det som er probleme. Er ikke lei spill generellt men det virker

som om jeg blir fortere lei, gir opp fortere og klarer ikke spill så mye.

Det som er kjippt er at jeg har skikkeli lyst å spille, tvinger meg selv

til å spille hehe :roll:

Vel, jeg syns fantasi spill er dørgende kjedelig. Har prøvd meg på en del RPG'er etc opp gjennom tidende, og går alltid lei. Å måtte sitte og lese masse fjas fra personene man møter rundt omkring i spillene er verre enn å lese til historieprøve.

Tror ikke jeg har fullført et spill siden jeg rundet Half-Life 1. Kjøpte 2'eren også, men har ikke spilt det på månedvis.

Å kjempe mot AI er rett og slett kjedelig og som oftest veldig forutsigbart. Det eneste som er gøy for meg er å kjempe mot andre personer. Slike spill vil alltid være en utfordring, da spillet rett og slett blir like genialt som de man spiller mot. Og det er mange dyktige folk der ute.... Derfor ble jeg også ekstremt hektet av Unreal Tournament for noen år siden, og spilte det nesten hver dag i 3 år. Klarte å rive meg løs fra det spillet for litt over et år siden. Det gikk utover jobb og sosialt liv, så jeg måtte bare slutte.

Har spilt litt WoW, men er rett og slett drita lei. Herregud så kjedelig det spillet egentlig er...

Skrevet

Har endelig funnet noe morsomt, vel, ikke morsomt da men spennendes.

Spille BF2 med taktikk, begynte bare å spele villt på MP og ble gradvis lei. Men så kome det en amerikaner med mic som jeg og en annen spillte taktiskk med. Skikkelig gøy altså, får bare håpe det varer :dontgetit:

Skrevet
Har endelig funnet noe morsomt, vel, ikke morsomt da men spennendes.

Spille BF2 med taktikk, begynte bare å spele villt på MP og ble gradvis lei. Men så kome det en amerikaner med mic som jeg og en annen spillte taktiskk med. Skikkelig gøy altså, får bare håpe det varer :dontgetit:

Nå er du inne på noe. Etterhvert som du føler at du begynner å mestre spillet vil du bli mer og mer hektet. Ting vil virke mindre tilfeldig, og du vil finne måter å unngå episoder som vanligvis bare gjør en frustrert. Begynn å spille i litt organiserte former, kom deg inn i en klan, lær deg alt ved spillet, tren, spill mye, og du kommer ikke til å tenke på annet i årene som kommer... :)

Skrevet (endret)

speling av bf 2 med skikkelig taktikk er som å komme til himmelen :) O store speleglede, du kom tilbake!

I tillegg er det to spel som verkeleg har fengsla meg: Rome: Total War, men kanskje aller mest Civilization 3! Gameplay til tusen. (Og grafikk kanskje til 50 :p) Eit av fleire spel som viser at spel kan vere så mykje meir enn grafikk, men nye spel som viser det er sjeldne no :/

Edit: Glømte eit spel til: EVE Online, sjuk ''fengslings-grad'':p

Endret av Brighto
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Tråden blir vel låst når jeg starter den igjen nå, men må si jeg deler samme tanke, jeg har blitt lei av spillene:p Ganske greit det nå som det er sommern, hadde vært ille om det hadde skjedd på vinteren, da måtte jeg jo i værste fall begynt å gjøre noe nyttig og det vil vi ikke :no:

Endret av SuperPjokkeN
Skrevet

Vel, om sommeren er det vel ganske naturlig å miste spillelysten på sommeren. Mye bra vær og fine damer. Jeg spiller ihvertfall mye mindre på sommeren.

Skrevet

Det er jo helt naturlig å bli lei. Sannsynligvis er det bare et tegn på at man har spilt for mye. Og har man soilt for mye, så bør man definitivt gjøre noe annet. i alle fall for en periode. Dataspill er noe man ikke skal drive for mye med, men en del... hehe.

Men jeg er helt uenig med nostalgikerne her. Jeg synes spillene blir mye bedre hele tiden, og det er grunnen til at jeg synes det er kjempegøy.

Og når det gjelder grafikken, så er det jo helt utrolig spennende, at man nå er i en fase hvor fotorealistisk grafikk er i ferd med å realiseres. Det er jo åpenbart at evnen til innlevelse og gleden av det hele vil kunne øke ettersom grafikken blir bedre.

At mindre overlates til "fantasien" kan jo være riktig nok, og at det selvfølgelig vil være en tendens til at man legger vekt på sekundære ting i spill også, men man skal ikke overdrive her. FPS-spill har aldri overlatt my til fantasien, og i den grad de har gjort det, er det vel heller en svakhet: "Hva er dette, en zoombie, en robot, supermann? ...umulig å si, for grafikken er så dårlig..." Det var jo det samme man sa da fjernsynet ble innført, i forhold til radio. Nå er jo selvfølgelig fjernsynet et banaliserende medium i forhold til radio, men dog, vi snakker om dataspill her, og dataspill er nokså banalit. Dessuten tror jeg ikek vi har nådd dataspillenes gullalder ennå. Jeg har på følelsen av at det vil skje fryktelig mye spennende i løpet av de neste par årene. Hurra!

Men la oss heller gå ut i sola.

Skrevet

Diagnose:

1. Du har blitt voksen. Kroppen din vil drepe og formere seg mer enn den vil late som den gjør det.

2. Spillene i dag lages uten sjarm og unngår risikable løsninger til fordel for kopiering av ting du har gått gjennom for mange ganger til at det blir spennende.

3. Online spilling blir mer å mer populært, fantasien din er ikke like fri som den var når du var liten, og på internett møter man en overvekt av barn som spiller uten hjerte og takt. Dette gjør det vanskelig for voksne menn å føle at man spiller med likesinnede.

Løsninger:

1. Ta en passende lang pause fra spilling. Spis sunt, og beveg kroppen din ofte! :D

2. Flytt plassen du spiller på til et åpent og sentralt sted om mulig.

3. Få venner og bekjente til å bli med på spillingen - spilling med venner er ALLTID mer morro enn å spille med noen du ikke kjenner! Det finnes et spill for alle, noen spill passer bedre til å spille sammen enn andre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror rett og slett det er for mange spill der ute. For mange, og for dårlige. I tillegg gjentar de seg selv hele tiden.

Jeg har fått lite ut av spill i det siste, med to unntak: Battlefield 2, som er utrolig morsomt når folk jobber sammen, og det geniale God of War for PS2!

Men jeg tror spillindustrien gjør det samme som musikk- og filmindustrien: Hype av søppel som spys ut til massene. Og vi svelger villig unna. Hvor mange virkelig bra filmer har du sett i det siste? Tenk på den en stund.

Skrevet

det eneste spillet som for meg til trekke på smilebåndet er red alert 2 :love::D ........gidder ikke de nye spilla....ble ganske gla for at BF2 kom..men ikke nå lenger...

Skrevet

Har hatt en liten nedeperiode på noen år selv nå, og gått over fra å spille spill til å samle på de :p

Har dog oppdaget gleden ved online-spill, og selv om det til tider er repetativt og kjedelig er det fine at du hele tiden møter nye folk, og at du kan hjelpe de gjennom de delene av spillet du syntes var vanskelig når du først var der.

Men jeg føler at jeg på en måte har låst meg litt fast til inntrykk fra gamledager, og har større glede av å spille klassikere hvor jeg allerede vet hva som skjer enn mange av de nye spillene. Det synes jeg egentlig er litt rart, men sånn er jeg vel bare.

Det som er enda rarere er at det egentlig har gått mye av samme veien i musikksmaken. Jeg hører nå mye heller på de gode gamle sangene jeg har hørt 100 ganger før enn å prøve å like noe av det nye som kommer...

Er vel ikke lenge før filmsmaken går samme veien, men den er heldigvis fortsatt normal :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...