Gå til innhold

Bruker vanlig bittorrent. lav download speed.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja nå går det jævlig fort.... :D

merkelige greier det der..!!

har en teoretisk opphastighet på 25-28KB/s men har et net limiter program som jeg bruker til og sette ned upload hastigheten

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan anbefale å bruke dette torrent programmet:

http://azureus.sourceforge.net/

Der kan du sette andre porter og man kan sette begrensninger på upload og download hastigheten.

Sett Azureus til å bruke f.eks port 52030, og still routeren til å forwarde TCP og UDP 52030 (UDP er ikke høyst nødvendig, men brukes vistnok til torrenter som ikke har en tracker eller noe sånt. Jeg vet i grunn ikke) til din maskin.

6881-6889 er ofte strupet hastighet hos nettleverandører.

Alle bittorrent klienter har mulighet til å justere opp/ned hastighet og porter.

Nettleverandørene har ikke noe med portene å gjøre.

Anbefaler også å bruke flere porter.

Skrevet
Står sikkert i dokumentasjonen som fulgte med klienten din.

De mest vanlige portene er 6881-6889 eller 6881-6999

Er vel stort sett portene 6881-6889 som er bannlyst på alle torrentsidene?

Eh, bannlyst? Fortell mer. Dette var litt interesangt.

********** does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not neccessarily limited to, the following:

Direct Connect

411 - 413

Kazaa

1214

eDonkey

4662

Gnutella

6346 - 6347

BitTorrent

6881 - 6889

.

Skrevet
Står sikkert i dokumentasjonen som fulgte med klienten din.

De mest vanlige portene er 6881-6889 eller 6881-6999

Er vel stort sett portene 6881-6889 som er bannlyst på alle torrentsidene?

Eh, bannlyst? Fortell mer. Dette var litt interesangt.

********** does not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).

The blocked ports list include, but is not neccessarily limited to, the following:

Direct Connect

411 - 413

Kazaa

1214

eDonkey

4662

Gnutella

6346 - 6347

BitTorrent

6881 - 6889

.

Hvor fant du den?

Skrevet

Vil ikke si hvilke side det gjelder av den enkle grunn at jeg vil ikke bli sparka ut av forumet ennå, men du finner omtrent samme ordlyden i de fleste FAQ på torrentsider.

Skrevet
ja nå går det jævlig fort.... :D

merkelige greier det der..!!

har en teoretisk opphastighet på 25-28KB/s men har et net limiter program som jeg bruker til og sette ned upload hastigheten

hva er så jævla fort?

Skrevet

Jeg har det samme problemet med dårlig nedlastingshastighet! Etter en kort oppsumering av det jeg har lest, skal jeg(etter det jeg har skjønt) bytte porter og gjøre den rette innstillingen av brannmuren på routeren.

Spørsmålet jeg da må stille er hvor jeg går for å gjøre dette? som den grønnskollingen jeg er med mine datakunnskaper er det kanskje noen som ler rått nå, men jeg har ikke peiling og spør om råd.

Jeg har nå BitLord, men har også prøvd Azureus,Bitcomet, ++. Jeg vil ikke bytte til nytt program, men ha en basic innføring i hvor jeg gjør disse innstillingene.

Er det foreksempel på innstillinger på selve BitLord jeg skal gjøre forandringen, eller inne på selve maskinen.

Jeg vet at folk er lei av dette spørsmålet, men hva skal jeg gjøre? :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...