gadus Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 (endret) Jeg lurer på om det er noen her på forumet som er konge på utstyr for rendering?? Tenker å bruke maks 11.000,- på følgende: kabinett ca 400gb hd 2gb ram hk cpu skjermkort dvd brenner resten av stashet har jeg Skal rendre mye video i prog ala DV express og Premiere. Har lest litt om Dual oppsett, er dette virkelig verdt prisen. Kanskje ikke det dummeste å satse på til rendering, eller?? AMD eller Intel---> couldnt care less!! VGA kort må ha 2 stk VGA/DVI utganger pluss 1xTV (Compositt/S-video) Noen som vil hjelpe med oppsett?? På forhånd takk Endret 8. juni 2005 av gadus
AndersT2 Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Kan prøve å hjelpe deg litt på vei. Kabinett: Skyhawk uten PSU - (ett billig kabinett med ok utseende, slik at det meste av budsjettet kan brukes innvendig. PSU: Tagan 480W (For det du skal bruke den til så trenger du litt mer kraft enn de som følger med kabinetter) HD: Seagate 2x200GB (gir mest GB for pengene, samt kjappe og stille) Minne: Corsair - 2x1024 MB brikker (godt valg håper jeg, har hørt at 2x1024 yter bedre enn 4x512) HK: Asus A8N-Ultra (Asus er vel alltid å stole på) CPU: AMD - 3800+ ( Skjermkort: XFX 6600 (yter bra, trenger ikke mer kraft der hvis man ikke skal spille for mye (velg da GT versjonen). Har 2xDVI utganger og det følger med 2 overganger til VGA) Brenner: NEC - 3540A (Enkel, grei og billig brenner. Funker bra på det meste) TOTALT: 10653,- +porto. Siden du hadde ett budsjett på 11000,- og har igjen ca 350 ville jeg ha kjøpt en CPU kjøler som kjøler bedre og er stillere enn Boxed versjonen: Anbefaler Zalman sine: 7000, men helst 7700 utgaven hvis du ikke skal flytte PCen mye. Begge koster like mye (449,-) (finnes i litt billigere og lettere versjoner med mye aluminum som koster 349,- og 395,-) Men hvis du tåler litt støy så ville jeg ha gravd dypt i lommeboken og kommet opp med 1250 kr til og byttet ut CPU en med en X2 4200+ som nok vil yte litt bedre for ditt vedkommende, spesielt hvis du vil gjøre noe samtidig. Hvis du tar ett intel oppsett i stedet så vil det se slik ut: HK: Asus P5LD2 CPU: Intel Pentium D - 830 - 2x3.0 GHz (en dobbelt prossessor) Resten av utstyret blir det samme. Totalen blir da 10893,- + Porto som sender det rett over 11000,- Hvis jeg skulle kjøpe en PC til det du skal så tror jeg at jeg ville ha valgt Intel oppsettet, samt å invistere i Zalman sin 7700 CU kjøler. Da ville prisen ha endt på 11392,- + porto Ved dobbelt prossessor ala X2 vil summen komme på
Bloody Mess Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 En ting som er viktig for rendering og videobehandling som du driver med er cache, du bør med andre ord gå for et Intel-system, da dems CPU'er har mer cache.
el_salvad Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ville gått for et Pentium D 830 helst. X2 blir litt for dyr i din sin prisstige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå