Gå til innhold

harddisken min krasja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo ,

har et lite problem som jeg håper og få et svar på.

"Hadde" en maxtor 300 gb i min stasjonære pc. Skulle låne den bor til en bekjent så jeg tok den ut av maskinen og puttet den inn i en "bafo bs-2003" ekstern harddiskholder. plugget den i maskinen og fikk til svar at harddisken ikke var formatert om jeg ville gjøre dette. Med andre ord jeg fikk ikke tillgank til harddisken. Putt putt , Bafoen takler vel ikke så stor disk tenkte jeg. Får hive den inn igjen på den stasjonære maskinen som den virket i utgangspunktet.

Til min store forskrekkelse så fikk jeg akkurat samme opplegget her, disken er ikke formatert vil du gjøre det nå.

Gikk inn på diskbehandlin der så jeg at den hadde delt seg i to, 1 med 128 gig som var OK (active) den andre partisjonen var 151 gig og utildelt. på min datamskin viser den en partisjon som har labelen lokal disk ( som før jeg demonterte den hadde et annet navn). installerte partition magic og så at der var den oppført med en partisjon, men det sto "bad " på den og filsystemet war "RAW". Jeg hadde ntfs før jeg nappet den ut.

Jeg kan nok fikse dette med og formatere den, men det ligger for mye verdifult på den til at jeg Ønsker og gjøre dette uten "KAMP :)

Takker for svar

Hilsen Ronny

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...