Gå til innhold

mappe printer logon script


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er ett kjapt VBscript som du kan bruke:

Option Explicit

Dim objNetwork, strUNCPrinter

 

strUNCPrinter = "\\Server\Skriver"

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")

 

objNetwork.AddWindowsPrinterConnection strUNCPrinter

objNetwork.SetDefaultPrinter strUNCPrinter

Lenke til kommentar

Det trengs da ikke noe sånt for og få printeren til og legge seg som standard?

 

Jeg bruker batch logon script på min fagprøve nå, og løste det med 2 linjer..

 

kan jo slenge dem inn..

 

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n \\fjellsrv\fjellprinter - Legger til printeren

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /y /n \\fjellsrv\fjellprinter - Setter den som standard

 

Er ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Ja! Fortell! Må man ikke bruke "legg til og fjern windows komponenter" for å få det til? Husker noe sånt fra Mastermind-kurset og noe med å sette opp print services eller noe sånt.

Det trådstarter spurte om var vel bare om hvordan brukerne skulle få koblet til skriveren, ikke hvordan skriveren skulle installeres på serveren :) Det du nevnte skal gjøres på serveren.

Lenke til kommentar

Ok. Husker du eksakt hva det heter dette print services greiene? Ligger det under noe spesielt? Som du vet har jeg problemer med at brukerne ikke får opp skriverne automatisk. Først logges de på Novell-nettverket som styrer skriverne med en klient som heter "iPrint" og da kommer skriverne opp via et script. Men det scriptet er litt annerledes enn vanlig Windows-script.

Lenke til kommentar

Jeg pleier bare å bruke en sånn wizard ting som er i win2k3, der du legger til oppgaver som serveren skal ha. Setter den opp som printserver. Etter hva jeg har forstått så bruker du Novell? Jeg aner ikke hvordan det påvirker dette. Er det ikke noen på jobben din som kan hjelpe deg?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Joda, fikk det til. Men Novell funker på en litt annen måte. Først måtte jeg installere printerne på normal måte som vi pleier via Novell for å så bruke wizarden i 2003 for å legge til nettverksprinter. Litt annerledes nettverksbane, men ettersom jeg har installert en Novell klient, funker det! (tror det er derfor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...