Gå til innhold

Ny vifte, høy temp på ett skjermkort?


Anbefalte innlegg

Har nettopp skrudd på maskinen og temp viser 58C grader. :hmm:

 

Jeg har fått meg en ny vifte til skjermkortet pga defekt stockvifte.

Det som var litt problem med denne viften http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=62 var at den passet ikke helt til min XFX 6600gt AGP.

 

Måtte ta til litt moddifikasjoner, skar et lite hull i "potta" den delen vifta står i. Det var for at jeg skulle få plass til en kondensator. Ble ikke mye gliper/lekkasje pga at kondesatoren dekket det meste jeg skar ut, kan dette ha store innvirkninger?

 

Det står også at det tar ca 100 timer før kjølepastaen er optimal.

 

Hilsen en noob som er redd for store temps

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt fornuftig å frykte store temps, men 58C er ikke kritisk på skjermkortet. Har selv et 6800GT som kommer opp i rundt 80C på load. Du kan jo sjekke load-tempen på kortet, og om det kommer høyt opp på 80-tallet, så kan du revurdere festemetoden / kjølepasta-påføringen.

Lenke til kommentar

Ok, fordi jeg hadde rundt 53 grader før med den gamle viften. Og den skal vere dårligere.

 

Hvor mye pasta skal på og hvordan skal den ligge, hvor tykt?

jeg brukte kreditkort til og flate ut pastaen med, passet på og ikke nå noe utenfor chipen.

 

Hadde vert litt kjekt og fått litt lavere temp med denne viften, for jeg har sett på reviews og der får den undre 50 i idle.

Endret av TaalibUshindi
Lenke til kommentar
Definitivt fornuftig å frykte store temps, men 58C er ikke kritisk på skjermkortet. Har selv et 6800GT som kommer opp i rundt 80C på load. Du kan jo sjekke load-tempen på kortet, og om det kommer høyt opp på 80-tallet, så kan du revurdere festemetoden / kjølepasta-påføringen.

Hvordan kan du få over 80°?

 

Mitt Gainward GeForce 6800 GT kommer på litt over 60° load.

Lenke til kommentar

Vel, neigu om jeg veit. Goopa om med AS5 og har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Kortet klokker godt lell, så jeg regner egentlig med at det er misvisning ute og går.

 

Og til TaalibUshindi : Goop-påføringa di hørtes fornuftig ut. Gjerne sjekke at det er ordentlig kontakt før man monterer fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...